• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
به همت مهندسان شرکت آلومینای ایران صورت گرفت؛

صرفه‌جویی ۱۰۰ میلیارد ریالی با انجام تعمیرات اساسی کوره پخت آهک

  • کد خبر : 44242
  • 18 اردیبهشت 1403 - 14:48
صرفه‌جویی ۱۰۰ میلیارد ریالی با انجام تعمیرات اساسی کوره پخت آهک
رئیس بخش عملیات آهک و بوکسیت و انحلال شرکت آلومینای ایران از صرفه‌جویی ۱۰۰ میلیارد ریالی با انجام تعمیرات اساسی کوره پخت آهک با همت و تلاش یک ماهه مهندسان جوان این شرکت خبر داد.

رئیس بخش عملیات آهک و بوکسیت و انحلال شرکت آلومینای ایران از صرفه‌جویی ۱۰۰ میلیارد ریالی با انجام تعمیرات اساسی کوره پخت آهک با همت و تلاش یک ماهه مهندسان جوان این شرکت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات‌آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت آلومینای ایران، حسینعلی میرزایی در این رابطه بیان کرد: تعمیرات اساسی در کوره‌های احیاکننده جریان موازی «PFR» پخت آهک با هدف افزایش ظرفیت تولید و مطابق استراتژی‌های شرکت با تکیه بر دانش و تجربه پرسنل، برنامه‌ریزی و انجام شد.

وی افزود: دستیابی به ظرفیت اسمی تولید، کاهش مصرف انرژی، افزایش راندمان، کاهش توقفات کوره، مدیریت هزینه و نگهداری و…، از دیگر اهداف تعمیرات اساسی کوره پخت آهک محسوب می‌شوند.

رئیس بخش عملیات آهک و بوکسیت و انحلال شرکت آلومینای ایران با بیان اینکه ساختمان داخلی کوره‌های «PFR» از آجر نسوز با تنوع و اشکال مختلف تشکیل شده است تا از آسیب به بدنه و هدررفت انرژی جلوگیری کند، اظهار داشت: با توجه به اینکه کوره‌های شفت قائم اغلب با کارکرد پیوسته و تداوم حرارت بالا و جریان خروج غبارها و گازها با افزایش فشار ناشی از گرفتگی کانال ارتباطی دو شفت کوره همراه است، برنامه‌ریزی جهت ترمیم نسوز و تعمیر تجهیزات را باید از اولویت‌های مهم واحد دانست.

میرزایی یادآور شد: تعمیرات اساسی کوره مطابق روال معمول هر ۱۳ تا ۱۵ ماه یک بار و در یک دوره ۵۰ روزه برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود. با این اقدام تلاش می‌شود تا گامی موثر در تولید پایدار آهک باکیفیت و در زمینه ارتقای بهره‌وری و گسترش تولید شرکت برداشته شود.

وی با بیان اینکه در این دوره با تکیه بر تجربه و پشتکار مدیریت عملیات و کارشناسان و پرسنل واحد آهک و بوکسیت اقدامات ارزشمندی صورت گرفت، افزود: مطابق برنامه‌ریزی‌‌های اولیه، کوره یک در آذر ماه برای اورهال و انجام تعمیرات متوقف شد و برنامه‌ریزی اورهال کوره دو در سال ۱۴۰۳ پیش‌بینی شده بود. در جریان این دوره از تعمیرات کوره برای نیروهای جدید استخدام شده، یک سیکل آموزشی برنامه‌ریزی شد تا ضمن آشنا شدن و کسب تجربه، اجرای تعمیرات نیز انجام شود.

رئیس بخش عملیات آهک و بوکسیت و انحلال شرکت آلومینای ایران تصریح کرد: در این میان هم‌زمان با تعمیرات کوره یک، متاسفانه کوره دو نیز در حین توقف و راه‌اندازی‌های چندباره بر اثر محدودیت‌های گاز اعمال شده به شرکت، در بهمن و اسفند ماه ۱۴۰۲ دچار آسیب‌دیدگی و سوراخ شد. معمولا نسوزکاری کوره‌ها در حجم بالا به پیمانکار واگذار می‌شود اما این بار با توجه به شرایط کمبود آهک مصرفی در فرایند و زمان‌بر بودن تامین پیمانکار نسوز، مقرر شد تا موارد تعمیراتی مربوط به نسوزکاری کوره با توجه به دانش فنی و تجربه کاری پرسنل واحد در اورهال‌های گذشته، توسط خود کارکنان انجام شود.

میرزایی خاطرنشان کرد: به دلیل نقش ویژه و حیاتی آهک در فرایند بایر و با توجه به تخمین زمان‌بر بودن مراحل تعمیر کوره، هم‌زمان برنامه‌ریزی جهت خرید آهک انجام شد. خوشبختانه انجام نسوزکاری در سه شیفت کاری در ایام ماه مبارک رمضان و تعطیلات نوروز و ترمیم نسوز کوره دو در کمتر از زمان پیش‌بینی شده خاتمه یافت و تولید آهک از سر گرفته شد.

وی تاکید کرد: با انجام این کار، تعمیرات اساسی کوره در بازه زمانی کوتاه یک ماهه (از توقف تا راه‌اندازی) با تکیه بر توان و همت پرسنل انجام شد. علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه‌ها و زمان، از خرید آهک تخمین زده شده نیز جلوگیری و صرفه‌جویی ۱۰ میلیارد تومانی برای کارخانه حاصل شد. در پایان از تلاش و پشتکار شبانه‌روزی تمامی پرسنل در کسب این موفقیت قدردانی می‌کنیم.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=44242

نوشته‌های مشابه

30اردیبهشت
ارائه راهکارهای مختلف برای افزایش میزان تولید گندله
در نشست کمیته تولید شرکت سنگ آهن مرکزی ایران مطرح شد‌‌؛

ارائه راهکارهای مختلف برای افزایش میزان تولید گندله

30اردیبهشت
تولید بیش از ۵۶ هزار تن شمش آلومینیوم
در نخستین ماه 1403 رقم خورد؛

تولید بیش از ۵۶ هزار تن شمش آلومینیوم

30اردیبهشت
شرکت فولاد هرمزگان به عنوان کافرمای برتر استان برگزیده شد
در سی و پنجمین جشنواره امتنان از واحدهای نمونه استان هرمزگان،

شرکت فولاد هرمزگان به عنوان کافرمای برتر استان برگزیده شد

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.