• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024

قیمت طلای جهانی ثابت باقی ماند

  • کد خبر : 37874
  • 18 دی 1402 - 7:45
قیمت طلای جهانی ثابت باقی ماند
قیمت جهانی طلا امروز دوشنبه 18 دی ماه 1402، پس از آنکه داده‌های اقتصادی متفاوت ایالات‌ متحده آمریکا در هفته گذشته باعث شد معامله‌گران به دنبال سرنخ‌های بیشتری در مورد سرعت و مقیاس کاهش نرخ بهره فدرال رزرو باشند، ثابت باقی ماند.

قیمت جهانی طلا امروز دوشنبه ۱۸ دی ماه ۱۴۰۲، پس از آنکه داده‌های اقتصادی متفاوت ایالات‌ متحده آمریکا در هفته گذشته باعث شد معامله‌گران به دنبال سرنخ‌های بیشتری در مورد سرعت و مقیاس کاهش نرخ بهره فدرال رزرو باشند، ثابت باقی ماند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از ایسنا، طلا پس از کاهش هفتگی در روز جمعه پنجم ژانویه ۲۰۲۳، بدون تغییر در دو هزار و ۴۴ دلار و ۴۹ سنت در هر اونس ثابت باقی ماند. در مقابل هر اونس طلای آمریکا، ۰.۱ درصد افزایش یافت و به دو هزار و ۵۱ دلار و ۱۰ سنت رسید.

معاملات در آسیا ضعیف انجام شد و بازار ژاپن برای تعطیلات بسته بود. شاخص دلار آمریکا نیز پس از ثبت بهترین هفته خود از ماه جولای ۲۰۲۳ در روز جمعه ثابت بود و شمش را برای سایر دارندگان ارز گران‌تر کرد؛ در حالی که نرخ بازدهی خزانه‌داری ۱۰ ساله آمریکا به بالای ۴ درصد رسید.

داده‌های رسمی نشان داد که کارفرمایان ایالات‌ متحده در ماه دسامبر ۲۰۲۳ بیش از آنچه انتظار می‌رفت، نیروی کار استخدام کردند اما داده‌های جداگانه از موسسه مدیریت عرضه (ISM) نشان داد که بخش خدمات در ماه گذشته، به میزان قابل‌توجهی کاهش یافته است.

بر اساس ابزار «CME FedWatch»، فعالان بازار با احتمال ۶۴ درصد کاهش نرخ بهره توسط بانک مرکزی ایالات‌ متحده در ماه مارس ۲۰۲۴ قیمت‌گذاری می‌کنند. خرید طلا در مصرف‌کننده اصلی این فلز گران‌بها یعنی هند، هفته گذشته از نظر فیزیکی افزایش یافت زیرا قیمت‌های داخلی نسبت به بالاترین رکورد کاهش پیدا کرد.

در حال حاضر سرمایه‌گذاران منتظر گزارش تورم قیمت مصرف‌کننده در ایالات‌ متحده آمریکا در روز پنج‌شنبه ۱۱ ژانویه ۲۰۲۴ برای جهت‌گیری بیشتر در مورد زمان‌بندی کاهش نرخ توسط فدرال رزرو هستند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، نقره با تغییر اندک به ۲۳ دلار و ۱۷ سنت، پلاتین با ۰.۳ درصد افزایش، به ۹۶۳ دلار و ۲۴ سنت آمریکا و پالادیوم با ۰.۳ درصد افزایش، به یک هزار و ۳۰ دلار و ۲۸ سنت رسید.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=37874

نوشته‌های مشابه

09اردیبهشت
موفقیت‌های فولاد اکسین مرهون تلاش‌های کارگران است
مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان:

موفقیت‌های فولاد اکسین مرهون تلاش‌های کارگران است

09اردیبهشت
تولید فولاد خام ایران ۱۶٫۳ درصد رشد پیدا کرد
09اردیبهشت
لزوم توسعه روابط ایران و گینه در حوزه معدن
مشاور وزیر معادن و زمین‌شناسی گینه عنوان کرد:

لزوم توسعه روابط ایران و گینه در حوزه معدن

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.