• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
در راستای تکمیل زنجیره حمل‌ونقل ریلی،

قرارداد خرید لکوموتیوهای سنگین باری میان چادرملو و مپنا منعقد شد

  • کد خبر : 42134
  • 27 اسفند 1402 - 13:26
قرارداد خرید لکوموتیوهای سنگین باری میان چادرملو و مپنا منعقد شد
قرارداد خرید ۱۰ دستگاه لکوموتیو سنگین باری «MAP30» با توان چهار هزار اسب بخار میان شرکت زیرمجموعه هلدینگ چادرملو و شرکت لکوموتیوسازی مپنا به امضا رسید.

قرارداد خرید ۱۰ دستگاه لکوموتیو سنگین باری «MAP30» با توان چهار هزار اسب بخار میان شرکت زیرمجموعه هلدینگ چادرملو و شرکت لکوموتیوسازی مپنا به امضا رسید.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، در مراسم امضای این قرارداد پس از گزارش اجمالی مدیران عامل شرکت‌های بین‌المللی معدنی و صنعتی سی پی جی پارس و سریر لجستیک هوشند ایرانیان از روند مطالعات و کارشناسی این اقدام به میزان ۷۰۰ نفر ساعت کار، امیرعلی طاهرزاده، مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با اشاره به سابقه خوب همکاری میان چادرملو و گروه مپنا در ساخت و بهره‌برداری از نخستین نیروگاه سیکل ترکیبی چادرملو و اجرای دومین نیروگاه این شرکت و اعتماد به توانمندی این گروه صنعتی، بیان کرد: مجموعه چادرملو به عنوان یک بنگاه اقتصادی ملی و پیشران در بخش صنعت و معدن، تکلیف خود می‌داند در چارچوب سیاست‌های کلی نظام مبتنی بر اقتصاد غیرنفتی، در استراتژی توسعه خود علاوه بر توجه به زیرساخت‌های توسعه پایدار از جمله انرژی، نگاه توسعه‌گرا به ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز شرکت در بخش حمل‌ونقل ریلی داشته باشد.

وی با اشاره به مزیت‌های حمل‌ونقل ریلی نسبت به جاده‌ای و تاکید بر ضرورت توسعه صنعت حمل‌ونقل ریلی، عنوان کرد: شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با تولید سالانه بیش از ۱۷ میلیون تن محصول در زنجیره فولاد، بالغ بر ۲۱ درصد از خوراک اولیه این صنعت در کشور را تامین می‌کند؛ ضمن اینکه از اهداف کلان این شرکت، کاهش هزینه تولید به منظور حفظ شرایط رقابت‌پذیری با سایر شرکت‌های هم‌گروه در داخل و خارج از کشور است.

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو مطرح کرد: یکی از شاخص‌های اثرگذار در قیمت‌های تمام شده محصولات، هزینه حمل‌ونقل است. به همین منظور با تاسیس شرکت سریر لجستیک هوشند ایرانیان به عنوان بازوی اجرایی چادرملو در حمل‌ونقل ریلی و خرید ۵۵۰ واگن و تعدادی کشنده، فعالیت خود را در این عرصه آغاز کردیم؛ به طوری که در سال ۱۴۰۱، حمل بالغ بر ۷۵ درصد از محصول کنسانتره تولیدی چادرملو از طریق ریلی و ۲۵ درصد جاده‌ای انجام شد و اکنون با انعقاد این قرارداد، برای خرید ۱۰ دستگاه لکوموتیو ساخت داخل که مدت زمان ساخت و تحویل آن ۱۸ ماه است، در نظر داریم نسبت به تکمیل زنجیره حمل‌ونقل ریلی مجموعه اقدام کنیم.

در ادامه این مراسم محمد اولیا، مدیرعامل گروه مپنا نیز در این مراسم اظهار داشت: پس از ساخت و تحویل واگن‌های باری مورد نیاز چادرملو، هم‌اکنون با عقد این قرارداد که با اعتماد و حمایت قابل تقدیر این مجموعه معدنی و صنعتی صورت پذیرفته است، در نظر داریم کار بزرگی در کشور انجام دهیم و برای اولین بار اقدام به ساخت لکوموتیوهای سنگین کنیم.

وی خاطرنشان کرد: رویکرد جدید مپنا، پاسخگویی به نیاز صنایع بزرگ و خواست کارفرمایان است زیرا با حمایت‌های این کارفرمایان و تامین مالی پروژها، شرایط مناسب برای توسعه فعالیت‌های مپنا فراهم می‌شود.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=42134

نوشته‌های مشابه

08اردیبهشت
حضور پررنگ صادرکننده نمونه کشور در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی
08اردیبهشت
راه‌اندازی سامانه پیچیده جبران‌ساز توان راکتیو توسط متخصصان «SKS»
مدیرعامل شرکت فولاد کاوه جنوب کیش مطرح کرد:

راه‌اندازی سامانه پیچیده جبران‌ساز توان راکتیو توسط متخصصان «SKS»

08اردیبهشت
حضور فعال منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.