• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024

صرفه‌جویی بیش از ۱۵ میلیارد تومانی در پست ۲۳۰ کیلوولت ذوب آهن

  • کد خبر : 28812
  • 26 شهریور 1402 - 9:48
صرفه‌جویی بیش از ۱۵ میلیارد تومانی در پست ۲۳۰ کیلوولت ذوب آهن
پروژه بازسازی و مدرنیزاسیون پست ۲۳۰ کیلوولت و خطوط اصلی برق کارخانه شرکت ذوب آهن اصفهان، در محل پست اصلی برق کارخانه و در دو مرحله زمانی فشرده ۱۲ و ۶ شبانه‌روز در  اردیبهشت و خرداد ماه سال جاری اجرایی شد.

پروژه بازسازی و مدرنیزاسیون پست ۲۳۰ کیلوولت و خطوط اصلی برق کارخانه شرکت ذوب آهن اصفهان، در محل پست اصلی برق کارخانه و در دو مرحله زمانی فشرده ۱۲ و ۶ شبانه‌روز در  اردیبهشت و خرداد ماه سال جاری اجرایی شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت ذوب آهن اصفهان، محمدرضا امین صبوری، مدیر تولید و توزیع برق شرکت ذوب آهن اصفهان در این خصوص، بیان کرد: با بهره‌گیری از تجارب متخصصان این مدیریت، پروژه مدرنیزاسیون حفاظت‌های پست ۲۳۰ کیلوولت در قالب مطالعه، طراحی و مهندسی، تامین و اجرای کامل پروژه به صورت (EPC) در دو مرحله روی خطوط ۸۳۳ و ۸۳۴ تغذیه از پست ۴۰۰ کیلوولت نجف آباد و اتوترانس‌های ۱۲۵ مگا ولت آمپر با ولتاژهای ۱۰، ۶۳ و ۲۳۰ کیلوولت انجام شد.

محمد صالحی، معاون توزیع و تعمیرات برق شرکت ذوب آهن اصفهان عنوان کرد: تعویض و جایگزینی دو دستگاه دژنکتور (کلید) با ولتاژ ۲۳۰ کیلوولت در دو مرحله فوق توسط پرسنل سختکوش و با همت این مدیریت در کمترین زمان ممکن و کمترین خطای اجرایی صورت گرفت و پس از دمونتاژ کلیدهای غیرمطمئن و فرسوده قدیمی، کلیدهای زیمنس جدید جایگزین شد و این دو دستگاه کلید پس از مراحل مختلف آزمایش در دو مرحله مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه دو دستگاه ترانسفورماتور اصلی کارخانه از نظر اهمیت و مشخصات فنی در جای خود بی‌نظیر است، تصریح کرد:  پس از گذشت سال‌ها از کارکرد آن‌ها، با برنامه‌ریزی دقیق و تعیین مراحل کار و تامین قطعات و ابزار مورد نیاز و بر اساس پلان مشخص، در دو مرحله متوقف و در محل نصب، تعمیر اساسی شدند. مدت زمان مرحله اول، ۱۲ روز و مرحله دوم ۶ روز طول کشید و این اقدام بیش از ۱۵ میلیارد تومان صرفه جویی را به همراه داشت. شایان ذکر است وزن هر ترانس، ۲۲۰ تن و هر کدام ۶۰ تن روغن را شامل می‌شود.

معاون توزیع و تعمیرات برق شرکت ذوب آهن اصفهان تصریح کرد: کلیه قطعات و تجهیزات جانبی، دمونتاژ و پس از سرویس و رفع عیب و آزمایش، نصب و پس از تخلیه روغن ترانسفورماتورها در تانکرهای مخصوص، آماده ورود پرسنل با لباس و تمهیدات ایمنی مخصوص شدند. پس از بازدید، آچارکشی و تعمیرات قسمت‌های معیوب و آسیب دیده، روغن آن‌ها تصفیه و شارژ و آزمایشات کامل هر کدام انجام و دوباره در مدار بهره‌برداری قرار گرفتند.

امیر مسعود شاه‌علی، سرپرست آزمایشگاه برق شرکت ذوب آهن اصفهان در این راستا مطرح کرد: در این پروژه از آخرین دستاوردها و تکنولوژی‌های روز دنیا و بر اساس استانداردهای (IEC) و شرکت برق منطقه‌ای اصفهان استفاده شد. بخش اعظم فعالیت مذکور در شرایط تحت ولتاژ با رعایت کامل موارد ایمنی، انجام و صرفا در زمان در مدار آوردن و آزمایشات تجهیزات مذکور در شرایط بی‌برقی خطوط انجام شد.

حمید خبازیان، سرپرست شبکه و پست‌های شرکت ذوب آهن اصفهان، تعویض و جایگزینی ایزولاتورهای آویز و کششی در داخل پست برق و روی خطوط انتقال را فعالیتی اثرگذار در راستای کاهش هزینه های نگهداری، تعمیرات و کاهش حوادث و توقفات دانست و اظهار داشت: با جایگزینی مقره های سیلیکونی به جای مقره‌های شیشه‌ای به خاطر خاصیت نفوذناپذیری و ضد رطوبت و گرد و غبار گریز بودن این مقره‌ها، خطوط مذکور تا سالیان طولانی از گزند شرایط دشوار آب و هوایی نظیر طوفان، گرد و غبار، یخ‌زدگی، رسوب آلودگی‌های محیطی و بلاخره از قطعی و اتصال زمین شدن در امان می‌مانند.

وی ادامه داد: برخورداری از وزن بسیار کم، مقاومت و دوام بالا در شرایط نامساعد آب و هوایی به ویژه در برابر تابش نور خورشید، از دیگر مشخصات مقره‌های سیلیکونی است.

محمدرضا نورمحمدی، مهندس ارشد پست‌های برق شرکت ذوب آهن اصفهان در این راستا بیان کرد: انجام این پروژه بر اساس استانداردهای روز دنیا و با کمترین هزینه توسط پرسنل پرتلاش تولید و توزیع برق برنامه‌ریزی و اجرا شد.

فرزاد رضوی، مهندس پست ۲۳۰ کیلو ولت شرکت ذوب آهن اصفهان نیز یادآور شد: اجرای این پروژه، قابلیت اطمینان برق‌رسانی کارخانه را بسیار بالا می‌برد و از ایجاد حوادث و توقفات قطع برق جلوگیری می‌کند.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=28812

نوشته‌های مشابه

29اردیبهشت
«کنور» به نمادی مطمئن در بازار سرمایه تبدیل شده است
همگام با اکتشافات جدید و تحقق طرح‌های توسعه‌ای،

«کنور» به نمادی مطمئن در بازار سرمایه تبدیل شده است

29اردیبهشت
توسعه حمل‌ونقل ریلی کشور با استفاده از ریل ملی ذوب‌ آهن
29اردیبهشت
آغاز ساخت تجهیزات ماشین بریکت‌سازی گرم و تجهیز رکوپراتور
مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران مطرح کرد:

آغاز ساخت تجهیزات ماشین بریکت‌سازی گرم و تجهیز رکوپراتور

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.