• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024

ناامیدی طلا در بازارهای جهانی

  • کد خبر : 29378
  • 03 مهر 1402 - 7:13
ناامیدی طلا در بازارهای جهانی
قیمت طلا امروز دوشنبه سوم مهر ماه 1402، پس از افزایش محدود ۰.۱ درصدی در هفته گذشته کاهش یافت زیرا سرمایه‌گذاران هشدار مقامات فدرال رزرو در خصوص افزایش بیشتر نرخ بهره در آستانه تعیین نرخ تورم مصرف‌کننده در اواخر این هفته را ارزیابی کردند.

قیمت طلا امروز دوشنبه سوم مهر ماه ۱۴۰۲، پس از افزایش محدود ۰.۱ درصدی در هفته گذشته کاهش یافت زیرا سرمایه‌گذاران هشدار مقامات فدرال رزرو در خصوص افزایش بیشتر نرخ بهره در آستانه تعیین نرخ تورم مصرف‌کننده در اواخر این هفته را ارزیابی کردند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا با ۲ درصد کاهش، به یک هزار و ۹۲۲ دلار و ۸۰ سنت رسید و طلای آمریکا نیز با ۰.۱ درصد کاهش، یک هزار و ۹۲۳ دلار و ۸۰ سنت قیمت‌گذاری شد.

دلار در نزدیکی بالاترین حد خود در بیش از ۶ ماه گذشته در نوسان بود؛ در حالی که بازدهی اوراق قرضه ۱۰ ساله خزانه‌داری نزدیک به اوج خود در ۱۶ سال گذشته ایستاد.

مقامات فدرال رزرو روز جمعه ۲۲ سپتامبر در خصوص افزایش بیشتر نرخ بهره هشدار دادند و سه سیاست‌گذار بیان کردند که هنوز مطمئن نیستند مقابله با تورم به پایان رسیده است.

نرخ‌های بهره بالاتر از خرید شمش‌های بدون بهره که به دلار قیمت‌گذاری می‌شود، جلوگیری می‌کند.

یک نظرسنجی در روز جمعه ۲۲ سپتامبر نشان داد که فعالیت تجاری ایالات‌ متحده در ماه سپتامبر تغییر اندکی داشته است؛ در حالی که یک نظرسنجی دیگر نشان می‌دهد که اقتصاد منطقه یورو احتمالا در این سه ماهه منقبض خواهد شد و به این زودی به رشد باز نخواهد گشت.

بانک مرکزی ژاپن در روز جمعه ۲۲ سپتامبر، نرخ بهره فوق‌العاده پایین را حفظ کرد و متعهد شد تورم را به طور پایدار به هدف ۲ درصدی خود برساند.

اس پی دی آر گلد تراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان اعلام کرد که دارایی‌های آن در روز جمعه ۲۲ سپتامبر، به پایین‌ترین سطح خود از ماه ژانویه ۲۰۲۰ کاهش یافت.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۱ درصد افزایش، به ۲۳ دلار و ۵۵ سنت، پلاتین با ۰.۲ درصد کاهش، به ۹۲۴ دلار و ۷۸ سنت و پالادیم با ۰.۲ درصد افزایش، به یک هزار و ۲۵۱ دلار و ۳۵ سنت رسید.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=29378

نوشته‌های مشابه

08اردیبهشت
معادن گل‌گهر، رتبه اول استخراج سنگ‌آهن در کشور
مدیر مجتمع سنگ آهن سیرجان مطرح کرد:

معادن گل‌گهر، رتبه اول استخراج سنگ‌آهن در کشور

08اردیبهشت
حفظ محیط زیست، اولویت شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
در جلسه واحد تحقیق و توسعه مطرح شد؛

حفظ محیط زیست، اولویت شرکت سنگ آهن مرکزی ایران

08اردیبهشت
رکوردشکنی فراتر از ظرفیت اسمی و عملیاتی
مدیر احیا مستقیم شرکت فولاد هرمزگان مطرح کرد:

رکوردشکنی فراتر از ظرفیت اسمی و عملیاتی

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.