• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
مدیر تولید شرکت سیم و کابل سپاهان غرب مطرح کرد:

کیفیت، قدم اول مسیر موفقیت

  • کد خبر : 39365
  • 11 بهمن 1402 - 15:52
کیفیت، قدم اول مسیر موفقیت
مدیر تولید شرکت سیم و کابل سپاهان غرب گفت: تولید محصولات باکیفیت، اعتماد مصرف‌کنندگان و افزایش میزان فروش را به همراه دارد؛ به همین دلیل تولیدکنندگان باید برای ادامه فعالیت مجموعه و مطرح کردن برند خود، توجه ویژه‌ای به تولید سیم و کابل‌های باکیفیت داشته باشند.

مدیر تولید شرکت سیم و کابل سپاهان غرب گفت: تولید محصولات باکیفیت، اعتماد مصرف‌کنندگان و افزایش میزان فروش را به همراه دارد؛ به همین دلیل تولیدکنندگان باید برای ادامه فعالیت مجموعه و مطرح کردن برند خود، توجه ویژه‌ای به تولید سیم و کابل‌های باکیفیت داشته باشند.

امید میردامادی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» بیان کرد: در حال حاضر معضلات فراوانی گریبان‌گیر حوزه تولید است. متاسفانه قوانین و بروکراسی‌های وضع شده در کشور، در راستای حمایت از تولیدکنندگان نیست و اقدامات و سیاست‌گذاری‌ها باید بر اساس این قوانین محدود‌کننده صورت بپذیرند؛ این در حالی است که مسئولان کشور به خصوص در رده استانی تمایل زیادی برای همکاری با فعالان حوزه تولید دارند و تنها وجود بروکراسی‌های پیچیده و زمان‌بر، سبب کند شدن این روند شده است. در این شرایط تولیدکنندگان ترجیح می‌دهند تا وابستگی خود را به سازمان‌های دولتی متولی و بانک‌ها کاهش دهند و برای ادامه فعالیت خود راهبردهای کاربردی را اتخاذ کنند؛ همین مسئله باعث شده است که صنعتگران بخش عمده توان خود را برای هدایت واحدهای تولیدی در مسیر توسعه با اتکای به خود متمرکز کنند. البته برای حل برخی از مشکلات، تولیدکنندگان باید با سازمان‌های ذی‌ربط در ارتباط باشند و بروکراسی‌های اداری را پشت سر بگذارند.

وی با اشاره به مشکلاتی که در خصوص تولید سیم و کابل در کشور وجود دارد، افزود: نوسان نرخ ارز یکی از چالش‌های بزرگی است که اکثر فعالان صنعت سیم و کابل با آن درگیر هستند زیرا نرخ ارز تاثیر مستقیمی بر قیمت مواد اولیه دارد. زمانی که نرخ ارز در مدار صعودی قرار بگیرد، تولیدکنندگان مفتول مسی تمایلی به عرضه آن ندارند؛ این موضوع باعث می‌شود تا فعالان صنعت سیم و کابل با چالش‌‌هایی مانند کمبود مواد اولیه و یا عرضه آن با قیمت‌های کاذب، افزایش فعالیت واسطه‌گران و رقابت تنگاتنگ خریداران رو‌به‌رو شوند. بی‌شک با خرید مفتول مسی با قیمت‌های بالاتر، قیمت تمام شده محصولات نیز رشد خواهد یافت و مصرف‌کنندگان باید هزینه بیشتری برای خرید سیم و کابل صرف کنند. لازم به ذکر است که فعالیت واسطه‌گران تنها به صنعت مس خلاصه نمی‌شود و این افراد برای کسب سود بیشتر در اکثر حوزه‌ها حضور دارند، به طوری که از شرایط به وجود آمده در بازار و نوسان قیمت‌ها برای رسیدن به اهداف خود، نهایت استفاده را می‌کنند. در چند روز اخیر استعلام گرفتن قیمت مفتول مسی بسیار دشوار شده است اما آخرین قیمت اعلام شده از سوی تامین‌کنندگان، حدود ۴۴۰ تا ۴۵۰ هزار تومان به ازای هر کیلوگرم بوده است. در حالی که دو هفته پیش قیمت مفتول مسی ۳۷۵ هزار تومان به ازای هر کیلوگرم بود و در همین مدت کوتاه رشد چشمگیری را تجربه کرد.

هرچه رشته کرده بودیم پنبه شد

مدیر تولید شرکت سیم و کابل سپاهان غرب با بیان اینکه سرمایه‌گذاری‌های فراوانی در صنعت سیم و کابل صورت گرفته است، تصریح کرد: در حال حاضر سیم‌ و کابل‌های داخلی از کیفیت بالاتری نسبت به محصولات تولید شده در کشورهای همسایه برخوردار هستند زیرا سطح استانداردهای تعریف شده در ایران بالا است و سازمان ملی استاندارد حساسیت زیادی در این زمینه دارد. به همین دلیل محصولات ایرانی به راحتی وارد بازارهای صادراتی شدند. اما در یک برهه زمانی برخی از تولیدکنندگان برای کسب سود بیشتر، از اعتماد مصرف‌کنندگان خارجی سواستفاده و محصولات غیراستانداردی را به این بازارها صادر کردند؛ این مسئله باعث از بین رفتن اعتماد مشتریان خارجی نسبت به برندهای ایرانی شد و آن‌ها ترجیح دادند تا برای رفع نیاز خود از محصولات چینی و ترکیه‌ای استفاده کنند. در نتیجه صادرات سیم و کابل‌ ایرانی با موانعی مواجه شد و تولیدکنندگان محصولات باکیفیت، باید تلاش بیشتری برای جلب نظر مصرف‌کنندگان خارجی داشته باشند؛ این در حالی است که تولیدکنندگان چینی و ترکیه‌ای به راحتی بازارهای هدف ما را تسخیر کرده‌اند و محصولات خود را به فروش می‌رسانند. لازم به ذکر است که شرکت سیم و کابل سپاهان غرب در گذشته به صورت غیرمستقیم محصولات خود را به کشورهای افغانستان، پاکستان و عراق صادر می‌کرد اما اکنون با توجه به ظرفیت تولید مجموعه، افزایش نیاز بازارهای داخلی، شرایط دشوار صادرات و عدم پرداخت به موقع مطالبات از سوی تجار، تمایلی به حضور در بازارهای صادراتی نداریم و رفع نیاز مشتریان داخلی در دستور کار مجموعه قرار دارد.

میردامادی در خصوص تاریخچه شرکت سیم و کابل سپاهان غرب و سبد محصولات آن، توضیح داد: سال‌های زیادی است که در صنعت سیم و کابل فعالیت داریم اما شرکت سیم و کابل سپاهان غرب به طور رسمی در سال ۱۳۸۸ ثبت شد و فعالیت خود را در استان چهارمحال و بختیاری آغاز کرد. اکنون حدود ۲۵ نفر در این مجموعه مشغول به کار هستند و ۵۰ نوع سیم و کابل‌ از قبیل انواع سیم‌های نایلون، کابل‌های کیسه‌ای، کابل‌هایی در اندازه‌های مختلف دو در نیم تا پنج در ۱۰ را نیز تولید می‌کنیم. لازم به ذکر است که سیم‌های نایلون، سیم‌های دو رشته‌ای هستند که در صنعت ساختمان‌سازی کاربرد دارند و کابل‌های کیسه‌ای برای سیم‌کشی دوربین‌های مداربسته و منازل مورد استفاده قرار می‌گیرند. هزینه تولید کابل‌های کیسه‌ای از سیم‌های نایلون بالاتر است زیرا این محصولات روکش ضخیم‌تری دارند اما ما سعی می‌کنیم که این دو محصول را با قیمت یکسانی در بازار عرضه کنیم تا مشتریان ترغیب به استفاده از کابل‌های کیسه‌ای که کیفیت بالاتری دارند، شوند.

وی در پاسخ به این سوال که علت تولید محصولات مختلف در این مجموعه چیست، گفت: زمانی که واحدهای تولیدی محصولات متنوعی را تولید کنند، امکان تامین نیاز طیف گسترده‌ای از مشتریان را دارند؛ همچنین با متنوع‌سازی سبد محصولات، میزان فروش واحدهای تولیدی با تغییر شرایط بازار مصرف و کاهش تقاضای یک محصول خاص، روند کاهشی به خود نمی‌گیرد. به همین دلیل توصیه می‌شود که تولیدکنندگان برای ادامه فعالیت خود، توسعه سبد محصولات را در اولویت قرار دهند. لازم به ذکر است که برخی از محصولات صادراتی این مجموعه بر اساس تقاضای مشتریان تولید می‌شدند که استانداردی برای آن‌ها در کشور تعریف نشده بود؛ به همین دلیل در کنار تولید محصولات جدید، به دنبال تعریف استانداردهایی برای ارتقای کیفیت سیم و کابل‌های سفارشی نیز بودیم. خوشبختانه با این کار موفق شدیم رضایت مشتریان خود را جلب کنیم و تا چندین سال همکاری خوبی با آن‌ها داشته باشیم.

حادثه در کمین است!

مدیر تولید شرکت سیم و کابل سپاهان غرب با اشاره به تاثیرات نوسان قیمت مس بر فعالیت صنایع پایین‌دستی، ابراز کرد: متاسفانه افزایش قیمت مس باعث ایجاد بستری برای فعالیت واسطه‌گران و افراد سودجو می‌شود؛ از سوی دیگر این موضوع افزایش تولید و عرضه محصولات غیراستاندارد را در بازار مصرف به همراه دارد. متاسفانه سیم و کابل‌های بی‌کیفیت شباهت زیادی به محصولات استاندارد دارند و تولیدکنندگان به جای استفاده از کابل‌های «CCC»، از کابل‌های «CCA» بهره می‌برند؛ به همین دلیل مشتریان قادر به تشخیص آن‌ها از یکدیگر نیستند و ممکن است محصولات نامرغوب را خریداری کنند. باید توجه داشت که در صورت استفاده از سیم و کابل‌ غیراستاندارد، احتمال خطر آتش‌سوزی وجود دارد. موضوع قیمت، یکی از نکات مهمی است که مصرف‌کنندگان باید در زمان خرید محصولات در نظر بگیرند، زیرا با توجه به قیمت مس و سایر هزینه‌های تولید، امکان فروش محصولاتی با قیمت‌های بسیار پایین وجود ندارد.

میردامادی در پایان خاطرنشان کرد: یکی از راهبردهایی که ما برای ادامه فعالیت خود با وجود رقابت زیاد تولیدکنندگان در بازار مصرف اتخاذ کرده‌ایم، تولید محصولات باکیفیت و رعایت استانداردهای تعریف شده است. ضمن اینکه نظر مشتریان همواره برای ما در اولویت قرار دارد و تمام تلاش خود را می‌کنیم تا سیم و کابل‌هایی با قیمت مناسب و مطابق با نیاز آن‌ها را تولید کنیم. علاوه‌براین، خدمات پس از فروش و گارانتی تضمین کیفیت محصولات نیز به مشتریان ارائه می‌شود و کارشناسان این مجموعه پاسخگوی سوالات آن‌ها هستند؛ تمام این موارد باعث شده است که مصرف‌کنندگان تمایل زیادی به خرید محصولات از این شرکت داشته باشند و ما سیم و کابل‌های تولیدی خود را در اکثر استان‌های کشور عرضه کنیم.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=39365

نوشته‌های مشابه

08اردیبهشت
قیمت آلومینیوم به دو هزار و ۵۵۹ دلار رسید
08اردیبهشت
فلز سرخ ۱۰ هزار دلاری خواهد شد؟
مس در تکاپوی رکوردشکنی؛

فلز سرخ ۱۰ هزار دلاری خواهد شد؟

08اردیبهشت
قیمت روی به دو هزار و ۸۴۶ دلار رسید

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.