• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024

طلای جهانی در خاموشی فرو رفت

  • کد خبر : 39689
  • 17 بهمن 1402 - 9:17
طلای جهانی در خاموشی فرو رفت
امروز سه‌شنبه 17 بهمن ماه 1402، قیمت جهانی طلا نزدیک به پایین‌ترین سطح خود در حدود دو هفته گذشته تحت تاثیر دلار و افزایش بازدهی خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا قرار گرفت.

امروز سه‌شنبه ۱۷ بهمن ماه ۱۴۰۲، قیمت جهانی طلا نزدیک به پایین‌ترین سطح خود در حدود دو هفته گذشته تحت تاثیر دلار و افزایش بازدهی خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از ایسنا، قیمت هر اونس طلا پس از رسیدن به کمترین میزان خود از روز ۲۵ ژانویه، در محدوده دو هزار و ۲۵ دلار و ۲۴ سنت ثابت بود. هر اونس طلای آمریکا نیز با ۰.۱ درصد کاهش، به دو هزار و ۴۱ دلار و ۳۰ سنت رسید.

داده‌های منتشر شده نشان داد که رشد بخش خدمات ایالات‌ متحده آمریکا در ماه ژانویه ۲۰۲۴، با رشد سفارش‌های جدید و اشتغال افزایش یافته است اما به نظر می‌رسد تامین‌کنندگان از این مسیر عقب‌ افتاده‌اند و در نتیجه قیمت نهاده‌ها به بالاترین حد در ۱۱ ماه گذشته افزایش یافته است.

شاخص دلار آمریکا، نزدیک به بالاترین حد خود در سه ماه گذشته بود و شمش را برای سایر دارندگان ارز گران‌تر کرد؛ در حالی که بازدهی اوراق بهادار خزانه‌داری ۱۰ ساله بالای ۴ درصد بود.

سهام‌های آسیایی به لطف جهش در بازارهای آسیب دیده چین رشد پیدا کردند؛ اگرچه سرمایه‌گذاران پس از افت در وال‌استریت در بحبوحه کاهش انتظارات از کاهش کوتاه‌مدت نرخ بهره فدرال رزرو، محتاط بودند.

بر اساس برنامه احتمال نرخ بهره «LSEG IRPR»، معامله‌گران قیمت‌های خود را به چهار کاهش ربع امتیازی برای سال ۲۰۲۴ کاهش داده‌اند و سرمایه‌گذاران در انتظار اظهارات سخنرانان فدرال رزرو و سرنخ‌های بیشتر در مورد زمان کاهش نرخ هستند.

طبق گزارش رویترز، در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای نقره با ۰.۱ درصد کاهش، به ۲۲ دلار و ۳۳ سنت در هر اونس رسید؛ در حالی که بهای پالادیوم با ۰.۴ درصد افزایش، به ۹۵۲ دلار و ۴۴ سنت و پلاتین با ۰.۲ درصد افزایش، به ۸۹۸ دلار و ۵۳ سنت رسید.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=39689

نوشته‌های مشابه

09اردیبهشت
موفقیت‌های فولاد اکسین مرهون تلاش‌های کارگران است
مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان:

موفقیت‌های فولاد اکسین مرهون تلاش‌های کارگران است

09اردیبهشت
تولید فولاد خام ایران ۱۶٫۳ درصد رشد پیدا کرد
09اردیبهشت
لزوم توسعه روابط ایران و گینه در حوزه معدن
مشاور وزیر معادن و زمین‌شناسی گینه عنوان کرد:

لزوم توسعه روابط ایران و گینه در حوزه معدن

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.