• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
معاون مالی و سرمایه انسانی چادرملو مطرح کرد:

عملکرد موفق «کچاد» در سال ۱۴۰۱

  • کد خبر : 22104
  • 06 تیر 1402 - 16:05
عملکرد موفق «کچاد» در سال ۱۴۰۱
معاون مالی و سرمایه انسانی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو گفت: چادرملو در سال گذشته، موفق شد افزایش سرمایه خود به میزان هفت هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان را به ثبت برساند که در نتیجه سرمایه شرکت از مبلغ ۱۱ هزار و 900 میلیارد تومان، به ۱۹ هزار و 250 میلیارد تومان افزایش یافت.

معاون مالی و سرمایه انسانی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو گفت: چادرملو در سال گذشته، موفق شد افزایش سرمایه خود به میزان هفت هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان را به ثبت برساند که در نتیجه سرمایه شرکت از مبلغ ۱۱ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان، به ۱۹ هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، ازجمله شرکت‌های همیشه خوش‌نام بازار سرمایه، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو است که امسال توانسته با اجرای علمی ابزارهای مدیریت هزینه، ضمن ثبت فروش ۴۴ همتی در سال ۱۴۰۱ و دستیابی به حاشیه سود بیش از ۵۰ درصدی، سود خالص ۲۳ همتی را برای سهام‌داران خود به ارمغان بیاورد و شعار امسال یعنی رشد تولید و مهار تورم را جهادگونه به منصه ظهور برساند.

در همین راستا، اسماعیل خرم، معاون مالی و سرمایه انسانی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو بیان کرد: درآمد شرکت در سال گذشته، بالغ بر ۴۳.۷ همت، سود خالص ۲۲.۸ همت و در نتیجه حاشیه سود خالص ۵۲ درصد بوده است.

وی همچنین به مهم‌ترین نتایج عملیاتی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در سال گذشته اشاره کرد و افزود: کسب جایگاه نخست کشور در تولید محصول کنسانتره آهن (خشک) در بین شرکت‌های تولیدکننده این محصول، تحقق رکورد تولید در بخش آهن اسفنجی و فولاد از ابتدای بهره‌برداری کارخانجات مربوطه، پوشش ۱۰۵ درصدی برنامه تولید محصولات و حفظ جایگاه ششم شرکت در بازار سرمایه از نظر ارزش بازار در پایان سال ۱۴۰۱، از جمله دستاوردهای موفق چادرملو بوده است.

معاون مالی و سرمایه انسانی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو تصریح کرد: چادرملو در سال گذشته، موفق شد افزایش سرمایه خود را به میزان هفت هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان به ثبت برساند که در نتیجه سرمایه شرکت از مبلغ ۱۱ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان، به ۱۹ هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

خرم یادآور شد: اجرای تکنیک‌های مدیریت هزینه شرکت، محدود به عوامل بهای تمام‌شده تولید نبوده است بلکه تلاش شده با مدیریتی جامع‌نگر و مستمر، سایر هزینه‌های عملیاتی و غیرعملیاتی شرکت نیز کاهش یابد. برای مثال، افزایش سرمایه سال گذشته شرکت از محل سود انباشته و مطابق با بند «ف» تبصره «۲» قانون بودجه سال ۱۴۰۱ صورت گرفت که مشمول نرخ مالیاتی صفر بود و این اقدام سبب شد با توجه به قرارداد حق انتفاع پروانه بهره‌برداری از معادن منعقده با ایمیدرو، ۱۰ درصد از مبلغ افزایش سرمایه انجام شده از مبلغ کل بدهی کسر و ضمن استفاده از معافیت مذکور و کاهش هزینه‌های شرکت، از خروج وجه نقد از شرکت جلوگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: از آنجایی که در ساختار بهای تمام‌شده تولید شرکت‌های معدنی و صنعتی مثل چادرملو، هزینه مواد مستقیم، سهم قابل ملاحظه‌ای دارد، تلاش شد تا با خرید بهینه سنگ‌آهن (هم از نظر کیفیت و هم از نظر نرخ) از معادن مختلف کشور، هزینه‌های تولیدی شرکت نیز کاهش یابد.

معاون مالی و سرمایه انسانی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو اجرای تکنیک‌ها و ابزارهای روزآمد در حوزه مصرف انرژی را یکی دیگر از دلایل دستیابی به این موفقیت عنوان کرد.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=22104

نوشته‌های مشابه

09اردیبهشت
موفقیت‌های فولاد اکسین مرهون تلاش‌های کارگران است
مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان:

موفقیت‌های فولاد اکسین مرهون تلاش‌های کارگران است

09اردیبهشت
تولید فولاد خام ایران ۱۶٫۳ درصد رشد پیدا کرد
09اردیبهشت
لزوم توسعه روابط ایران و گینه در حوزه معدن
مشاور وزیر معادن و زمین‌شناسی گینه عنوان کرد:

لزوم توسعه روابط ایران و گینه در حوزه معدن

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.