• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024

طلای جهانی کماکان در مسیر کاهش قیمت

  • کد خبر : 29098
  • 29 شهریور 1402 - 11:03
طلای جهانی کماکان در مسیر کاهش قیمت
قیمت جهانی طلا امروز چهارشنبه 29 شهریور ماه کاهش یافت زیرا سرمایه‌گذاران به دنبال تصمیم سیاست فدرال رزرو و چشم‌انداز آن در اقتصاد بودند.

قیمت جهانی طلا امروز چهارشنبه ۲۹ شهریور ماه کاهش یافت زیرا سرمایه‌گذاران به دنبال تصمیم سیاست فدرال رزرو و چشم‌انداز آن در اقتصاد بودند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا با ۱.۸ درصد کاهش، به یک هزار و ۹۲۹ دلار و ۱۰ سنت رسید و پایین‌تر از بالاترین سطح خود از روز سه‌شنبه، پنجم سپتامبر باقی ماند. قیمت طلای آمریکا نیز با ۰.۰۹ درصد کاهش، به یک هزار و ۹۳۰ دلار و ۱۰ سنت رسید.

افزایش عدم قطعیت قبل از نشست فدرال رزرو باعث شد که طلا در جلسات اخیر به قیمت‌ها کمک کند تا بالاتر از سطح یک هزار و ۹۰۰ دلار در هر اونس باقی بماند.

ایپ جان رانگ، استراتژیست بازار در (IG) عنوان کرد: تاکنون، بازدهی واقعی خزانه‌داری در آستانه نشست آتی فدرال رزرو بالا مانده است که منعکس‌کننده موقعیت گسترده برای سناریوی توقف جنگ طلبانه فدرال رزرو بوده و قیمت طلا را تا حدی محتاط نگه داشته است.

انتظار می‌رود که مقامات فدرال رزرو نرخ بهره را متوقف کنند اما تمرکز بر پیش‌بینی‌های اقتصادی به‌روز شده و اینکه آیا احساس می‌کنند هنوز باید تا قبل از پایان سال نرخ بهره افزایش یابد، باقی می‌ماند.

افزایش قیمت نفت به نگرانی‌های تورمی و انتظارات مبنی بر اینکه بانک مرکزی ایالات‌ متحده نرخ‌ها را برای مدت طولانی‌تری بالاتر نگه دارد، افزوده است.

اس‌ پی‌ دی آر گلد تراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان اعلام کرد که دارایی‌های آن در روز گذشته ۰.۲ درصد کاهش یافت.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۸ درصد کاهش، به ۲۳ دلار و پنج سنت، پلاتین با ۰.۴ درصد کاهش، به ۹۳۵ دلار و ۲۵ سنت و پالادیم با ۰.۱ درصد افزایش، به یک هزار و ۲۶۱ دلار  و ۱۵ سنت رسید.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=29098

نوشته‌های مشابه

08اردیبهشت
معادن گل‌گهر، رتبه اول استخراج سنگ‌آهن در کشور
مدیر مجتمع سنگ آهن سیرجان مطرح کرد:

معادن گل‌گهر، رتبه اول استخراج سنگ‌آهن در کشور

08اردیبهشت
حفظ محیط زیست، اولویت شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
در جلسه واحد تحقیق و توسعه مطرح شد؛

حفظ محیط زیست، اولویت شرکت سنگ آهن مرکزی ایران

08اردیبهشت
رکوردشکنی فراتر از ظرفیت اسمی و عملیاتی
مدیر احیا مستقیم شرکت فولاد هرمزگان مطرح کرد:

رکوردشکنی فراتر از ظرفیت اسمی و عملیاتی

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.