مدیرکل دفتر توسعه صادرات محصولات صنعتی و معدنی سازمان توسعه تجارت ایران گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان آذر ماه، ۲۱۲ میلیون دلار لوازم خانگی صادر شد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۹، رشد ۴ درصدی داشته است.
به گزارش «فلزات آنلاین»، ابوطالب بدری در میزگرد تخصصی با عنوان «الگوهای کسبوکار در صنایــع لـــوازم خانگی کشـــور؛ فرصتهـــا و تهدیدهــا» کــه بــه صــورت مجــازی برگزار شد، اظهار داشت: سال گذشته ۳۰۸ میلیون دلار لوازم خانگی صادر شــد کــه نسبــت به ســال قبل از آن، رشد ۴ درصدی داشته است.
وی مبارزه با فساد و قاچاق را در رشد و پیشرفت تولیــد کشـور موثــر دانســت و افــزود: وابستگی شدیــد مــواد اولیــه لوازم خانگی بــه نهادههــای وارداتی، تعداد زیاد واحدهای تولیدی لوازم خانگی و بومیسازی فناوری این صنعت از جمله مشکلات صنایع لوازم خانگی است.
بدری با اشاره به پتانسیل تجاری کشورهای اوراسیا، بیان کرد: صادرکنندگان و تولیدکنندگان باید از توافقات انجام شده کشور با این کشورها استفاده کنند.
بر اساس گزارشی از ایرنا، عباس سقائی، عضو و دبیر هیئت مدیره کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار صنعت لوازم خانگی نیز در این میزگرد، عنوان کرد: شناخت کافی از بازار و نیاز مشتری، استفاده از پلتفرمهای متفاوت برای یک محصول، ضعیف بودن کیفیت تامین کنندگان لوازم خانگی کشور، وجود برندهای کوچک متعدد لوازم خانگی، ضعف زنجیره تامین و آشنا نبودن این صنعت با سیستم نوآوری از جمله چالشهای اصلی این صنعت است.