• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
در دومین همایش ملی ساخت ایران؛

فولاد خوزستان به عنوان برترین شرکت ایران در حوزه بومی‌سازی برگزیده شد

  • کد خبر : 24887
  • 11 مرداد 1402 - 11:01
فولاد خوزستان به عنوان برترین شرکت ایران در حوزه بومی‌سازی برگزیده شد
در دومین دوره همایش ملی ساخت ایران، شرکت فولاد خوزستان از میان 100 بنگاه‌ راه یافته به مرحله‌ نهایی و با توجه به موفقیت بی‌نظیر در بومی‌سازی یک هزار و ۵۶۰ قطعه طی دو سال گذشته و همچنین ساخت دستگاه اندازه‌گیری آهن کل برای اولین بار در جهان، به عنوان شرکت برتر ایران در حوزه بومی‌سازی برگزیده شد.

در دومین دوره همایش ملی ساخت ایران که روز سه‌شنبه ۱۰ مرداد ماه ۱۴۰۲ در مرکز همایش‌های سازمان صدا و سیما با رویکرد نشان ملی و اعتبار جهانی و با حضور مقامات و مسئولان مختلف از جمله محمدمهدی برادران، معاون وزیر صمت برگزار شد، شرکت فولاد خوزستان از میان ۱۰۰ بنگاه‌ راه یافته به مرحله‌ نهایی و با توجه به موفقیت بی‌نظیر در بومی‌سازی یک هزار و ۵۶۰ قطعه طی دو سال گذشته و همچنین ساخت دستگاه اندازه‌گیری آهن کل برای اولین بار در جهان، به عنوان شرکت برتر ایران در حوزه بومی‌سازی برگزیده شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد خوزستان، محمد نیکوکار، قائم‌مقام مدیرعامل در حوزه بهره‌برداری و توسعه شرکت فولاد خوزستان بیان کرد: تولید فولاد در حوزه تولید داخل، کسب‌وکار و خودکفایی نقش بسزایی دارد؛ در همین راستا شرکت فولاد خوزستان با تکیه بر توان داخلی طی سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، موفق به بومی‌سازی یک هزار و ۵۶۰ قطعه صنعتی مورد نیاز صنعت فولاد شد.

 شیرین شفیعی، مدیرکل توسعه کسب‌وکار، آموزش و توانمند‌سازی‌ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این همایش عنوان کرد: با ارزیابی از جامعه تولیدی و وضعیت اقتصادی کشور در می‌یابیم که بنگاه‌های اقتصادی در شرایط سختی قرار دارند.
وی افزود: باید توجه داشت که در کسب کار تعاونی، یک اجتماع از عضویت دائمی افراد تشکیل می‌شود.
محمد مهدی برادران، معاون وزیر صمت نیز مطرح کرد: لازمه‌ اقتصاد پویا، رقابت است؛ اقتصادی که به سوی انحصارگرایی برود، در اصل خود را در مهلکه خطرناکی قرار داده است.
وی اضافه کرد: در مجموع، زمانی‌‌ که در حوزه کیفیت، نوآوری و ایجاد زنجیره‌ها می‌نگریم، به خوبی پیشرفت‌ها را مشاهده می‌کنیم.
بر اساس این گزارش، محورهای دومین همایش ملی ساخت ایران را مواردی همچون «حمایت از تولید و خدمات ایرانی، پیش نیاز افزایش تولید»، «رفع نیاز وابستگی به واردات کالاهای خارجی و افزایش صادرات کالا و خدمات ایرانی»، «کمک به برجسته‌سازی نشان تجاری کالاها و خدمات مرغوب ایرانی»، «رابطه بین کیفیت محصول و خدمات رضایتمندی مشتری و سودمندی شرکت»، «نقش نوآوری و اختراعات در تولید ملی و نقش رسانه در حمایت از کالا و خدمات ایرانی» و «فرصت‌های بین‌المللی در ارتقای تولید و خدمات ملی در پسا تحریم» تشکیل می‌داد‌.
در پایان همایش از تولیدکنندگان و بنگاه‌های اقتصادی برتر با اعطای تندیس تقدیر شد و محمد نیکوکار، قائم مقام مدیرعامل در حوزه بهره‌برداری و توسعه به نیابت از امین ابراهیمی، مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان، تندیس دومین همایش ملی ساخت را دریافت کرد.
انتهای پیام//
لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=24887

نوشته‌های مشابه

30اردیبهشت
درآمد «فخاس» با رشد چشمگیر ۲۲۲ درصدی همراه شد
30اردیبهشت
فولاد سبز، یک گام رو به جلو در راستای رشد بهره‌وری
مدیرعامل شرکت صنعت فولاد شادگان مطرح کرد:

فولاد سبز، یک گام رو به جلو در راستای رشد بهره‌وری

30اردیبهشت
اقدامات زیست‌محیطی شرکت صنایع مس شهید باهنر قابل تقدیر است

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.