• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
«فلزات آنلاین» گزارش می‌دهد:

فولاد خراسان بر بلندای قله‌های افتخار

  • کد خبر : 37117
  • 06 دی 1402 - 11:04
فولاد خراسان بر بلندای قله‌های افتخار
شرکت مجتمع فولاد خراسان به عنوان قطب تولید فولاد در شرق کشور، موفق به ثبت رکوردشکنی‌های پیاپی در 9 ماهه سال 1402 شده و عملکرد خیره‌کننده‌ای را از خود به نمایش گذاشته است.

شرکت مجتمع فولاد خراسان به عنوان قطب تولید فولاد در شرق کشور، موفق به ثبت رکوردشکنی‌های پیاپی در ۹ ماهه سال ۱۴۰۲ شده و عملکرد خیره‌کننده‌ای را از خود به نمایش گذاشته است؛ به نحوی که در آبان ماه سال جاری برای نخستین بار در تاریخ این مجتمع عظیم صنعتی، رکود ماهیانه تولید به طور هم‌زمان در تمامی نواحی این مجتمع شامل گندله‌سازی، احیا مستقیم، فولادسازی و نورد رقم خورد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین»، شرکت مجتمع فولاد خراسان در سالی که به نام رشد تولید مزین شده، عملکرد خیره‌کننده‌ای را تا به امروز به همت فولادمردان خراسانی به ثبت رسانده است. در آبان ماه سال جاری، در حالی رکورد ماهیانه تولید ۲۱۴ هزار و ۵۲۳ تن گندله در واحد گندله‌سازی «فخاس» به ثبت رسید که پیش از این، رکود تولید این محصول در شهریور ماه امسال و به میزان ۲۱۲ هزار و ۷۶۲ ثبت شده بود. در ناحیه احیا مستقیم، «فخاس» با تولید ۱۴۳هزار و ۳۳۸ تن آهن اسفنجی، افزایش تولید دو هزار و ۴۰۳ تنی نسبت به رکورد قبلی ثبت شده در این ناحیه (۱۴۰ هزار و ۹۳۵ تن) که در اردیبهشت ماه سال جاری حاصل شده بود را توسط سختکوشان خراسانی رقم زد. تولید ۱۰۷ هزار و ۴۶۰ تن شمش فولادی در آبان ماه امسال که با یک هزار و ۱۴۶ تن افزایش نسبت به ماه قبل از آن (۱۰۶ هزار و ۳۱۴ تن) و همچنین تولید ۶۳ هزار و ۸۹۴ تن میلگرد در هشتمین ماه از سال ۱۴۰۲ که با یک هزار و ۱۹۴ تن افزایش نسبت به بالاترین رکورد تولید این محصول در شهریور ماه ۱۳۹۳ (۶۲ هزار و ۷۰۰ تن) همراه بود، از دیگر رکوردشکنی‌هایی به شمار می‌آیند که طی این مدت در مجتمع فولاد خراسان به دست آمد.

بررسی عملکرد ۹ ماهه ۱۴۰۲ «فخاس»

شرکت مجتمع فولاد خراسان در ۹ ماهه ۱۴۰۲، موفق به تولید ۳۴۶ هزار و ۵۲۷ تن شمش فولادی شد که این میزان با افزایش ۵۰٫۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل (۲۳۰ هزار و ۳۸۴ تن) همراه بود. در ۹ ماهه امسال، تولید آهن اسفنجی «فخاس» به یک میلیون و ۶۲ هزار و ۲۸۰ تن رسید که با رشد ۱۷٫۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال پیش (۹۰۲ هزار و ۳۸۴ تن) همراه بود. فولاد خراسان در ۹ ماهه سال جاری، ۴۶۸ هزار و ۲۸۳ تن محصولات سبک ساختمانی تولید کرد که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (۴۵۲ هزار و ۷۷۵ تن)، با افزایش ۳٫۴ درصدی همراه بود. این شرکت در ۹ ماهه سال ۱۴۰۲، موفق به تولید یک میلیون و ۴۳۳ هزار و ۶۵۰ تن گندله شد که حاکی از رشد ۳٫۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ (یک میلیون و ۳۸۷ هزار و ۲۸۹ تن) بود. مجموع تولید شرکت مجتمع فولاد خراسان در ۹ ماهه امسال، به سه میلیون و ۳۱۰ هزار و ۷۴۰ تن محصول رسید که این میزان با افزایش ۱۱٫۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته (دو میلیون و ۹۷۲ هزار و ۸۳۲ تن) همراه بود.

شرکت مجتمع فولاد خراسان در ۹ ماهه امسال، ۱۲۲ هزار و ۲۸۴ تن محصول (۸۹ هزار و ۵۳ تن شمش فولادی و ۳۳ هزار و ۲۳۱ تن محصولات سبک ساختمانی) در بازارهای صادراتی فروخت که این میزان با رشد ۱۴٫۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال پیش یعنی ۱۰۶ هزار و ۷۸۴ تن (۶۲ هزار و ۱۹۸ تن شمش فولادی و ۴۴ هزار و ۵۸۶ تن محصولات سبک ساختمانی) همراه بود. این شرکت در ۹ ماهه سال جاری، موفق به کسب درآمد ۲۳ هزار و ۲۳۷ میلیارد و ۲۹۶ میلیون ریال از فروش محصولات خود در بازارهای صادراتی شد که حاکی از افزایش ۶۸٫۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته (۱۳ هزار و ۷۸۸ میلیارد و ۴۷۶ میلیون ریال) است. شرکت مجتمع فولاد خراسان در آذر ماه امسال، برای نخستین بار موفق به صادرات شمش تولیدی خود به کشور ازبکستان شد؛ در حالی که از ابتدای سال جاری تاکنون، بیش از ۱۰۰ هزار تن شمش تولیدی «فخاس» به کشورهای همسایه، آسیای میانه و حوزه خلیج فارس صادر شده که این مسئله حاکی از کیفیت مطلوب و استقبال از محصولات این شرکت در بازارهای خارجی است. درآمد حاصل از فروش محصولات «فخاس» در بازار داخلی طی ۹ ماهه امسال، به ۱۰۴ هزار و ۵۶۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال رسید که این میزان با افزایش ۳۰٫۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال پیش (۸۰ هزار و ۶ میلیارد و ۷۲ میلیون ریال) همراه بود. مجموع درآمد حاصل از فروش محصولات شرکت مجتمع فولاد خراسان در ۹ ماهه ۱۴۰۲، به ۱۲۷ هزار و ۸۰۱ میلیارد و ۹۶ میلیون ریال رسید که حاکی از رشد ۳۶٫۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال پیش (۹۳ هزار و ۷۹۴ میلیارد و ۵۴۸ میلیون ریال) است

فولاد خراسان در مسیر صنعت سبز

با توجه به اهمیت حفظ محیط زیست و رعایت استانداردهای زیست‌محیطی توسط شرکت‌های فولادی و ضرورت حرکت در راستای صنعت سبز، شرکت مجتمع فولاد خراسان اقدامات و فعالیت‌های متعددی در این زمینه انجام داده است که از جمله آن‌ها می‌توان به سرمایه‌گذاری در پروژه تصفیه‌خانه و انتقال پساب شهری نیشابور، سرویس‌کاری مداوم غبارگیرها در واحدهای احیا مستقیم و گندله‌سازی، تعویض بگ‌فیلترهای سیستم تسویه دود و غبار در واحد فولادسازی، تفکیک ضایعات نسوز در مبدا و جمع‌آوری آن‌ها به منظور فروش و بازیافت، احداث حوضچه در انتهای کانال جمع‌آوری‌ کننده روغن در انبار روغن ضایعاتی جهت جلوگیری از آلایندگی، نصب استراکچر و پوشش ایستگاه‌های پمپاژ کولینگ تاورها در نواحی فولادسازی یک و ۲ در راستای کاهش آلایندگی صوتی، طراحی، ساخت، نصب و راه‌اندازی غبارگیر تر بر روی نوارهای خط احیا مستقیم، راه‌اندازی حوضچه ۳۶۰ هزار متر مکعبی به منظور جمع‌آوری آب‌های سطحی و مدیریت منابع آبی و کاهش برداشت از ذخایر آب زیرزمینی، انجام آزمایشات زیست‌محیطی به صورت دوره‌ای و ایجاد، حفظ و نگهداری فضای سبز در محوطه مجتمع و همچنین شهرستان نیشابور اشاره کرد. این شرکت اخیرا با هدف حفظ محیط زیست و حمایت از فعالان و تشکل‌های زیست‌محیطی شهرستان، اقدامات خوبی برای احیای تاغزارهای غرب و جنوب دشت نیشابور انجام داده و به دنبال آن است که به بهترین نحو، به وظایف خود در قبال محیط زیست عمل کند.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=37117

نوشته‌های مشابه

08اردیبهشت
حضور پررنگ صادرکننده نمونه کشور در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی
08اردیبهشت
راه‌اندازی سامانه پیچیده جبران‌ساز توان راکتیو توسط متخصصان «SKS»
مدیرعامل شرکت فولاد کاوه جنوب کیش مطرح کرد:

راه‌اندازی سامانه پیچیده جبران‌ساز توان راکتیو توسط متخصصان «SKS»

08اردیبهشت
قیمت آلومینیوم به دو هزار و ۵۵۹ دلار رسید

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.