• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
در کوران افزایش قیمت جهانی فولاد،

قیمت ورق‌های فولادی در بازار داخل به ثبات رسید

  • کد خبر : 37940
  • 19 دی 1402 - 5:15
قیمت ورق‌های فولادی در بازار داخل به ثبات رسید
روز دوشنبه 18 دی ماه، 295 هزار و 20 تن ورق گرم (HR) شرکت فولاد مبارکه در بورس کالا عرضه شد و معاملات بدون تغییر خاص قیمتی نسبت به هفته‌های قبل صورت پذیرفت.

روز دوشنبه ۱۸ دی ماه، ۲۹۵ هزار و ۲۰ تن ورق گرم (HR) شرکت فولاد مبارکه در بورس کالا عرضه شد و معاملات بدون تغییر خاص قیمتی نسبت به هفته‌های قبل صورت پذیرفت.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه اصفهان، روز دوشنبه ۱۸ دی ماه سال جاری، ۲۹۵ هزار و ۲۰ تن ورق گرم (HR) شرکت فولاد مبارکه در بورس کالا عرضه شد و معاملات بدون تغییر خاص قیمتی نسبت به هفته‌های قبل صورت پذیرفت.

این در حالی است که به نظر می‌رسد برخی بازیگران خارج از عرصه تولید علاقه‌مند افزایش قیمت در بازار خارج از بورس کالا هستند. اینکه این بازیگران پنهان چه کسانی هستند، شاید بتوان ردپای آن‌ها را در میان واردکنندگان انبوه ورق به کشور در ماه‌های اخیر جست‌وجو کرد؛ کسانی که با ارز گران‌بهای کشور در ماه‌های اخیر، اقدام به واردات کرده‌اند اما ردی از عرضه ورق وارداتی یا محصول تولیدی در بورس کالا وجود ندارد.

افزایش تقاضا برای ورق گرم و سرد طی ماه‌های گذشته، یکی از مهم‌ترین حواشی پیرامونی بورس کالا بود. در معامله این هفته نیز برای ۲۹۵ هزار و ۲۰ تن ورق گرم ، حدود ۳۱۵ هزار و ۳۷۰ تن تقاضا وجود داشت؛ اگر‌چه در معامله این هفته قیمت ورق گرم نسبت به هفته قبل افزایش خاصی نداشت و به قیمت میانگین کیلویی ۲۹ هزار و ۲۱۸ تومان معامله شد. با این حساب قیمت هر تن ورق گرم شرکت فولاد مبارکه به ۲۹ میلیون و ۲۱۸ هزار تومان می‌رسد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد طی ماه‌های گذشته، افزایش شدیدی برای ورق‌های گرم در بازار‌های جهانی وجود داشت. قیمت ورق گرم آمریکا از اواخر مهر ماه، بیش از ۵۰ درصد افزایش یافت‌؛ ضمن اینکه قیمت ورق گرم چین نیز در نخستین معامله سال ۲۰۲۴ با جهش ۱۸ دلاری، به ۵۸۴ دلار به ازای هر تن رسید.

رشد قیمت سنگ‌آهن و قراضه، از اصلی‌ترین دلایل رشد قیمت محصولات فولادی به خصوص ورق گرم به شمار می‌آیند. در معاملات این هفته بورس کالا نیز سطح تقاضای بالایی برای ورق‌های گرم شرکت فولاد مبارکه وجود داشت.

در معاملات این هفته، قیمت فروشنده یا قیمت پایه کیلویی ۲۳ هزار و ۲۹۰ تومان بود اما رقابت به دلیل تقاضای بالا برای ورق گرم قیمت مچ شده را حدود ۲۵ درصد افزایش داد. با این حال، قیمت ورق گرم شرکت فولاد مبارکه در دی‌ ماه برخلاف قیمت ورق گرم در بازار‌های جهانی تقریبا ثابت بود.

آخرین قیمت‌های اعلامی متال‌بولتن نشان می‌دهد قیمت ورق‌های گرم بسیاری از تامین‌کنندگان به فراتر از ۶۰۰ دلار افزایش یافته‌ است. برای مثال، قیمت ورق گرم فوب دریای سیاه در مرز ۶۲۰ دلار معامله شده‌ است و فروشندگان قیمت‌ پیشنهادی خود را تا حوالی ۶۵۰ دلار افزایش داده‌اند.

شرکت فولاد مبارکه روز دوشنبه ۱۸ دی ماه در کنار ورق گرم (HR)، عرضه‌کننده دو محصول ورق رنگی و ورق گالوانیزه نوع (G) بود. در معاملات ورق رنگی، یک هزار و ۷۰۰ تن محصول با قیمت میانگین کیلویی ۴۳ هزار و ۸۶۶ تومان معامله شد و در معاملات ورق گالوانیزه نوع (G) نیز سه هزار و ۴۰۰ تن محصول با قیمت کیلویی ۴۰ هزار تومان مورد معامله قرار گرفت. ورق رنگی و ورق گالوانیزه نوع (G) نیز بدون تغییر در قیمت پایه مورد معامله قرار گرفتند.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=37940

نوشته‌های مشابه

08اردیبهشت
حضور پررنگ صادرکننده نمونه کشور در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی
08اردیبهشت
راه‌اندازی سامانه پیچیده جبران‌ساز توان راکتیو توسط متخصصان «SKS»
مدیرعامل شرکت فولاد کاوه جنوب کیش مطرح کرد:

راه‌اندازی سامانه پیچیده جبران‌ساز توان راکتیو توسط متخصصان «SKS»

08اردیبهشت
حضور فعال منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.