• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024

طلای جهانی بر مدار کاهش قیمت

  • کد خبر : 25895
  • 24 مرداد 1402 - 10:04
طلای جهانی بر مدار کاهش قیمت
قیمت طلای جهانی روز سه‌شنبه 24 مرداد ماه کاهش یافت زیرا دلار از افزایش بازده اوراق قرضه و نگرانی‌های اقتصادی چین سود برد و ارزش آن رشد پیدا کرد.

قیمت طلای جهانی روز سه‌شنبه ۲۴ مرداد ماه کاهش یافت زیرا دلار از افزایش بازده اوراق قرضه و نگرانی‌های اقتصادی چین سود برد و ارزش آن رشد پیدا کرد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا با ۰.۶ درصد کاهش، به یک هزار و ۹۰۶ دلار و ۲۰ سنت رسید و طلای آمریکا با ۰.۰۳ درصد، یک هزار و  ۹۰۵ دلار و ۲۰ سنت قیمت‌گذاری شد.

دلار آمریکا که شمش را برای خریداران خارجی گران کرد، روز گذشته در بحبوحه نگرانی‌ها در مورد اقتصاد چین به بالاترین سطح خود در بیش از یک ماه گذشته رسید و بازدهی ۱۰ ساله خزانه‌داری آمریکا نزدیک به بالاترین سطح خود از ماه نوامبر ایستاد.

بانک مرکزی چین به‌ طور غیرمنتظره‌ای نرخ‌های سیاستی کلیدی را کاهش داد زیرا تولید صنعتی و رشد خرده‌فروشی دومین اقتصاد بزرگ جهان کاهش یافته است. هم‌اکنون توجه به داده‌های خرده‌فروشی ایالات‌ متحده و صورت‌جلسه سیاست‌گذاری فدرال رزرو ماه جولای در روز آینده معطوف شده است.

کارشناسان انتظار دارند قیمت طلا تحت فشار قوی دلار آمریکا، تنها در سه ماهه آخر سال ۲۰۲۳ افزایش یابد.

اس‌ پی‌ دی‌ آر گلد تراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان، با تاکید بر تمایل سرمایه‌گذاران نسبت به شمش گفت که دارایی‌های آن در روز گذشته ۰.۴ درصد کاهش یافت و به پایین‌ترین حد خود از ماه ژانویه ۲۰۲۰ رسید.

در بازار سایر فلزات گران‌بها، هر اونس نقره با ۰.۱ درصد افزایش، به ۲۲ دلار و ۶۳ سنت، پلاتین با ۰.۳ درصد کاهش، به ۸۹۸ دلار و ۹۴ سنت و پالادیم با ۰.۵ درصد کاهش، به یک هزار و ۲۶۲ دلار و ۷۶ سنت رسید.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=25895

نوشته‌های مشابه

26اردیبهشت
ضرورت تبدیل اندیشه ادراکی به کنش ادراکی در روابط عمومی‌ها
مدیر روابط عمومی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو مطرح کرد:

ضرورت تبدیل اندیشه ادراکی به کنش ادراکی در روابط عمومی‌ها

26اردیبهشت
جنگ مدرن، ابزار مدرن می‌طلبد
ضرورت تحول فناورانه در روابط عمومی؛

جنگ مدرن، ابزار مدرن می‌طلبد

26اردیبهشت
سهم «ومعادن» از زنجیره ارزش فولاد افزایش خواهد یافت
معاون برنامه‌ریزی، بودجه و نظارت بر امور شرکت‌های «ومعادن»:

سهم «ومعادن» از زنجیره ارزش فولاد افزایش خواهد یافت

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.