• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
عضو هیئت مدیره شرکت آیدین فولاد قائم عنوان کرد:

فولاد ناب تبریز؛ پیش‌قراول قیمت‌ نبشی و ناودانی در بازار

  • کد خبر : 40951
  • 07 اسفند 1402 - 11:24
فولاد ناب تبریز؛ پیش‌قراول قیمت‌ نبشی و ناودانی در بازار
عضو هیئت مدیره شرکت آیدین فولاد قائم گفت: هم‌اکنون شمش فولادی به عنوان ماده اولیه مورد نیاز کارخانه‌های نورد، با قیمتی حدود 22 هزار و 500 تومان در بازار عرضه می‌شود.

عضو هیئت مدیره شرکت آیدین فولاد قائم گفت: هم‌اکنون شمش فولادی به عنوان ماده اولیه مورد نیاز کارخانه‌های نورد، با قیمتی حدود ۲۲ هزار و ۵۰۰ تومان در بازار عرضه می‌شود. از این رو، قیمت تمام شده محصولاتی مانند نبشی و ناودانی حدود ۲۶ هزار تومان خواهد شد که شرکت فولاد ناب تبریز به عنوان یکی از معتبرترین تولیدکنندگان و صادرکنندگان مقاطع طویل فولادی اعم از تیرآهن و نبشی و ناودانی، تولیدات خود را با قیمتی مناسب‌تر و کمتر از این میزان در بازار عرضه می‌کند و در اختیار مشتریان و مصرف‌کنندگان قرار می‌دهد.

وهاب جدیدی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» بیان کرد: از سال ۱۳۷۹، فعالیت خود در صنعت فولاد کشور را آغاز کردیم و طی سال‌های ۱۳۸۶ تا ۱۳۸۸، هم‌زمان با راه‌اندازی شرکت فولاد ناب تبریز و به موازات همکاری با دو گروه صنعتی فعال دیگر در عرصه تولید مقاطع طویل فولادی در استان‌های خراسان رضوی و اصفهان، به فعالیت خود در زمینه تولید این محصولات در استان آذربایجان شرقی ادامه دادیم. در سال ۱۳۸۸، به طور تخصصی به عرصه فروش و بازرگانی مقاطع طویل فولادی ورود پیدا کردیم و از سال ۱۳۹۹، محوریت فعالیت و توزیع این محصولات را شرکت فولاد ناب تبریز قرار دادیم. سپس با احداث یک انبار اختصاصی در حوالی شهر تبریز، نسبت به تامین یک سری مقاطع جدید فولادی که تا آن زمان در سبد تولیدات شرکت فولاد ناب تبریز قرار داشت اما در بازار عرضه نمی‌شد، اقدام کردیم. از این رو، همکاری‌های گسترده‌تری میان دو شرکت آیدین فولاد قائم و فولاد ناب تبریز شکل گرفت و خوشبختانه این همکاری متقابل تا به امروز ادامه یافته است.

توزیع محصولات فولاد ناب تبریز به وسعت سراسر ایران

وی با اشاره به اینکه اعتماد دوسویه، سنگ‌بنای شکل‌گیری این همکاری و ادامه آن طی سه سال اخیر بوده است، عنوان کرد: سبد محصولاتی که از شرکت فولاد ناب تبریز تامین می‌کنیم، شامل نبشی از سایز سه تا ۱۰و ناودانی‌ سبک و سنگین اروپا می‌شود؛ ضمن اینکه گستره توزیع این محصولات توسط مجموعه ما، از شمال غرب تا جنوب شرق کشور یعنی استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، گیلان، مازندران، سمنان، مرکزی، چهار محال و بختیاری، اصفهان، کرمان، خوزستان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان را در بر می‌گیرد. البته لازم به ذکر است که میزان رقابت در بازار تهران به دلیل عرضه محصولات مشابه با کیفیت و قیمت کمتر نسبت به نمونه‌های استاندارد تولید شده توسط شرکت‌هایی همچون فولاد ناب تبریز، به مراتب بیشتر است؛ از این رو با دشواری‌های فراوانی جهت حفظ جایگاه برتر خود در این بازار مواجه هستیم و تمام تلاش خود را جهت ارتقای روزافزون جایگاه کنونی مجموعه به کار گرفته‌ایم.

عضو هیئت مدیره شرکت آیدین فولاد قائم در ادامه به انضباظ مالی و کاری حاکم در شرکت فولاد ناب تبریز، به عنوان یکی دیگر از مهم‌ترین فاکتورهای موثر بر ادامه همکاری با این تولیدکننده تیرآهن و نبشی و ناودانی در کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به رعایت اصول و سلسله مراتب سازمانی در مجموعه فولاد ناب تبریز و همچنین نظم مالی و کاری حاکم بر فضای کارخانه، به دنبال توسعه روابط خود با این شرکت هستیم. در حال حاضر از سوی برخی شرکت‌های بزرگ فولادی که در عرصه تولید مقاطع طویل فولادی فعالیت می‌کنند، پیشنهاداتی جهت همکاری دریافت کرده‌ایم اما به دلیل موارد مذکور و دشواری‌های فراوانی که طی سه سال اخیر برای درخشش هرچه بیشتر برند خود و همچنین شرکت فولاد ناب تبریز متحمل شده‌ایم، ادامه همکاری با این فولادساز برجسته کشور را ترجیح می‌دهیم.

جدیدی با تاکید بر تحقق شعار شرکت فولاد ناب تبریز مبنی بر «فولاد ناب، کیفیت ناب»، به ضرورت افزایش کیفیت محصولات فولادی در گذر زمان اشاره کرد و یادآور شد: تولیدات شرکت فولاد ناب تبریز، به طور عمده صنعتی و پروژه‌ای بوده و بر همین اساس بهبود کیفیت این محصولات طی سالیان اخیر مورد انتظار واقع شده است. بر حسب وظیفه، ما این مسئله را با مدیرعامل محترم مجموعه فولاد ناب مطرح کرده‌ایم و با شناختی که از ایشان و سایر مدیران شرکت داریم، معتقدیم که این مهم به طور دقیق و سریعا بررسی و پیگیری خواهد شد. باید توجه داشت که مشتری‌مداری، یکی از اساسی‌ترین و ضروری‌ترین شروط بقای یک واحد تولیدی محسوب می‌شود که این مهم خوشبختانه در دستور کار شرکت فولاد ناب تبریز قرار داشته است و امیدواریم توجهات بیشتری نسبت به این مقوله مهم در سال‌های آتی صورت پذیرد؛ ضمن اینکه معتقدیم برگزاری جلسات مشترک اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل این شرکت با بازرگانانی که محصولات خود را از این مجموعه تامین می‌کنند، می‌تواند نقش بسیار موثری بر ادامه روند رو به رشد شرکت فولاد ناب تبریز، به ویژه در حوزه بازاریابی و توسعه سبد محصولات داشته باشد؛ چراکه شرکت‌های بازرگانی به طور مستقیم با مشتریان این مجموعه در ارتباط هستند و بدون شک می‌توانند معضلات و نواقص احتمالی را به سمع و نظر مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره شرکت فولاد ناب تبریز برسانند.

وی همچنین به ارائه پیشنهاداتی در خصوص توسعه سبد محصولات شرکت فولاد ناب تبریز پرداخت و تصریح کرد: نبشی سایز ۱۲ و ناودانی سایز ۶، از جمله محصولاتی به شمار می‌آیند که جای خالی آن‌ها در سبد تولیدات این شرکت احساس می‌شود. لازم به ذکر است که نبشی ۱۲، بیشتر کاربرد صنعتی داشته و در ساختمان‌هایی که بر پایه اسکلت فلزی (سازه فولادی) احداث می‌شوند، به منظور اتصال قطعات به یکدیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ ضمن اینکه از ناودانی ۶  نیز در صنایع سبک و همچنین ساخت کانکس استفاده می‌شود. در حال حاضر ما این دو محصول را از سایر استان‌ها مانند خراسان رضوی و یزد تامین می‌کنیم و امیدواریم با اضافه شدن آن‌ها به سبد تولیدات شرکت فولاد ناب تبریز، اقدام به تکمیل سبد محصولات خود از این مجموعه فولادی کنیم.

عرضه محصولات فولاد ناب تبریز با قیمت عالی در بازار

این فعال صنعت فولاد با بیان اینکه شرکت فولاد ناب تبریز، محصولات خود را با قیمت عالی در بازار عرضه می‌کند و ضرورت دارد تضمین کیفیت را بیش از پیش در دستور کار خود قرار دهد، اظهار داشت: روز شنبه پنجم اسفند ماه ۱۴۰۲، محصولات شرکت فولاد ناب تبریز به ویژه نبشی و ناودانی با کف قیمت در بازار عرضه شد؛ به نحوی که اگر قیمت تمام شده شمش فولادی به عنوان ماده اولیه مورد نیاز کارخانه‌های نورد را حدود ۲۲ هزار و ۵۰۰ تومان به ازای هر کیلوگرم لحاظ کنیم، قیمت تمام شده نبشی و ناودانی حدود ۲۶ هزار تومان به ازای هر کیلوگرم خواهد بود که در حال حاضر شرکت فولاد ناب تبریز این محصولات را با قیمتی کمتر از این میزان در بازار عرضه می‌کند. لازم به ذکر است که شرکت فولاد ناب تبریز، طلایه‌دار قیمت نبشی و ناودانی در کشور به حساب می‌آید و به نوعی قیمت انواع محصولات این شرکت در سایزهای مختلف، یک مرجع واحد در این حوزه است.

جدیدی در پایان ضمن اشاره به عرضه موفق محصولات شرکت فولاد ناب تبریز در بازار کشورهای خارجی همچون جمهوری آذربایجان و ترکیه، ابراز امیدواری کرد که زنجیره فولاد کشور با یک توسعه متوازن همراه شود تا تولیدکنندگان محصولات فولادی همچون تیرآهن و نبشی و ناودانی بتوانند حضور گسترده‌تری در بازارهای جهانی داشته باشند.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=40951

نوشته‌های مشابه

08اردیبهشت
قیمت آلومینیوم به دو هزار و ۵۵۹ دلار رسید
08اردیبهشت
فلز سرخ ۱۰ هزار دلاری خواهد شد؟
مس در تکاپوی رکوردشکنی؛

فلز سرخ ۱۰ هزار دلاری خواهد شد؟

08اردیبهشت
قیمت روی به دو هزار و ۸۴۶ دلار رسید

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.