سریع‌تر از امروز فردا را خلق کنید...

آخرین اخبار

۱۲:۲۶ /چهارشنبه/۱۴ آذر ۱۴۰۳
زمان انتشار: ۷:۱۹ /دوشنبه/۱۲ آذر ۱۴۰۳

خودروسازان آمریکایی خطاب به دولت جدید:

قوانین حمایتی دولت بایدن در بخش خودروهای الکتریکی را لغو نکنید

دونالد ترامپ در کمپین‌های انتخاباتی ریاست‌ جمهوری آمریکا وعده داد بود که بسته‌های حمایتی ارائه شده از سوی دولت بایدن که خودروسازان را ترغیب به تولید خودروهای الکتریکی می‌کند، لغو خواهد کرد. با این حال، به نظر می‌رسد شرکت‌های خودروسازی مخالف این پیشنهاد دولت جدید آمریکا هستند.

دونالد ترامپ در کمپین‌های انتخاباتی ریاست‌ جمهوری آمریکا وعده داد بود که بسته‌های حمایتی ارائه شده از سوی دولت بایدن که خودروسازان را ترغیب به تولید خودروهای الکتریکی می‌کند، لغو خواهد کرد. با این حال، به نظر می‌رسد شرکت‌های خودروسازی مخالف این پیشنهاد دولت جدید آمریکا هستند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات‌آنلاین» و به‌ نقل از روزنامه نیویورک تایمز، سه تولیدکننده بزرگ خودرو در آمریکا یعنی شرکت‌های فورد، جنرال موتورز و استلانتیس قصد دارند طی نامه‌ای از رئیس‌ جمهور جدید این کشور درخواست کنند که قوانین فدرال و بسته‌های حمایتی ارائه شده از سوی دولت بایدن را که با هدف رونق تولید و فروش خودروهای الکتریکی معرفی شده است، کنار نگذارد.

خودروسازان پیشنهاد کردند که در این خصوص گفت‌وگویی‌هایی با دولت جدید انجام شود. این خودروسازان هشدار دادند در صورت کنار گذاشته شدن بسته‌های حمایتی، میزان مصرف سوخت‌های فسیلی مورد نیاز خودروها و در نتیجه کربن تولیدی آن‌ها با روندی افزایشی همراه خواهد شد.

خودروسازان مذکور با حمایت از قوانین فدرال و بسته‌های حمایتی ارائه شده از سوی دولت بایدن، اعلام کردند که این بسته‌های حمایتی موجب افزایش تولید خودروهای الکتریکی خواهد شد. خودروسازن آمریکایی معتقدند در صورت لغو بسته‌های حمایتی، صنعت خودروی آمریکا که یکی از پایه‌های اقتصاد این کشور محسوب می‌‌شود، به شدت آسیب خواهد دید.

در همین رابطه، مدیران چندین شرکت خودروسازی آمریکا اظهار داشتند: تولیدکنندگان خودرو با ایجاد اصلاحاتی از سوی دولت جدید آمریکا در رابطه با قوانین فعلی و کاهش میزان پرداخت جریمه برای شرکت‌هایی که مفاد قانونی را به طور کامل رعایت نکرده‌اند، موافقت می‌کنند.

خودروسازان آمریکایی بر این باورند که مذاکرات به جهت حضور ایلان ماسک در دولت جدید آمریکا که شرکت تولیدکننده وی یعنی تسلا سهم ۵۰ درصدی از بازار خودروی این کشور را در دست دارد، به نتیجه مورد نظر ختم خواهد شد. ناگفته نماند جان بوزلا، رئیس اتحادیه نوآوری در خودروهای آمریکا پیش‌تر طی نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور جدید این کشور اعلام کرده بود که روند موفقیت و وضعیت رقابتی در بازار خودروها در آمریکا باید حفظ شود. گفتنی است بخش حمل‌و‌نقل، یکی از پایه‌های اقتصادی آمریکا محسوب می‌شود و میزان گلخانه‌ای تولیدی در این بخش بسیار زیاد است.

وی در این نامه اظهار داشت: دولت اوباما اولین کسی بود که با ارائه استراتژی‌هایی توانست میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای در بخش حمل‌و‌نقل آمریکا را تا حد بسیار زیادی کاهش دهد.

بوزلا اخیرا طی یادداشتی مطرح کرد: دولت بایدن قوانینی را تصویب کرد که به کمک آن، میزان تولید کربن خودروهای تولید شده در یک بازه زمانی تعیین شده به شدت کاهش را تجربه خواهد کرد و این قوانین دقیقا هم راستا با قوانین تصویب شده برای مبارزه با تغییرات اقلیمی است.

طبق قوانین تصویب شده در دولت بایدن، خودروهای جدید عرضه شده در بازار از سال ۲۰۲۷، باید قانون میزان مجاز کربن تولیدی خود را با ارقام تعیین شده مطابقت دهند و این سختگیری‌ها در خصوص میزان کربن مجاز تولیدی خودروها از سال ۲۰۳۲ با رشد حجم فروش خودروهای هیبریدی، خودروهای الکتریکی و خودروهایی که با سوخت هیدروژنی کار می‌کنند، بیشتر خواهد شد.

در همین راستا، آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده آمریکا طی گزارشی اعلام کرد: در صورت رعایت قوانین تعیین شده در دولت بایدن برای صنعت خودرو، سهم خودروهای سواری جدید فروخته شده الکتریکی و خودروهای هیبریدی در آمریکا تا سال ۲۰۳۲ حدود ۱۶ درصد رشد را تجربه خواهد کرد.

بر همین اساس، خودروسازانی که این قوانین را رعایت نکنند، مشمول پرداخت جریمه‌های قابل‌توجهی خواهند شد و به عنوان جریمه باید بسته اعتبار کربن خریداری کنند. بسته اعتبار کربن، بسته‌ای است که اگر خودروسازان در آمریکا قوانین تعیین شده برای میزان مجاز تولید گاز‌های گلخانه‌ای را رعایت نکنند، باید به عنوان جریمه بسته مذکور را خریداری کنند که این موضوع باعث می‌شود هزینه‌کرد تولیدکنندگان خودروها افزایش را به ثبت برساند.

یک نکته جالب در خصوص بسته اعتبار کربن این است که شرکت تسلا به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان خودروی الکتریکی در آمریکا، این بسته‌ها را به دیگر تولیدکنندگان خودرو در این کشور می‌فروشد و سالانه میلیاردها دلار از این طریق درآمد کسب می‌کند. طبق آمار ارائه شده، شرکت تسلا در ۹ ماهه سال جاری میلادی حدود ۲٫۱ میلیارد دلار از طریق فروش اعتبار کربن درآمد داشته که ۴۳ درصد از سود خالص این شرکت در بازه زمانی ذکر شده را به خود اختصاص داده است.

شماری از تحلیلگران بر این باورند که در سال‌های اولیه تاسیس شرکت تسلا، فروش بسته اعتبار کربن منبع درآمد مهمی برای این شرکت محسوب می‌شد؛ تا حدی که در برخی اوقات مانع از ورشکستگی شرکت تسلا شده بود.

با این تفاسیر، شماری از حامیان خودروهای الکتریکی امیدوارند که ایلان ماسک به عنوان عضوی از دولت جدید آمریکا بتواند مانع از کنار گذاشته شدن قوانین دولت بایدن برای صنعت خودروسازی شود که البته به نظر می‌رسد ایلان ماسک چنین اقدامی را انجام ندهد.

به گفته برخی از منابع آگاه، ایلان ماسک قصد دارد تمرکز خود را بر روی رفع موانع دولتی برای عرضه اتوموبیل‌های خودران که وی آن را یکی از منابع درآمد اصلی برای شرکت تسلا در آینده توصیف کرده است، معطوف کند. ناگفته نماند ماسک اخیرا مطرح کرده بود که برای حفظ اعتبار مالیاتی هفت هزار و ۵۰۰ دلاری در نظر گرفته شده برای خریداران خودروهای الکتریکی که توسط قانون کاهش تورم آمریکا ارائه شده است، تلاشی نخواهد کرد.

وی اخیرا در توئیتی که در رسانه اجتماعی ایکس منتشر شد، بیان کرد که معتقد است پرداخت یارانه‌های دولتی باید برای همه خودروها ازجمله خودروهای الکتریکی، گازسوز، بنزینی و گازوئیلی متوقف شود.

وی همچین تاکید کرد: توقف پرداخت اعتبار مالیاتی هفت هزار و ۵۰۰ دلاری برای خرید خودروهای الکتریکی اگرچه به شرکت تسلا ضربه خواهد زد اما دیگر خودروسازان آمریکایی نظیر فورد و جنرال موتورز آسیب بیشتری را از این اتفاق متحمل خواهند شد.

علت اینکه دیگر شرکت‌های تولیدکننده خودرو متحمل زیان بیشتری نسبت به شرکت تسلا در صورت توقف پرداخت اعتبارات مالیاتی می‌شوند، این است که شرکت‌های فورد، جنرال موتورز، استلانتیس و شماری دیگر از خودروسازان آمریکایی در طول سه سال گذشته، حدود ۱۴۶ میلیارد دلار در بخش طراحی، مهندسی و تولید وسایل نقلیه الکتریکی سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

طبق گزارش رئیس اتحادیه نوآوری در خودروهای آمریکا، به جز شرکت تسلا، بیشتر خودروسازان در این کشور همچنان خودروهای الکتریکی تولیدی خود را با زیان به فروش می‌رسانند زیرا هنوز سرمایه‌گذاری این خودروسازان به مرحله سوددهی نرسیده است.

بر اساس گزارش مذکور، خودروسازان آمریکایی به منظور اینکه هزینه‌های تولید خود را کاهش دهند، باید خودروهای الکتریکی تولیدی خود را در مقیاس گسترده‌تری به فروش برسانند. این در حالی است که سرعت فروش خودروهای الکتریکی در بازار آمریکا هنوز آنچنان که باید افزایش را تجربه نکرده است.

بر اساس این گزارش، تمامی تولیدکنندگان خودروهای الکتریکی معتقدند این خودروها به مرور زمان جایگزین خودروهای بنزینی خواهند شد. بنابراین اگر وضعیت بخش خودروهای الکتریکی در ایالات متحده آمریکا دچار تزلزل شود، ممکن است بازار خودروهای الکتریکی این کشور به تسخیر خودروسازان اروپایی و چینی در آید.

به گفته تعدادی از تحلیلگران، کنار گذاشتن قوانین تدوین شده از سوی دولت بایدن، سرمایه‌گذاری‌های خودروسازان آمریکایی را به هدر خواهد داد و به جایگاه صنعت خودرو آمریکا در بازار رقابتی جهانی آسیب خواهد زد.

خودروسازان آمریکایی امیدوارند که بتوانند با دولت جدید آمریکا این موضوع را که واحدهای تولیدی و کارخانه‌های تولیدکننده باتری در ایالت‌هایی مانند اوهایو، تنسی، جورجیا و کارولینای جنوبی راه‌اندازی شده‌اند که نقشی کلیدی در افزایش رای ترامپ در انتخاب وی به عنوان رئیس جمهور جدید داشته‌اند، در میان بگذراند.

در همین راستا، تعدادی از لابی‌های صنعت خودرو در آمریکا سناریویی که در آن سه شرکت بزرگ خودروسازی آمریکایی باید به خواسته‌های دولت جدید این کشور تن دهند را مطرح کردند.

کریستوفر گراندلر، یکی از مقامات ارشد سابق بخش تعیین میزان مجاز انتشار آلودگی صنعت خودرو که در آژانس حفاظت محیط زیست ایالات متحده آمریکا مشغول به خدمت بوده است، عنوان کرد: شرکت جنرال موتورز باید مجددا درخواست‌هایی را که دولت جدید آمریکا ارائه خواهد کرد، اجرایی کند.

مایک مورفی، استراتژیست طرفدار حزب جمهوری‌خواه و مدیر اجرایی پروژه «EV Policy» در همین راستا خاطرنشان کرد: ممکن است تلاش‌های خودروسازان در رابطه با جلوگیری از کنار گذاشته شدن قوانین تدوین شده از سوی دولت بایدن برای صنعت خودرو به نتیجه برسد.

انتهای پیام//

همگام با رکود بازار مواد معدنی حیاتی،

۸:۰۱ /دوشنبه/۲۱ آبان ۱۴۰۳

رویارویی قاره سبز با شریک تجاری استراتژیک خود؛

۱۵:۳۲ /سه شنبه/۲۴ مهر ۱۴۰۳

با هدف کاهش هزینه‌های سالانه صورت می‌پذیرد؛

۱۱:۳۳ /چهارشنبه/۲۱ شهریور ۱۴۰۳

پس از توافق میان سه کشور محقق شد؛

۹:۲۴ /شنبه/۲۳ تیر ۱۴۰۳

غول خودروساز آلمانی در مسیر توسعه؛

۶:۳۹ /دوشنبه/۱۸ تیر ۱۴۰۳
به زودی گفت‌وگوهای مرتبط جدیدی منتشر خواهیم کرد.

اسدالله فرشاد، کارشناس فولاد طی یادداشتی در «فلزات‌آنلاین» نوشت:

۵:۱۳ /شنبه/۱۲ آبان ۱۴۰۳

طی ماه‌های اخیر در بازارهای جهانی،

۶:۳۸ /دوشنبه/۲۸ آبان ۱۴۰۳

وضعیت ساخت و تولید وسایل نقلیه در جهان چگونه است؟

۶:۳۷ /سه شنبه/۱۳ شهریور ۱۴۰۳

خودروهای الکتریکی؛ بازار بالقوه فلزات اساسی،

۵:۳۸ /چهارشنبه/۱۵ فروردین ۱۳۹۷
به زودی گزارش‌های مرتبط جدیدی منتشر خواهیم کرد.
به زودی ویدیوهای مرتبط جدیدی منتشر خواهیم کرد.
به زودی اینفوگرافیک‌های مرتبط جدیدی منتشر خواهیم کرد.
به زودی گزارش‌های تصویری مرتبط جدیدی منتشر خواهیم کرد.

شاخص‌های قیمتی فلزات آنلاین

محصول
شاخص/تاریخ
قیمت

فلزات آنلاین

1403/09/13

215214

فلزات آنلاین

1403/09/13

569015

فلزات آنلاین

1403/09/13

769238

فلزات آنلاین

1403/09/13

2715234

فلزات آنلاین

1403/09/13

25547

فلزات آنلاین

1403/09/13

14413

فلزات آنلاین

1403/09/13

40972

فلزات آنلاین

1403/09/13

49911

فلزات آنلاین

1403/09/13

42663

فلزات آنلاین

1403/09/13

41504

فلزات آنلاین

1403/09/13

27566

فلزات آنلاین

1403/09/13

29686

فلزات آنلاین

1403/09/13

28154

فلزات آنلاین

1403/09/13

37014

فلزات آنلاین

1403/09/13

34908

فلزات آنلاین

1403/09/13

55607

فلزات آنلاین

1403/09/13

27221

فلزات آنلاین

1403/09/13

40768

فلزات آنلاین

1403/09/13

44874

فلزات آنلاین

1403/09/13

4591900