• امروز : سه شنبه - ۱ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 21 May - 2024
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان:

صدور گواهی کشف معادن در هرمزگان افزایش یافت

  • کد خبر : 29929
  • 08 مهر 1402 - 15:22
صدور گواهی کشف معادن در هرمزگان افزایش یافت
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: ۶۳ فقره گواهی کشف مواد معدنی طی دو سال فعالیت دولت سیزدهم در استان صادر شد که ۶۶ درصد نسبت به دوره‌های قبلی افزایش یافته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: ۶۳ فقره گواهی کشف مواد معدنی طی دو سال فعالیت دولت سیزدهم در استان صادر شد که ۶۶ درصد نسبت به دوره‌های قبلی افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از ایرنا، خلیل قاسمی در راستای عملکرد دولت سیزدهم در بخش معادن و صنایع معدنی هرمزگان، بیان کرد: برای صدور این تعداد گواهی کشف مواد معدنی، ۹۹ میلیارد و ۹۸ میلیون ریال هزینه شد که ۱۴۲ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه هرمزگان امسال رتبه نخست کشوری در زمینه صدور گواهی کشف مواد معدنی کسب کرده است، عنوان کرد: سال گذشته ۷۴ میلیون تن ذخیره معدنی جدید در نقاط مختلف استان هرمزگان با هزینه اکتشاف بالغ بر ۴۹ میلیارد ریال کشف شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان اظهار داشت: همچنین از ابتدای سال‌ جاری تاکنون، ۲۶ فقره گواهی کشف معادن در استان صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل که هشت فقره بوده است، افزایش ۲۲۵ درصدی را نشان می‌دهد.

قاسمی ابراز کرد: امسال همچنین ۷۰ میلیون تن سنگ‌آهن مگنتیت‌دار در استان هرمزگان برای کشفیات آماده شده که تاکنون برای ۱۰ میلیون تن آن، پروانه بهره‌برداری صادر شده است.

وی یادآور شد: مگنتیت در تولید ورق و نوردهای فولادی کاربرد دارد که می‌توان با استفاده از این ظرفیت، برای زنجیره آهن ۱۰ میلیون تنی که برای هرمزگان هدفگذاری شده است، این کار را دنبال کرد.

این مقام مسئول ادامه داد: در مدت فعالیت دولت سیزدهم همچنین شاهد بهره‌برداری از نخستین واحد تولید شن و ماسه در شهرستان بشاگرد با ظرفیت تولید ۱۸۰ هزار تن درسال، بهره‌برداری از نخستین واحد تولید مس کاتد در شهرستان بندرلنگه با ظرفیت تولید سالیانه ۲۰۰ کیلوگرم کاتد مس و رشد حدود ۱۱۸ درصدی در وصول حقوق دولتی معادن استان که به ۵۹۰ میلیارد ریال رسیده است، بوده‌ایم.

قاسمی در ادامه به احیا، فعال‌سازی و ارتقای ظرفیت استخراج ۵۰ معدن راکد و غیرفعال با سرمایه‌گذاری بیش از ۹۰۰ میلیارد ریال با ۵۵ درصد افزایش اشاره کرد و گفت: احیای واحدهای صنعتی، معدنی و صنوف تعطیل و نیمه‌تعطیل در هرمزگان، از برنامه‌های مهم و در اولویت دولت مردمی بوده که با ایجاد اشتغال مجدد کارگران، از ایجاد تبعات سوء اجتماعی برای خانواده‌های این افراد پیشگیری شده است.

وی تصریح کرد: تامین ماشین‌آلات معدنی در هرمزگان نیز پس از پنج سال، امسال اجرایی شده است که در این طرح سرمایه‌گذاران و معدن‌داران به راحتی می‌توانند ماشین‌آلات مورد نیاز خود را با تسهیلات تامین کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان مطرح کرد: طی فعالیت دولت سیزدهم، مطالعات شناسایی و پی‌جویی پهنه‌های اکتشافی در وسعتی افزون بر ۲۹ هزار کیلومترمربع انجام شد که منجر به شناسایی یک هزار و ۲۰۰ کیلومترمربع محدوده امیدبخش جهت ذخایر کانسارهای فلزی شده است.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=29929

نوشته‌های مشابه

01خرداد
پیشرفت فیزیکی ۱۱ درصدی پروژه هیمکو در بندر شهید رجایی
مدیرعامل شرکت مدیریت بین‌المللی همراه جاده ریل دریا مطرح کرد:

پیشرفت فیزیکی ۱۱ درصدی پروژه هیمکو در بندر شهید رجایی

01خرداد
مدیرعامل جدید شرکت فولاد کاوه جنوب کیش منصوب شد
طی حکمی از سوی مدیرعامل شرکت گسترش صنایع معدنی کاوه پارس،

مدیرعامل جدید شرکت فولاد کاوه جنوب کیش منصوب شد

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.