• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024

«وکغدیر» ۲۲۰ ریال سود به ازای هر سهم تقسیم کرد

  • کد خبر : 38646
  • 30 دی 1402 - 11:09
«وکغدیر» ۲۲۰ ریال سود به ازای هر سهم تقسیم کرد
امروز شنبه 30 دی ماه 1402، مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت بین‌المللی توسعه صنایع و معادن غدیر با حضور 96.2 درصدی صاحبان سهام و نمایندگان قانونی آن‌ها برگزار شد.

امروز شنبه ۳۰ دی ماه ۱۴۰۲، مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت بین‌المللی توسعه صنایع و معادن غدیر با حضور ۹۶٫۲ درصدی صاحبان سهام و نمایندگان قانونی آن‌ها برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین»، ابوتراب فاضل، مدیرعامل هلدینگ توسعه صنایع و معادن غدیر در مجمع عمومی عادی سالیانه این شرکت که با حضور ۹۶٫۲ درصدی صاحبان سهام و نمایندگان قانونی آن‌ها برگزار شد، اظهار داشت: با وجود اینکه ما کمترین سرمایه را نسبت به هلدینگ‌های مشابه در اختیار داریم اما رتبه دوم در سودآوری نسبت به هلدینگ‌های مشابه و رتبه اول بازدهی حقوق صاحبان سهام را دارا هستیم.

وی تصریح کرد: شرکت بین‌المللی توسعه صنایع و معادن غدیر به طور کلی تمرکز خود را به سمت معدن و صنایع متصل به معدن پیش برده است و از سال گذشته تا به امروز، معادن میشدوان و آنومالی شمالی را در اختیار داشته که در حال افزایش است.

مدیرعامل شرکت بین‌المللی توسعه صنایع و معادن غدیر عنوان کرد: به طور قطعی در معدن مس و طلای جانجا تا سال ۱۴۰۶، دو هزار میلیارد تومان افزایش سرمایه را خواهیم داشت؛ همچنین معدن طلای هیرد، سرب و روی مهدی‌آباد، لیتیوم گاوخونی و لیتیوم حاج علی قلی در برنامه شرکت قرار دارند.

فاضل بیان کرد: در سه ماهه گذشته موفق به تملک سه معدن شدیم؛ معدن اردوباد مس، یکی از بهترین پهنه‌هایی است که به دست آورده‌ایم؛ همچنین معادن باغ دره سی ۲ و ۳ نیز از مهم‌ترین پهنه‌هایی به شمار می‌آید که استخراج طلا و مس در آن شروع شده است.

تحقق سود ۷۵۲۰ میلیارد تومانی توسط «وکغدیر»

وی با اشاره به اینکه شرکت بین‌المللی توسعه صنایع و معادن غدیر هفت هزار و ۵۲۰ میلیارد تومان سود محقق کرده است، یادآور شد: سه هزار و ۸۳۶ میلیارد تومان سرمایه ثبتی امسال «وکغدیر» و خالص ارزش دارایی‌های ما ۱۰۳ هزار میلیارد تومان است.

مدیرعامل شرکت بین‌المللی توسعه صنایع و معادن غدیر خاطرنشان کرد: شرکت معدنی و صنعتی گهرزمین ۱۵ میلیون تن سنگ‌آهن، پنج میلیون تن گندله و ۶ میلیون تن کنسانتره تولید می‌کند و سال آینده حدود ۳.۴ میلیون تن آهن اسفنجی به سبد تولیدات «کگهر» اضافه خواهد شد.

فاضل تاکید کرد: مجموع مخارج سرمایه‌گذاری در شرکت‌های تابعه و وابسته به هلدینگ در سنوات آتی و بدون لحاظ درصد سهام‌داری، یک میلیارد یورو به اضافه ۷۳ هزار میلیارد تومان است.

به گفته وی، به زودی در شرکت فولاد آلیاژی ایران شاهد افتتاح رسمی کارخانه یزد یک با ظرفیت تولید ۷۰۰ هزار تن شمش فولادی با حضور مقامات کشوری خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت بین‌المللی توسعه صنایع و معادن غدیر مهم‌ترین اقدامات در ادامه به مهم‌ترین اقدامات انجام شده در شرکت فولاد آلیاژی ایران اشاره کرد و گفت: تکمیل پروژه یزد یک و انجام «First Melt»، پیشبرد پروژه کلاف، پیشبرد مذاکرات جهت خرید سرک سهام، تحقق سود چهار هزار و ۷۷۳ میلیارد تومانی، تقسیم سود چهار هزار و ۳۲۰ میلیارد تومانی در مجمع و اخذ مجدد کرسی سوم در شرکت فولاد آلیاژی ایران، از مهم‌ترین برنامه‌های ما در «فولاژ» به شمار می‌آیند.

فاضل در خصوص مهم‌ترین اقدامات این هلدینگ در شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان، بیان کرد: شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان با هدف تولید یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن اسفنجی در اورهال است و قول داده بودیم که گندله‌سازی این شرکت تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد. بر همین اساس، نصب و راه‌اندازی تجهیزات تا پایان امسال انجام می‌شود و خرداد ماه سال ۱۴۰۳، کارخانه گندله‌سازی این شرکت با ظرفیت تولید پنج میلیون تن در سال در مدار تولید قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: انعقاد قرارداد مشارکت و بهره‌برداری با شرکت صنعتی، معدنی و انرژی ایران غرب در محدوده C۵ جهت انجام عملیات اکتشاف، آغاز تست سرد گندله‌سازی بهاباد از ابتدای سال ۱۴۰۳ و سرمایه‌گذاری در شرکت‌های ارزنده مانند توسعه آهن و فولاد گل‌گهر و نوظهور کویر بافق، از دیگر برنامه های ما در شرکت  آهن و فولاد غدیر ایرانیان است.

شرکت بین‌المللی توسعه صنایع و معادن غدیر مهم‌ترین اقدامات در شرکت موتوژن را افزایش سرمایه ۱۴ هزار و ۲۸۸ میلیارد ریال به ۲۰ هزار و ۱۴۷ میلیارد ریال، تکلیف به اصلاح ساختار مالی شرکت در مجمع عمومی سالیانه، پیگیری جهت تعویق مصوبه وزارت نیرو در خصوص افزایش گرید الکتروموتورهای آسنکرون به گرید راندمانی IE۴ و پیگیری جهت افزایش دانش فنی و تکنولوژی شرکت موتوژن در سال پیش رو نام برد.

عرضه فولاد غدیر نی‌ریز تا پایان ۱۴۰۲

فاضل تصریح کرد: عرضه فولاد غدیر نی‌ریز تا پایان امسال انجام می‌شود و درج نماد آن یک ماه بعد خواهد بود؛ ضمن اینکه تا پایان خرداد ماه ۱۴۰۳، آب پایدار مورد نیاز مجتمع تامین خواهد شد اما متاسفانه در تامین انرژی با چالش‌هایی مواجه هستیم.

وی همچنین از عرضه شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر در بازار سرمایه تا پایان سال آینده خبر داد.

شرکت بین‌المللی توسعه صنایع و معادن غدیر در ارتباط با تامین خوراک بهاباد، گفت: تا پایان امسال، گندله‌سازی بهاباد نصب و تجهیز و تا تیر ماه تولید آن آغاز می‌شود. بخشی از خوراک مورد نیاز آن از «کچاد» و بخشی از کنسانتره بهاباد تامین می‌شود و بخش دیگری را نیز خریداری خواهیم کرد. لازم به ذکر است که ما ۴۰ درصد مالکیت نوظهور را داریم اما سنگ آن را به بهاباد می‌دهیم.

در پایان این مجمع نیز ضمن تخصیص سود ۲۲۰ ریالی به هر سهم، روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه کثیرالانتشار جهت درج آگهی‌ها انتخاب شد.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=38646

نوشته‌های مشابه

26اردیبهشت
ضرورت تبدیل اندیشه ادراکی به کنش ادراکی در روابط عمومی‌ها
مدیر روابط عمومی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو مطرح کرد:

ضرورت تبدیل اندیشه ادراکی به کنش ادراکی در روابط عمومی‌ها

26اردیبهشت
جنگ مدرن، ابزار مدرن می‌طلبد
ضرورت تحول فناورانه در روابط عمومی؛

جنگ مدرن، ابزار مدرن می‌طلبد

26اردیبهشت
سهم «ومعادن» از زنجیره ارزش فولاد افزایش خواهد یافت
معاون برنامه‌ریزی، بودجه و نظارت بر امور شرکت‌های «ومعادن»:

سهم «ومعادن» از زنجیره ارزش فولاد افزایش خواهد یافت

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.