• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
هم‌زمان با ثبات دلار،

طلا در بازارهای جهانی کم‌رمق شد

  • کد خبر : 42198
  • 28 اسفند 1402 - 8:48
طلا در بازارهای جهانی کم‌رمق شد
بهای جهانی طلا در معاملات امروز دوشنبه 28 اسفند ماه 1402، در حالی که دلار آمریکا ثابت مانده بود و سرمایه‌گذاران برای یک سری نشست‌های سیاست‌گذاری مهم بانک مرکزی از جمله فدرال‌ رزرو ایالات‌ متحده در این هفته آماده شده بودند، از رونق افتاد.

بهای جهانی طلا در معاملات امروز دوشنبه ۲۸ اسفند ماه ۱۴۰۲، در حالی که دلار آمریکا ثابت مانده بود و سرمایه‌گذاران برای یک سری نشست‌های سیاست‌گذاری مهم بانک مرکزی از جمله فدرال‌ رزرو ایالات‌ متحده در این هفته آماده شده بودند، از رونق افتاد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا تغییر چندانی نداشت و به دو هزار و ۱۵۶ دلار و ۶۹ سنت رسید. طلای آمریکا نیز با ۰.۱ درصد کاهش، دو هزار و ۱۵۹ دلار و ۹۰ سنت قیمت‌گذاری شد.

کمیته بازار آزاد فدرال قرار است نشست دو روزه خود را در خصوص نرخ بهره از روز آینده آغاز کند. این کمیته روز چهارشنبه تصمیم خود را در مورد نرخ، اعلام خواهد کرد و پس از آن بیانیه‌ای منتشر خواهد کرد.

فدرال رزرو بی‌شک نرخ‌ها را بین ۵.۲۵ تا ۵.۵ درصد حفظ می‌کند اما این احتمال وجود دارد که چسبندگی تورم در سطح مصرف‌کننده و تولیدکننده، نشان‌دهنده چشم‌انداز طولانی‌تر سیاست‌ها باشد. نرخ‌های بهره بالاتر، جذابیت نگهداری طلای بدون بازده را کاهش می‌دهد.

هفته گذشته، داده‌ها نشان داد که قیمت‌های مصرف‌کننده ایالات‌ متحده آمریکا در ماه فوریه ۲۰۲۴ به شدت افزایش یافت و قیمت‌های تولیدکننده در بحبوحه افزایش قیمت تمام‌ شده کالاهایی مانند بنزین و مواد غذایی بیش از حد انتظار رشد پیدا کرد.

دلار آمریکا در برابر رقبای خود، نزدیک به بالاترین حد دو هفته اخیر ثابت باقی ماند و طلا را برای سایر دارندگان ارز گران‌تر کرد. در همین حال، انتظار می‌رود بانک ژاپن در نشست دو روزه خود که روز آینده پایان می‌یابد، از سیاست‌های پولی خارج شود.

بانک مرکزی انگلیس جلسه خود را در روز پنجشنبه هفته چاری برگزار خواهد کرد و انتظار می‌رود که نرخ‌ها ثابت بماند؛ در حالی که بازارها احتمال می‌دهند بانک ملی سوئیس در این هفته نرخ‌ها را کاهش دهد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، پلاتین با ۰.۲ درصد افزایش، به ۹۳۵ دلار و ۱۵ سنت در هر اونس و پالادیوم با ۰.۲ درصد افزایش، به یک هزار دلار و ۸۰ سنت رسد؛ در حالی که نقره در ۲۵ دلار و ۱۸ سنت ثابت باقی ماند.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=42198

نوشته‌های مشابه

08اردیبهشت
حضور پررنگ صادرکننده نمونه کشور در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی
08اردیبهشت
راه‌اندازی سامانه پیچیده جبران‌ساز توان راکتیو توسط متخصصان «SKS»
مدیرعامل شرکت فولاد کاوه جنوب کیش مطرح کرد:

راه‌اندازی سامانه پیچیده جبران‌ساز توان راکتیو توسط متخصصان «SKS»

08اردیبهشت
حضور فعال منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.