• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024

طلای جهانی اوج گرفت

  • کد خبر : 30805
  • 18 مهر 1402 - 8:42
طلای جهانی اوج گرفت
امروز سه‌شنبه 18 مهر ماه، قیمت جهانی طلا یک روز پس از ثبت افزایش‌های شدید ناشی از صعود عدم اطمینانی بازار به دنبال تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه، به روند صعودی خود ادامه داد.

امروز سه‌شنبه ۱۸ مهر ماه، قیمت جهانی طلا یک روز پس از ثبت افزایش‌های شدید ناشی از صعود عدم اطمینانی بازار به دنبال تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه، به روند صعودی خود ادامه داد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از ایسنا، بهای جهانی هر اونس طلا با ۰.۵ درصد افزایش، به یک هزار و ۸۶۱ دلار و ۴۰ سنت رسید و طلای آمریکا با ۰.۰۳ درصد افزایش، یک هزار و ۸۶۲ دلار و ۴۰ سنت قیمت‌گذاری شد.

در حالی که درگیری‌ها در سرزمین اشغالی فلسطین، باعث افزایش تقاضا برای دارایی‌های امن و نفت شد، طلا روز گذشته حدود ۱.۶ درصد افزایش یافت که بزرگ‌ترین جهش یک روزه آن در پنج ماه گذشته است.

تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه، نوسانات بیشتری را برای سرمایه‌گذاران به همراه دارد و بر عدم اطمینان پیش از فصل درآمد شرکت‌ها و داده‌های مهم تورم ایالات‌ متحده آمریکا در این هفته افزوده است.

کایل رودا، تحلیلگر بازار مالی بیان کرد: رویدادهای خاورمیانه، کاتالیزوری برای بازگشت طلا از شرایط فروش بیش از حد فراهم کرده است.

وی افزود: با این حال در بلندمدت، نرخ‌های آمریکا محرک بزرگ‌تر خواهد بود که بازدهی به طور کلی بسیار مثبت است.

طلا در مواقع عدم اطمینان اقتصادی، به عنوان یک سرمایه‌گذاری امن در نظر گرفته می‌شود اما از آنجایی که سودی به همراه ندارد، با افزایش نرخ بهره جذابیت خود را از دست می‌دهد.

بازدهی شاخص ۱۰ ساله خزانه‌داری به شدت از بالاترین سطح سال ۲۰۰۷ عقب‌نشینی کرد و شاخص دلار کاهش یافت زیرا مقامات ارشد فدرال رزرو در روز گذشته اعلام کردند که افزایش بازده اوراق قرضه در بلندمدت می‌تواند فدرال رزرو را از افزایش بیشتر در نرخ سیاست کوتاه‌مدت خود منصرف کند.

بازارها اکنون منتظر گزارش جلسه ماه سپتامبر بانک مرکزی ایالات‌ متحده آمریکا هستند که قرار است در روز چهارشنبه ۱۱ اکتبر برگزار شود.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۲ درصد کاهش، به ۲۱ دلار و ۸۵ سنت، پلاتین با ۰.۳ درصد افزایش، به ۸۸۹ دلار و ۱۱ سنت و پالادیم با ۰.۵ درصد افزایش، به یک هزار و ۱۴۴ دلار و ۸۲ سنت رسید.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=30805

نوشته‌های مشابه

09اردیبهشت
توسعه اشتغال‌زایی در بخش معدن استان البرز
مدیرکل سازمان صمت البرز مطرح کرد:

توسعه اشتغال‌زایی در بخش معدن استان البرز

09اردیبهشت
ریزش ۲۰ هزار واحدی در بورس
تالار شیشه‌ای قرمز شد؛

ریزش ۲۰ هزار واحدی در بورس

09اردیبهشت
موفقیت‌های فولاد اکسین مرهون تلاش‌های کارگران است
مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان:

موفقیت‌های فولاد اکسین مرهون تلاش‌های کارگران است

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.