• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
یک فعال بازار آهن در گفت‌وگو با «فلزات‌آنلاین» مطرح کرد:

پیشتازی فولاد ناب تبریز در صادرات نبشی و ناودانی

  • کد خبر : 44275
  • 18 اردیبهشت 1403 - 12:16
پیشتازی فولاد ناب تبریز در صادرات نبشی و ناودانی
یک فعال بازار آهن گفت: کیفیت بالای نبشی و ناودانی‌های شرکت فولاد ناب تبریز، عامل موفقیت و حضور مستمر این مجموعه فولادی در بازارهای خارجی طی سالیان اخیر بوده است و بی‌شک اگر محدودیت‌های مرتبط با حوزه صادرات رفع شود، این شرکت صادرات محصولات خود به اقصی نقاط جهان را افزایش خواهد داد.

یک فعال بازار آهن گفت: کیفیت بالای نبشی و ناودانی‌های شرکت فولاد ناب تبریز، عامل موفقیت و حضور مستمر این مجموعه فولادی در بازارهای خارجی طی سالیان اخیر بوده است و بی‌شک اگر محدودیت‌های مرتبط با حوزه صادرات رفع شود، این شرکت صادرات محصولات خود به اقصی نقاط جهان را افزایش خواهد داد. در شرایطی که بازار داخلی از انواع مقاطع طویل فولادی استاندارد و باکیفیت اشباع شده است، چاره‌ای جز صادرات این محصولات به کشورهای مختلف وجود ندارد و بر همین اساس باید زمینه توسعه صادرات واحدهای نورد به ویژه شرکت فولاد ناب تبریز بیش از پبش فراهم شود.

حمید کوه‌انداز در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات‌آنلاین» بیان کرد: حدود ۱۶ سال است که به همراه سایر شرکای خود در حوزه خرید و فروش آهن‌آلات فعالیت می‌کنیم و یکی از مشتریان قدیمی نبشی و ناودانی‌های تولید شده در شرکت فولاد ناب تبریز به شمار می‌آییم. آنچه عملکرد این مجموعه را از سایر تولیدکنندگان مقاطع طویل فولادی در کشور متمایز ساخته، کیفیت بالا و قیمت مناسب محصولات تولیدی بوده است. در واقع همین دو مولفه مهم و تاثیرگذار کافی است تا شرکت فولاد ناب تبریز به معتبرترین برند نبشی و ناودانی در بازار داخل تبدیل شده و در حال حاضر تولیدات این شرکت به کشورهای مختلف صادر می‌شود.

فولاد ناب تبریز پایبند به اصول مشتری‌مداری است

وی با اشاره به استفاده از استانداردهای روز تولید در محصولات شرکت فولاد ناب تبریز، عنوان کرد: یکی دیگر از مهم‌ترین دلایل موفقیت این شرکت در سالیان اخیر، پایبندی به اصول و قواعد مشتری‌مداری بوده است؛ به نحوی که محصول خریداری شده در کمترین زمان ممکن به مشتریان تحویل داده می‌شود. در حالی که اکنون تحویل سفارش محصولات برخی شرکت‌های تولیدکننده مقاطع طویل فولادی، با یک تاخیر زمانی چند هفته‌ای در بازار مواجه بوده و این مسئله نتیجه‌ای جز نارضایتی مشتریان را به همراه نداشته است.

این فعال بازار آهن در ادامه به ارائه خدمات پس از فروش در شرکت فولاد ناب تبریز اشاره کرد و گفت: در مدت زمانی که نبشی و ناودانی‌های مورد نیاز خود را از شرکت فولاد ناب تبریز خریداری کرده‌ایم، شاید یک یا دو محصول برگشتی از جانب مشتریان خود داشته‌ایم که این مسئله را به سرعت با واحدهای فروش و کنترل کیفیت مجموعه مطرح کرده‌ و پس از بررسی‌ها و پیگیری‌های کارشناسان مرتبط، با قدرت به خرید و فروش محصولات این شرکت ادامه داده‌ایم. به جرات می‌توان گفت کیفیت تولیدات فولاد ناب تبریز به قدری بالاست که همواره رضایت اکثر مشتریان را به همراه داشته است و از این رو خوشبختانه تمامی محصولات خریداری شده از این شرکت را به فروش می‌رسانیم.

کوه‌انداز با بیان اینکه میزان خرید ما از شرکت فولاد ناب تبریز به شرایط حاکم در بازار بستگی دارد، تصریح کرد: اختلاف قیمت میان نبشی و ناودانی‌های عرضه شده در بازار توسط شرکت‌های مطرح نوردی تا روزهای پایانی سال گذشته ناچیز بود اما هم‌زمان با آغاز سال ۱۴۰۳، محصولات شرکت فولاد ناب تبریز با قیمت مناسب‌تری در بازار به فروش می‌رسد و از این رو میزان خرید خود را از این شرکت افزایش داده‌ایم. در حال حاضر برخی نبشی و ناودانی‌های تولید شده در فولاد ناب، با اختلاف قیمت حدود یک هزار تومانی نسبت به سایر نمونه‌های مشابه در بازار به فروش می‌رسد که طبیعتا برای مجموعه‌ای مانند ما که ماهیانه حدود ۳۰۰ تن از این محصولات را خریداری می‌کنیم، مقرون به صرفه خواهد بود.

وی در ادامه ضمن اشاره به صادرات محصولات شرکت فولاد ناب تبریز، اظهار داشت: با توجه به اینکه بازار داخلی کشور از انواع مقاطع طویل فولادی به ویژه نبشی و ناودانی اشباع شده است، بنابراین چاره‌ای جز صادرات این محصولات به بازارهای بین‌المللی وجود ندارد. در چنین شرایطی، کیفیت محصول تولید شده باید به قدری مناسب باشد که بتواند نظر مثبت مشتریان خارجی را جلب کند و در عین حال، به طور مستمر در بازارهای صادراتی عرضه شود. بر همین اساس می‌توان گفت که کیفیت بالای نبشی و ناودانی‌های شرکت فولاد ناب تبریز، عامل موفقیت و حضور مستمر این مجموعه فولادی در بازارهای خارجی طی سالیان اخیر بوده است و بی‌شک اگر محدودیت‌های مرتبط با حوزه صادرات در کشور رفع شود، این شرکت صادرات محصولات خود به نقاط مختلف جهان را افزایش خواهد داد.

تکمیل سبد متنوع فولاد ناب تبریز با تولید میلگرد

این فعال بازار آهن با تاکید بر اینکه جای خالی انواع تیرآهن در سبد متنوع محصولات شرکت فولاد ناب تبریز به شدت احساس می‌شود، مطرح کرد: همان‌طور که انواع نبشی و ناودانی در سبد محصولات فولاد ناب تبریز جای گرفته است، بنابراین ضرورت دارد تولید انواع تیرآهن نیز در دستور کار این مجموعه قرار بگیرد. ما معتقدیم شرکت فولاد ناب تبریز از پتانسیل کافی برای تولید میلگرد نیز برخودار است و از آنجایی که تولید و صادرات انواع تیرآهن و میلگرد می‌تواند سودآوری مناسبی برای این مجموعه به همراه داشته باشد، امیدواریم در آینده نزدیک شاهد تولید این محصولات در شرکت فولاد ناب تبریز باشیم. همچنین پیشنهاد ما این است که تولید نبشی سه در این مجموعه افزایش پیدا کند تا ناچار به خرید این محصول از سایر کارخانه‌های نورد کشور نشویم؛ با توجه به شناختی که از شرکت فولاد ناب تبریز و کیفیت محصولات آن در سالیان اخیر به دست آورده‌ایم، شک نداریم به هر میزان که نبشی سه در این مجموعه تولید شود، به سرعت در بازار معامله خواهد شد و بر همین اساس پیشنهاد می‌کنیم میزان تولید محصولاتی مانند نبشی هشت و ۱۰ در شرکت فولاد ناب تبریز اندکی کاهش یافته و به جای آن بر میزان تولید نبشی سه افزوده شود.

کوه‌انداز با بیان اینکه هم‌اکنون نبشی و ناودانی‌های شرکت فولاد ناب تبریز در بازه قیمتی ۲۶ هزار و ۵۰۰ تا ۲۸ هزار تومان به ازای هر کیلوگرم در سطح بازار معامله می‌شود، خاطرنشان کرد: بازار مقاطع طویل فولادی در روزهای پایانی سال ۱۴۰۲ با رونق مناسبی همراه شد و ادامه این شرایط در سال جاری، افزایش میزان خرید ما از شرکت فولاد ناب تبریز را به همراه داشته است. از این رو امیدواریم شرایط بازار در هفته‌های آتی به نحوی رقم بخورد تا کماکان به خرید خود از شرکت فولاد ناب تبریز ادامه دهیم و بتوانیم محصولات متنوع‌تری را از این مجموعه فولادی تامین کنیم.

وی در پایان ضمن اشاره به افق روشن صنعت فولاد و به طبع آن بازار محصولات فولادی، یادآور شد: صنعت فولاد ایران با پیشرفت قابل‌توجهی طی سالیان اخیر همراه شده است و انواع مقاطع طویل فولادی با کیفیت عالی، جهت استفاده در صنایع مختلف به ویژه ساختمان‌سازی در واحدهای نورد تولید می‌شود. از این رو می‌توان گفت رشد تولید و صادرات این محصولات در کارخانه‌های نورد، منجر به رونق  خرید و فروش در سطح بازار شده و به دنبال آن می‌توان آینده روشنی را پیش روی فعالان این صنعت متصور شد.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=44275

نوشته‌های مشابه

30اردیبهشت
رشد وزنی و ارزشی صادرات فولاد روهینا جنوب در سال ۱۴۰۲
مدیرعامل مجتمع فولاد روهینا جنوب مطرح کرد:

رشد وزنی و ارزشی صادرات فولاد روهینا جنوب در سال ۱۴۰۲

30اردیبهشت
درآمد «فخاس» با رشد چشمگیر ۲۲۲ درصدی همراه شد
30اردیبهشت
بازگشت به بازارهای صادراتی را اولویت قرار داده‌ایم
عضو هیئت مدیره شرکت صنایع هفت الماس:

بازگشت به بازارهای صادراتی را اولویت قرار داده‌ایم

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.