• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت نیرو عنوان کرد:

هدف‌گذاری افزایش ۱۰ برابری تولید انرژی تجدیدپذیر

  • کد خبر : 35600
  • 18 آذر 1402 - 5:50
هدف‌گذاری افزایش ۱۰ برابری تولید انرژی تجدیدپذیر
معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت نیرو با بیان اینکه طی اقدام جهادی هدف‌گذاری شده، در پایان دولت جاری ظرفیت تولید انرژی تجدیدپذیر به بیش از ۱۰ برابر مقدار موجود در آغاز به کار دولت خواهد رسید، گفت: این انرژی تجدیدپذیر در ماه‌های سرد سال، جبران‌کننده مصرف سوخت مایع نیروگاه‌ها خواهد بود.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت نیرو با بیان اینکه طی اقدام جهادی هدف‌گذاری شده، ظرفیت تولید انرژی تجدیدپذیر به بیش از ۱۰ برابر مقدار موجود نسبت به آغاز به کار دولت جدید خواهد رسید، گفت: این انرژی تجدیدپذیر در ماه‌های سرد سال، جبران‌کننده مصرف سوخت مایع نیروگاه‌ها خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از ایسنا، یزدان رضایی با اشاره به ارائه جدول خاموشی در آغاز به کار دولت سیزدهم، بیان کرد: در حال حاضر حدود ۹ هزار مگاوات ظرفیت جدید در اختیار بخش تولید قرار گرفته است.

وی ادامه داد: با وجود اینکه در تابستان سال جاری میانگین وزنی دمای کشور ۲.۵ درجه نسبت به سال قبل افزایش داشت و هر یک درجه افزایش دما، یک هزار و۸۰۰ مگاوات افزایش مصرف را به دنبال خواهد داشت، با همکاری مشترکان و طرح‌های مشوق از قبیل طرح تشویقی پاداش صرفه‌جویی، مصرف بخش خانگی در تابستان ۱۴۰۲ نسبت به تابستان ۱۴۰۰ که با خاموشی همراه بود، بدون تحمیل خاموشی یک درصد کاهش پیدا کرد.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت نیرو عنوان کرد: با اصلاحات فنی و اقدامات بهینه‌سازی در تابستان ۱۴۰۲ نسبت به تابستان ۱۴۰۰، مصرف روشنایی معابر ۸ درصد کاهش پیدا کرد. این کاهش مصرف در حالی انجام شد که در تابستان ۱۴۰۰ کشور درگیر بیماری کرونا بودیم و با توجه به ممنوعیت تردد شبانه، نیازی به روشنایی معابر وجود نداشت.

رضایی تصریح کرد: افزایش تولید و بهینه‌سازی در بخش خانگی و صرفه‌جویی روشنایی معابر، به افزایش انرژی تحویلی به بخش تولید منجر شد. طی این اقدام، انرژی تحویلی به بخش صنایع ۱۷ درصد افزایش پیدا کرد و برای اولین بار میزان انرژی تحویلی به بخش صنعت از بخش خانگی پیشی گرفت.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=35600

نوشته‌های مشابه

08اردیبهشت
حضور پررنگ صادرکننده نمونه کشور در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی
08اردیبهشت
راه‌اندازی سامانه پیچیده جبران‌ساز توان راکتیو توسط متخصصان «SKS»
مدیرعامل شرکت فولاد کاوه جنوب کیش مطرح کرد:

راه‌اندازی سامانه پیچیده جبران‌ساز توان راکتیو توسط متخصصان «SKS»

08اردیبهشت
حضور فعال منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.