• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
مدیرعامل شرکت سیمند کابل:

کابل‌های درون چاهی برای اولین بار در ایران تولید شد

  • کد خبر : 2827
  • 31 شهریور 1398 - 17:43
کابل‌های درون چاهی برای اولین بار در ایران تولید شد
مدیرعامل شرکت سیمند کابل گفت: ما توانسته‌ایم به کمک دانش، تجهیزات و تحقیق مستمر محصولی به نام کابل‌های درون چاهی را برای اولین بار در دنیا تولید کنیم و اختراع پلیمر این محصول را به نام خود به ثبت برسانیم.

مدیرعامل شرکت سیمند کابل گفت: ما توانسته‌ایم به کمک دانش، تجهیزات و تحقیق مستمر محصولی به نام کابل‌های درون چاهی را برای اولین بار در دنیا تولید کنیم و اختراع پلیمر این محصول را به نام خود به ثبت برسانیم.

مسعود صاحبقرانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین»، اظهار داشت: قبل از تولید کابل‌های درون چاهی توسط مجموعه سیمند کابل، کابلی که مختص محیط‌های آبی باشد در ایران ساخته نشده بود. پیش از تولید این محصول نوین، در چاه‌های آبی از کابل‌های برق استفاده می‌شد. ناگفته نماند که کابل‌های دریایی توسط شرکت‌های خارجی ساخته شده بود اما کارکرد آن‌ها با کابل‌های درون چاهی تولید شده در مجموعه سیمند کابل، کاملا متفاوت است. این کابل‌ها عمل انتقال برق به الکتروپمپ‌های داخل چاه را بر عهده دارد. کابل SWR یا کابل درون چاهی صرفا جهت استفاده در محیط آبی طراحی شده و ویژگی که این محصول را از سایر محصولات متمایز کرده، نفوذ ناپذیری این نوع کابل در مقابل فشار آب و تحمل ۴۰ بار فشار هیدرواستاتیک است؛ اگر کابل آسیب ببیند همچنان آب درون آن نفوذ نمی‌کند و طول عمر زیادی نیز دارد؛ در نتیجه، هزینه تمام شده این محصول برای تولیدکننده به‌ صورت قابل توجهی کاهش می‌یابد. از جمله ویژگی‌های دیگر این کابل، به دلیل اینکه برای چاه طراحی شده دارای استاندارهای بهداشتی است و فلزات سنگین ندارد. در ساخت این نوع کابل از عناصری استفاده شده که در مواجه شدن با فشار زیاد آب، تغییر شکل می‌دهد و با جذب آب در خود، اجازه جریان یافتن آن را در داخل کابل نمی‌دهد.

وی افزود: کابل‌های SWR نمادی از فرآیند تحقیق و توسعه سه ساله است که با تکیه بر دانش فنی، استفاده از تجهیزات به‌روز و مواد اولیه مناسب توانسته به این موفقیت برسد. ما سعی کرده‌ایم تا جایی که امکان دارد از مواد اولیه داخلی استفاده کنیم و به جز چند مورد مواد اولیه که در بحث نفوذ ناپذیری کابل نقش دارند و به‌ صورت وارداتی تهیه می‌کنیم، بقیه مواد داخلی هستند. پلیمر کابل‌های درون چاهی به عنوان یک اختراع به نام شرکت سیمندکابل به ثبت رسیده است.

مدیرعامل شرکت سمندکابل بیان کرد: مصرف‌کنندگان اصلی کابل‌های درون چاهی، تمام شرکت‌های آب و فاضلاب کشور هستند. قیمت نهایی کابل‌های درون چاهی بر اساس قیمت مواد اولیه تعیین می‌شود اما چون مشتری‌های این نوع کابل‌ها مجریان پروژه‌ها هستند، سعی کرده‌ایم حاشیه سود را برای مشتری کاهش دهیم و با افزایش میزان تولید، به سود مورد نظر خود برسیم. ما سالانه محصول نوینی از کابل‌های درون چاهی را در نمایشگاه آب و فاضلاب رونمایی می‌کنیم و امسال نیز نسل جدیدی از این کابل‌ها که همه ویژگی‌های کابل درون چاهی پیشین را دارند، معرفی خواهیم کرد. این نسل علاوه بر ویژگی‌های قبلی، با دارا بودن استحکام مکانیکی بالا، قابلیت این را دارد که اگر تجهیزات داخل چاه مانند پمپ از لوله جدا شود، کابل تحمل وزن بالای آن را داشته باشد.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=2827

نوشته‌های مشابه

08اردیبهشت
قیمت آلومینیوم به دو هزار و ۵۵۹ دلار رسید
08اردیبهشت
فلز سرخ ۱۰ هزار دلاری خواهد شد؟
مس در تکاپوی رکوردشکنی؛

فلز سرخ ۱۰ هزار دلاری خواهد شد؟

08اردیبهشت
قیمت روی به دو هزار و ۸۴۶ دلار رسید