• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024

قیمت طلای جهانی سقوط کرد

  • کد خبر : 31320
  • 24 مهر 1402 - 16:32
قیمت طلای جهانی سقوط کرد
قیمت طلا امروز دوشنبه 24 مهر ماه پس از رسیدن به بالاترین رقم نزدیک به یک ماه گذشته، کاهش یافت زیرا تشدید نگرانی‌ها از تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه، باعث افت بیش از ۳ درصدی قیمت طلا شد.

قیمت طلا امروز دوشنبه ۲۴ مهر ماه پس از رسیدن به بالاترین رقم نزدیک به یک ماه گذشته، کاهش یافت زیرا تشدید نگرانی‌ها از تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه، باعث افت بیش از ۳ درصدی قیمت طلا شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از ایسنا، هر اونس طلا با ۱۱.۷ درصد کاهش به یک هزار و ۹۲۰ دلار و ۸۰ سنت رسید و طلای آمریکا نیز با ۰.۶۱ درصد کاهشف یک هزار و ۹۲۱ دلار و ۸۰ سنت قیمت‌گذاری شد.

طلا که در زمان‌های نامشخص به عنوان یک سرمایه‌گذاری مطمئن محسوب می‌شود، پس از افزایش ۳.۴ درصدی در روز جمعه در بزرگ‌ترین افزایش یک روزه خود در هفت ماه گذشته از ۲۰ سپتامبر به یک هزار و ۹۳۴ دلار و ۸۲ سنت رسید.

درگیری بین رژیم صهیونیستی و حماس بر افزایش ریسک‌های ژئوپلیتیکی برای بازارهای مالی متمرکز شده است زیرا سرمایه‌گذاران منتظرند ببینند آیا این درگیری به کشورهای دیگر با پتانسیل افزایش بیشتر قیمت نفت و وارد کردن ضربه‌ای تازه به اقتصاد جهانی کشیده می‌شود یا خیر.

احساسات مصرف‌کننده در ایالات‌ متحده در ماه اکتبر ۲۰۲۳ بدتر شد و خانوارها انتظار تورم بالاتری را در سال آینده داشتند اما قدرت بازار کار احتمالا به حمایت از هزینه‌های مصرف‌کننده ادامه می‌دهد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۴ درصد کاهش، به ۲۲ دلار و ۶۲ سنت در هر اونس و پلاتین ۰.۲ درصد کاهش، به ۸۷۹ دلار و ۱۹ سنت رسید و پالادیم در یک هزار و ۱۴۷ دلار و ۵۵ سنت ثابت ماند.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=31320

نوشته‌های مشابه

08اردیبهشت
معادن گل‌گهر، رتبه اول استخراج سنگ‌آهن در کشور
مدیر مجتمع سنگ آهن سیرجان مطرح کرد:

معادن گل‌گهر، رتبه اول استخراج سنگ‌آهن در کشور

08اردیبهشت
حفظ محیط زیست، اولویت شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
در جلسه واحد تحقیق و توسعه مطرح شد؛

حفظ محیط زیست، اولویت شرکت سنگ آهن مرکزی ایران

08اردیبهشت
رکوردشکنی فراتر از ظرفیت اسمی و عملیاتی
مدیر احیا مستقیم شرکت فولاد هرمزگان مطرح کرد:

رکوردشکنی فراتر از ظرفیت اسمی و عملیاتی

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.