• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی مطرح کرد:

مانع‌زدایی از مسیر معادن خراسان جنوبی

  • کد خبر : 33008
  • 16 آبان 1402 - 6:10
مانع‌زدایی از مسیر معادن خراسان جنوبی
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی از پیگیری‌های استان برای مانع‌زدایی از مسیر معادن در کمیته تخصصی هیئت مقررات‌زدایی و بهبود محیط کسب‌وکار کشور خبر داد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی از پیگیری‌های استان برای مانع‌زدایی از مسیر معادن در کمیته تخصصی هیئت مقررات‌زدایی و بهبود محیط کسب‌وکار کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از مهر، مرتضی ذاکریان با اشاره به اینکه طی هفته جاری دویست و هشتاد و هفتمین جلسه کمیته تخصصی هیئت مقررات‌زدایی و بهبود محیط کسب‌وکار در محل وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار شد، بیان کرد: بخش معدن از پیشران‌های اقتصادی خراسان جنوبی است که برای مانع‌زدایی از مسیر معادن استان در این کمیته پیشنهاداتی از سوی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان ارائه شد. خراسان جنوبی به عنوان یکی از پنج استان معدنی کشور، دارای قابلیت‌های معدنی قابل‌توجهی بوده و  تنوع مواد معدنی در این استان ۵۷ ماده است.

وی با اشاره ماده ۲۴ قانون معادن، عنوان کرد: استعلام از دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت و فقط یک‌ بار برای صدور پروانه اکتشاف باید صورت پذیرد. برخی دستگاه‌های صادرکننده مجوز ملاحظاتی دارند که با اولویت‌های امروز استان از لحاظ رشد سرمایه‌گذاری به منظور افزایش اشتغال و توسعه استان انطباق لازم را ندارد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان خراسان جنوبی مطرح کرد: با استناد به این ماده قانونی، ۸۳ درصد پهنه‌های معدنی خراسان جنوبی حبس شده است. برای برخی ماده‌های معدنی که آلایندگی و آسیب‌زا باشند و یا برای استخراج و بهره‌برداری از آن‌ها عرصه منابع طبیعی و محیط زیست مورد تهدید قرار بگیرد، پاسخ مورد قبول واقع خواهد شد اما ممکن است برای ماده معدنی دیگری، امکان اکتشاف و بهره‌برداری در آن محدوده وجود داشته باشد.

ذاکریان تصریح کرد: دستگاه‌های ذی‌ربط با استناد به این ماده قانونی اذعان دارند که یک بار پاسخ استعلام برای محدوده داده شده و بررسی مجددی انجام نمی‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پیشنهاد شد اگر محدوده‌ای برای اکتشاف ماده معدنی توسط متقاضی درخواست شد و به هر دلیل فرد متقاضی نتوانست نظر دستگاه تخصصی را برای آن ماده معدنی جلب کند، باید با در نظر گرفتن محدودیت زمانی آن محدوده دوباره آزاد و در اختیار سایرین قرار گیرد؛ چراکه ممکن است متقاضی ماده معدنی و در شرایط دیگر موفق به اخذ موافقت آن دستگاه شود. در این زمینه مقرر شد نظر دستگاه‌های ذی‌ربط، اخذ و برای رفع این مشکل اقدام شود.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=33008

نوشته‌های مشابه

30اردیبهشت
فولاد سبز، یک گام رو به جلو در راستای رشد بهره‌وری
مدیرعامل شرکت صنعت فولاد شادگان مطرح کرد:

فولاد سبز، یک گام رو به جلو در راستای رشد بهره‌وری

30اردیبهشت
اقدامات زیست‌محیطی شرکت صنایع مس شهید باهنر قابل تقدیر است
30اردیبهشت
سخنگوی دولت عملکرد شرکت فولاد اکسین خوزستان را تحسین کرد

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.