• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
«فلزات آنلاین» گزارش داد:

کیفیت، خط قرمز شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر

  • کد خبر : 29162
  • 30 شهریور 1402 - 4:45
کیفیت، خط قرمز شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر
با توجه به فضای رقابتی بین کسب‌و‌کارها باید گفت که شرکت‌هایی امکان ادامه فعالیت و توسعه بازارهای‌ هدف خود را خواهند داشت که به مقوله کیفیت و رضایت مشتریان، نگاه ویژه‌ای داشته باشند. شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر به عنوان یکی از فعالان صنعت فولاد در کشور، برای اینکه موفق به کسب سهم بیشتری از بازار و افزایش سودآوری برای سهام‌داران و ذی‌نفعان خود شود، کیفیت را جزو اولویت‌های خود قرار داده است.

با توجه به فضای رقابتی بین کسب‌و‌کارها باید گفت که شرکت‌هایی امکان ادامه فعالیت و توسعه بازارهای‌ هدف خود را خواهند داشت که به مقوله کیفیت و رضایت مشتریان، نگاه ویژه‌ای داشته باشند. شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر به عنوان یکی از فعالان صنعت فولاد در کشور، برای اینکه موفق به کسب سهم بیشتری از بازار و افزایش سودآوری برای سهام‌داران و ذی‌نفعان خود شود، کیفیت را جزو اولویت‌های خود قرار داده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین»، امروزه شاهد هستیم که اغلب کشورها به سرعت در مسیر رشد و توسعه صنایع فولادی خود گام برمی‌دارند. صنایع فولادی داخلی نیز از این موضوع غافل نبوده و با به‌کارگیری درست منابع و تکنولوژی‌های به‌روز، موفق به معرفی ایران به عنوان دهمین تولیدکننده فولاد در جهان شده‌اند. برای رسیدن به این جایگاه باید گفت که شرکت‌های فولادی بسیاری نقش داشته و با همکاری یکدیگر اقدامات شایانی در جهت ارتقای صنعت فولاد کشور انجام داده‌اند اما باید به این نکته توجه داشت که هر کدام از این شرکت‌ها در کنار رشد صنعت فولاد، به دنبال افزایش سهم خود از بازار هستند؛ به همین دلیل شرکت‌های فولادی باید برای پیشی گرفتن از رقبا در این رقابت تنگاتنگ، راهبردهای کاربردی را اتخاذ کنند. مولفه‌های فراوانی وجود دارند که بنگاه‌های اقتصادی را از یکدیگر ممتاز کرده و سبب پیشبرد اهداف صنایع می‌شوند اما کیفیت را می‌توان یکی از اصلی‌ترین عواملی که باعث موفقیت یک شرکت می‌شود، برشمرد.

کیفیت را می‌توان دستیابی به استاندارد‌های تعیین شده از قبل تعریف کرد اما کیفیت مسئله نسبی بوده که با توجه به نوع فعالیت، خدمات و محصول هر سازمان می‌تواند پارامترهای مختلفی را شامل شود. به همین دلیل هر سازمان باید با توجه به نوع فعالیت و نیاز مشتریان خود، هم استانداردهای عمومی تعریف شده را مد نظر قرار دهد و هم استانداردهایی مخصوص به خود را تدوین کند. به طور کلی محصول باکیفیت، محصولی است که پاسخگوی نیاز مشتریان بوده و عملکرد خوبی داشته باشد و علاوه‌براین باید مشخصات آن با استانداردهای عمومی تطابق داشته و دوام و ماندگاری بالایی داشته باشد. به همین دلیل به جرات می‌توان گفت که کیفیت ضامن بقای برندهای تجاری در بازار و یکی از عوامل رشد سازمان‌ها است زیرا با حفظ و افزایش مداوم کیفیت محصولات، شاهد افزایش اعتبار برند، توسعه بازارهای هدف، افزایش رضایت مشتریان و وفاداری آن‌ها به برند و افزایش رتبه سازمان‌ها در بازار سرمایه خواهیم بود. باید به این نکته توجه داشت که استاندرادهای تعریف شده، برای مدت زمان طولانی امکان پاسخگویی به تمام نیازهای مشتریان را نخواهند داشت زیرا شرایط به طور مداوم در حال تغییر بوده و سازمان‌ها باید به فراخور زمان، استانداردهای تعریف شده را بهبود و ارتقا دهند. به عنوان مثال ممکن است در معادن، عیار سنگ استخراج شده کاهش و یا افزایش یابد که در این شرایط تولیدکنندگان ملزم به تغییراتی در فرایندهای تولید هستند؛ اعمال این تغییرات نه‌تنها باعث افزایش کیفیت محصول نهایی می‌شود، بلکه کاهش هدررفت منابع، انرژی و سرمایه‌های سازمان را نیز به همراه دارد. شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر به عنوان یکی از نقش‌آفرینان اصلی صنعت فولاد کشور، در تلاش است تا با ارائه محصولات باکیفیت جایگاه خود را در بازارهای داخلی بیش از پیش ارتقا داده و نقش پررنگ‌تری در بازارهای صادراتی داشته باشد. به همین دلیل این شرکت با اتخاذ راهبردهای شش‌گانه در کنار ارزش‌آفرینی و تولید پایدار، به دنبال افزایش کیفیت محصولات است.

اصل مشتری‌مداری

گفتنی است که شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر با بهره‌گیری از مدیریت کیفیت جامع «TQM» که متمرکز بر مشتری است، به تولید محصولات خود می‌پردازد. به همین دلیل هدف از پیاده‌سازی این مدیریت در جریان‌های درون سازمانی، جلب حداکثری رضایت مشتریان است؛ مسئله مهم دیگری که باید در نظر گرفت، نیروی انسانی است زیرا با همکاری تمام بخش‌ها و کارکنان سازمان که متعهد به ارائه استانداردهای تعریف شده هستند، رضایت مشتریان حاصل می‌شود. افزایش بهره‌وری کارکنان و تعهد آن‌ها به انجام مسئولیت‌های خود، زمانی رخ می‌دهد که نیروی انسانی از رضایت شغلی کامل و سطح علمی خوبی برخوردار باشد. همچنین به دلیل اینکه در این مدل، سطح کیفیت محصول ارائه شده بر اساس نظر مشتری تعیین می‌شود و سازمان‌ها باید به طور مداوم با آموزش کارکنان و تجزیه و تحلیل متغیرها به دنبال افزایش کیفیت باشند، نیروی انسانی عاملی بسیار مهم و تاثیر‌گذار در کیفیت محصول ارائه شده است. شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر با توجه به این موضوع همواره سعی کرده تا با شناسایی و اولویت‌بندی مولفه‌های موثر بر آموزش کارکنان، نیروی توانمند و خلاقی تربیت کند که شرکت را در مسیر درستی برای رسیدن به اهداف مشخص شده هدایت کنند؛ همچنین در کنار آن تلاش کرده تا با ارائه خدمات مختلفی به کارکنان و خانواده‌های آن‌ها، انگیزه نیروی انسانی خود را حفظ کند و با ایجاد ارتباطی موثر، محیط کاری پویا و عاری از نگرانی را به منظور افزایش رضایت شغلی کارکنان فراهم کند. برگزاری مدرسه تکمیلی مدیریت با هدف مدیر پروری و ارتقا جایگاه مدیران، برگزاری کانون توسعه مدیران با هدف ارتقا فردی پرسنل و افزایش اثربخشی، اجرای طرح پایش سلامت کارکنان و اقدامات تندرستی، عقد قرارداد با بیمارستان ولایت جهت پیگیری ارجاعات تخصصی پرسنل، انجام آزمایشات و معاینات همسران کارکنان هم‌زمان با آزمایشات دوره‌ای پرسنل، نوسازی ناوگان حمل‌و‌نقل پرسنل از طریق پرداخت تسهیلات به شرکت گهر ترابر، برگزاری جشن‌های دانش و خلاقیت و… از جمله اقداماتی هستند که شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر در راستای افزایش رضایت شغلی کارکنان خود انجام داده است.

عملکرد خیره‌کننده شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر

لازم به ذکر است که پیاده‌سازی مدیریت کیفیت جامع «TQM» در سازمان‌ها، مزایای دیگری مانند افزایش سود‌آوری، ایجاد فرایندهای نوآورانه، رقابت‌پذیری بیشتر در بازار، مدیریت کارآمدتر، کاهش و یا از بین بردن ضعف‌ها، انعطاف‌پذیری بیشتر سازمان‌ها با شرایط و.. را به همراه دارد. به همین دلیل می‌توان گفت که ناخودآگاه با افزایش کیفیت محصولات و بهبود مداوم فرایندها، سازمان‌ها با افزایش میزان فروش و درآمد و کاهش هزینه‌ها مواجه خواهند شد. شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر موفق شد با اتخاذ‌ راهبرد افزایش کیفیت، در پنج ماهه سال جاری میزان فروش (داخلی و صادراتی) محصولات خود را نسبت به پنج ماهه سال ۱۴۰۱ (چهار میلیون و ۵۷۴ هزار و ۳۳۳ تن) با رشد ۳۵٫۴ درصدی به ۶ میلیون و ۱۹۵ هزار و ۵۷۵ تن افزایش دهد. مجموع درآمد این شرکت در مدت یاد شده از ۱۴۴ هزار و ۳۵۳ میلیارد و ۸۳۱ میلیون ریال (با رشد ۹۴٫۵ درصدی) به ۲۸۰ هزار و ۸۲۳ میلیارد و ۶۳ میلیون ریال رشد یافته است. همچنین شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر در هفتمین همایش ملی کیفیت، موفق به کسب تندیس عنوان شرکت حامی و پیشرو شد.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=29162

نوشته‌های مشابه

26اردیبهشت
قیمت آلومینیوم ۱٫۳ درصد افت پیدا کرد
برخلاف سایر فلزات غیرآهنی،

قیمت آلومینیوم ۱٫۳ درصد افت پیدا کرد

26اردیبهشت
قطعه گمشده پازل توسعه صنعت سرب
یک فعال صنعت سرب در گفت‌و‌گو با «فلزات‌آنلاین» مطرح کرد:

قطعه گمشده پازل توسعه صنعت سرب

26اردیبهشت
تولید برق نیروگاه‌های آبی افزایش خواهد یافت
با افزایش بارندگی‌ها در بخش‌های جنوبی چین،

تولید برق نیروگاه‌های آبی افزایش خواهد یافت

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.