• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024

افزایش ۱۱۰ درصدی درآمد شرکت فولاد خوزستان در اردیبهشت ماه

  • کد خبر : 20719
  • 18 خرداد 1402 - 7:59
افزایش ۱۱۰ درصدی درآمد شرکت فولاد خوزستان در اردیبهشت ماه
شرکت فولاد خوزستان طی مدت دو ماهه ابتدایی سال مالی ۱۴۰۲، با ثبت فروش ۱۳ هزار و 100 میلیارد تومانی موفق به رشد ۹۵ درصدی درآمدهای خود نسبت به مقطع مقایسه‌ای شده است.

شرکت فولاد خوزستان طی مدت دو ماهه ابتدایی سال مالی ۱۴۰۲، با ثبت فروش ۱۳ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومانی موفق به رشد ۹۵ درصدی درآمدهای خود نسبت به مقطع مقایسه‌ای شده است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد خوزستان، این شرکت اردیبهشت ماه فوق‌العاده‌ای را پشت سر گذاشته و در این ماه مجموعا ۸.۴۳ همت درآمد کسب کرده است. درآمد شرکت در اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، چهار همت گزارش شده که نشان‌دهنده رشد ۱۱۰ درصدی درآمد ماهانه طی این مدت است.

در این مدت، تناژ فروش این بنگاه اقتصادی با رشد ۳۵ درصدی نسبت به مقطع مقایسه‌ای، از ۴۹۳ به ۶۶۸ هزار تن رسیده است (افزایش ۱۷۴ هزار تنی). عرضه محصولات در بازار داخل و صادراتی به ترتیب ۴۷ درصد و ۲۰ درصد افزایش یافته است. عملکرد دو ماهه ابتدایی ۱۴۰۲، به ثبت ۷.۸۱ همت درآمد داخلی و ۵.۲۹ همت درآمد صادراتی ختم شده است. درآمد داخلی و صادراتی نسبت به مقطع مقایسه‌ای، به ترتیب ۱۱۴ درصد و ۷۳ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

در بازار داخلی، دو محصول بلوم بیلت و اسلب نقش اساسی در سبد درآمدی داشته و روی هم رفته ۹۹ درصد از درآمد داخلی را تشکیل می دهند (بلوم بیلت: ۵۲ درصد و اسلب: ۴۷درصد). مجموعا ۴۰۸ هزار و ۵۶۴ تن محصول در بازار داخلی فروخته شده است که بیانگر افزایش ۱۳۰ هزار تنی نسبت به مقطع مقایسه‌ای است.

تناژ تولیدی بلوم و بیلت طی دو ماهه ابتدایی ۱۴۰۲، به ۳۹۹ هزار و ۸۸۲ تن رسیده که نشان‌دهنده افزایش ۱۰ درصدی نسبت به مقطع مقایسه‌ای است. همچنین تناژ فروش این محصول نیز از ۱۵۲ به ۲۰۲ هزار تن رسیده و افزایش ۳۳ درصدی را ثبت کرده است. هر تن از این محصول به نرخ ۲۰ میلیون تومان معامله شده که نسبت به دوره مشابه، ۵.۰۶ میلیون تومان (معادل ۳۴ درصد) بالاتر است. به طبع افزایش تناژ و نرخ فروش، درآمد فروش داخلی این محصول با افزایش ۱.۷۸ همتی (معادل ۷۸ درصد) از ۲.۲۸ به ۴.۰۶ همت رسیده است.

این محصول جایگاه ویژه‌ای در سبد صادراتی نیز دارد و ۷۰ درصد از درآمد صادراتی (معادل ۳.۷۳ همت) طی این مدت، از محل فروش این محصول حاصل شده است. به طبع افزایش تناژ فروش به میزان ۲۶ درصد (معادل ۳۶ هزار تن)، افزایش نرخ صادراتی به میزان ۴۴ درصد ( معادل ۶.۲۴ میلیون تومان ) و درآمد صادراتی این محصول با جهش ۸۰ درصدی (معادل ۱.۶۵ همتی)، از ۲.۰۷ همت در مقطع مقایسه‌ای به ۳.۷۳ همت رسیده است.

دیگر محصول حائز اهمیت واحد تجاری، اسلب بوده که ۴۷ درصد درآمد داخلی و ۳۰ درصد درآمد صادراتی را تشکیل می‌دهد. بررسی ارقام گزارش ماهانه، بیانگر رخداد انقلابی در فروش این محصول است. ظرف مدت دو ماهه ۱۴۰۲، تناژ فروش داخلی این محصول با جهش ۱۴۳ درصدی، از ۷۴ به ۱۸۰ هزار تن رسیده و همچنین نرخ فروش هر تن نیز با افزایش ۴.۱۶ میلیون تومانی، به ۲۰.۲ میلیون تومان رسیده است. به طبع افزایش تناژ و نرخ فروش داخلی، درآمد داخلی این محصول نسبت به مقطع مقایسه‌ای، سه برابر شده و از ۱.۱۹ به ۳.۶۵ همت رسیده است (افزایش ۲.۴۵ همتی).
در حوزه صادرات اسلب نیز شاهد افزایش ۱۰ درصدی تناژ فروش، افزایش ۴۳ درصدی نرخ فروش و در نهایت جهش ۱۵۸ درصدی درآمد صادراتی از ۹۹۴ به ۱.۵۶ همت هستیم.
در مجموع صورت های مالی منتهی به آذر ۱۴۰۱، درآمد دوره مالی ۱۴۰۲ به میزان ۶۴.۰۲ همت برآورد شده است. با عنایت به درآمد ۱۳.۱ همتی در این مدت دو ماهه ، ۲۰ درصد درآمد بودجه شده تحقق یافته است. درآمد داخلی و صادراتی بلوم بیلت به ترتیب ۲۸.۴ و ۱۳.۱ همت پیش‌بینی شده که طی این مدت دو ماهه به ترتیب ۱۴ درصد و ۲۸ درصد از این درآمدها پوشش داده شده است. در خصوص اسلب نیز درآمد بودجه شده داخلی و صادراتی به ترتیب ۹.۶۵ و ۱۱.۹ همت برآورد شده که به ترتیب ۳۸ درصد و ۱۳ درصد این درآمدها تحقق یافته است.
در اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، مجموعا ۸.۴ همت محصول فروخته شده که نسبت به ماه قبل از آن، افزایش ۸۰ درصدی (معادل ۳.۷۴ همتی) را نشان می‌دهد. در این ماه، تناژ فروش محصولات شرکت با رشد ۶۴ درصدی نسبت به فروردین ماه، از ۲۵۳ به ۴۱۵ هزار تن رسیده است (افزایش تناژ داخلی از ۱۹۳ به ۲۱۴ و تناژ صادراتی از ۵۹ به ۲۰۰ هزار تن). در این ماه، تناژ صادراتی واحد تجاری با رشد ۳.۳۵ برابری نسبت به ماه پیش از آن، به ۲۰۰ هزار و ۷۸۲ تن رسیده و در نتیجه درآمد صادراتی شرکت ۳.۶۲ برابر شده و از ۱.۱ همت در فروردین ماه، به ۴.۱ همت در اردیبهشت ماه رسیده است. لازم به ذکر است که در فروردین ماه، اسلبی در بازارهای بین‌المللی معامله نشده است.
لازم به ذکر است که تناژ فروش اردیبهشت ۱۴۰۲ نسبت به ماه مقایسه‌ای ، ۳۴ درصد معادل ۱۰۵ هزار تن افزایش یافته است. همچنین درآمد داخلی و صادراتی اردیبهشت ماه نیز نسبت به ماه مقایسه‌ای، به ترتیب ۱۳۸ درصد و ۸۸ درصد افزایش یافته است (درآمد داخلی از ۱.۷۹ به ۴.۲۸ همت و درآمد صادراتی نیز از ۲.۲۱ به ۴.۱۵ همت ارتقا یافته است).
انتهای پیام//
لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=20719

نوشته‌های مشابه

08اردیبهشت
معادن گل‌گهر، رتبه اول استخراج سنگ‌آهن در کشور
مدیر مجتمع سنگ آهن سیرجان مطرح کرد:

معادن گل‌گهر، رتبه اول استخراج سنگ‌آهن در کشور

08اردیبهشت
حفظ محیط زیست، اولویت شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
در جلسه واحد تحقیق و توسعه مطرح شد؛

حفظ محیط زیست، اولویت شرکت سنگ آهن مرکزی ایران

08اردیبهشت
رکوردشکنی فراتر از ظرفیت اسمی و عملیاتی
مدیر احیا مستقیم شرکت فولاد هرمزگان مطرح کرد:

رکوردشکنی فراتر از ظرفیت اسمی و عملیاتی

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.