• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
با حضور مدیرعامل «ومعادن»،

عملیات اجرایی احداث کارخانه کنسانتره مس جانجا آغاز شد

  • کد خبر : 43926
  • 11 اردیبهشت 1403 - 14:38
عملیات اجرایی احداث کارخانه کنسانتره مس جانجا آغاز شد
روز سه‌شنبه 11 اردیبهشت ماه 1403، آیین امضای قرارداد و آغاز عملیات اجرایی احداث کارخانه ۱۳۰ هزار تنی کنسانتره مس جانجا با حضور مدیران عامل شرکت‌های سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات و توسعه صنایع و معادن مس جانجا، به همراه جمعی از مدیران شرکت‌های سرمایه‌گذار و مسئولان پروژه در محل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات برگزار شد.

روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، آیین امضای قرارداد و آغاز عملیات اجرایی احداث کارخانه ۱۳۰ هزار تنی کنسانتره مس جانجا با حضور مدیران عامل شرکت‌های سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات و توسعه صنایع و معادن مس جانجا، به همراه جمعی از مدیران شرکت‌های سرمایه‌گذار و مسئولان پروژه در محل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات‌آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات، طی پنج سال آینده ۷۵ میلیون تن عملیات معدنکاری در معدن مس جانجا صورت خواهد گرفت که ۱۶ میلیون تن آن ماده معدنی و مابقی آن باطله است.

در همین راستا، کارخانه فلوتاسیون برای تولید سالانه ۱۳۰ هزار تن کنسانتره مس با عیار ۲۶ درصد احداث می‌شود که درآمد سالانه ۳۰۰ میلیون دلار را به دنبال خواهد داشت و باعث تحول و رونق اقتصادی استان سیستان و بلوچستان می‌شود.

امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، آیین امضای قرارداد «EPC» جهت احداث این کارخانه فلوتاسیون فی‌مابین شرکت توسعه معادن و صنایع مس جانجا به عنوان کارفرما و شرکت فکور صنعت تهران به عنوان پیمانکار به امضا رسید و عملیات اجرایی احداث کارخانه رسما آغاز شد.

سرمایه‌گذاری صورت‌گرفته جهت احداث این واحد صنعتی، حدودا ۱۳ هزار میلیارد بوده و مدت زمان اجرای قرارداد ۳۳ ماه پیش‌بینی شده است که با لحاظ‌ دوره راه‌اندازی آن، حدودا ۴۵ ماه در نظر گرفته شده است.

یادآور می‌شود اواخر بهمن ماه ۱۴۰۰، کنسرسیومی با محوریت شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات «ومعادن» و همراهی شرکت‌های بزرگ و توانمند معدنی شامل گل‌گهر، چادرملو، گهرزمین، سرمایه‌گذاری غدیر و تجلی توسعه معادن و فلزات، برنده مزایده معدن مس جانجا در شهرستان نیمروز استان سیستان و بلوچستان شده و این معدن و بهره‌برداری از آن به مدت ۲۵ سال به این کنسرسیوم سپرده شد.

بر اساس این گزارش، شرکت‌های مذکور، سهام‌داران شرکت توسعه معادن و صنایع مس جانجا را تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=43926

نوشته‌های مشابه

26اردیبهشت
ضرورت تبدیل اندیشه ادراکی به کنش ادراکی در روابط عمومی‌ها
مدیر روابط عمومی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو مطرح کرد:

ضرورت تبدیل اندیشه ادراکی به کنش ادراکی در روابط عمومی‌ها

26اردیبهشت
جنگ مدرن، ابزار مدرن می‌طلبد
ضرورت تحول فناورانه در روابط عمومی؛

جنگ مدرن، ابزار مدرن می‌طلبد

26اردیبهشت
سهم «ومعادن» از زنجیره ارزش فولاد افزایش خواهد یافت
معاون برنامه‌ریزی، بودجه و نظارت بر امور شرکت‌های «ومعادن»:

سهم «ومعادن» از زنجیره ارزش فولاد افزایش خواهد یافت

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.