سریع‌تر از امروز فردا را خلق کنید...

آخرین اخبار

۶:۰۲ /جمعه/۳۰ خرداد ۱۴۰۴
زمان انتشار: ۱۵:۲۸ /یکشنبه/۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲

تشکیل واحد مستقل حمل‌ونقل ریلی و کمیته حمل‌ونقل در «هیمکو»

مدیرعامل شرکت مدیریت بین‌المللی همراه جاده ریل دریا گفت: در یک سال گذشته با تشکیل واحد مستقل حمل‌ونقل ریلی و همچنین تشکیل کمیته حمل‌ونقل، نسبت به انعقاد قرارداد ساخت ۳۰ دستگاه واگن لبه‌بلند با یکی از شرکت‌های داخلی اقدام کرده‌ایم که هم‌اکنون در قالب قراردادی با شرکت حمل‌ونقل ترکیبی مواد معدنی گهر ترابر سیرجان در حال بهره‌برداری است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات، محسن نادری در خصوص دلایل عدم توسعه‌یافتگی حمل‌ونقل ریلی مطابق با توسعه بخش معدن و صنایع معدنی، بیان کرد: در حال حاضر صنعت ریلی با وجود اینکه دولت متولی آن محسوب می‌شود، سودده نیست و برای تبدیل‌ شدن به صنعتی سودده، علاوه بر لزوم بهره‌گیری از برنامه‌های صحیح و جلوگیری از عقبگرد به راه‌های تجربه‌شده، به افزایش ظرفیت‌های حمل‌ونقلی با استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذارهای داخلی و خارجی نیازمند است.

وی در ادامه با بیان اینکه بر اساس اسناد بالادستی توسعه صنعت ریلی نیاز دارد تا خطوط ریلی خود را از حدود ۱۲ هزار کیلومتر به ۲۴ هزار کیلومتر گسترش دهد، عنوان کرد: اگرچه روش‌های مدیریت با یکدیگر متفاوت است اما در نهایت آنچه حائز اهمیت خواهد بود، تهیه برنامه‌های اجرایی (نقشه راه) و اجرای صحیح برنامه‌های توسعه‌ای است که باید با استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی به‌ ویژه زنجیره معدن و فولاد محقق شود.

مدیرعامل شرکت مدیریت بین‌المللی همراه جاده ریل دریا با تاکید بر اینکه حدود ۷۰ درصد بهره‌برداری حمل‌ونقل ریلی کشور به صنایع زنجیره فولاد اختصاص دارد، مطرح کرد: بدون تردید صنعتی که این سهم از حوزه حمل‌ونقل را به خود اختصاص می‌دهد، باید نقشی پررنگ در سرمایه‌گذاری و توسعه ریلی ایفا و دولت باید از اهرم‌های نظارتی جهت اجرای بهینه بهره‌گیری کند.

نادری در خصوص اقدامات هیمکو در حوزه ریلی، تصریح کرد: در یک سال گذشته با تشکیل واحد مستقل حمل‌ونقل ریلی و همچنین تشکیل کمیته حمل‌ونقل، نسبت به انعقاد قرارداد ساخت ۳۰ دستگاه واگن لبه‌بلند با یکی از شرکت‌های داخلی اقدام کرده‌ایم که هم‌اکنون در قالب قراردادی با شرکت حمل‌ونقل ترکیبی مواد معدنی گهر ترابر سیرجان در حال بهره‌برداری است.

وی همچنین در خصوص اقدامات مجموعه متبوع خود در حوزه خدمات بندری، گفت: شرکت هیمکو به‌ منظور سهولت و تسریع در حمل‌ونقل مواد فله معدنی با در اختیار گرفتن زمینی به مساحت ۱۸۰ هکتار در بندر شهید رجایی، نسبت به احداث پایانه مکانیزه اقدام کرده است که این پایانه دارای دستگاه‌های بارگیری و تخلیه مکانیزه، انبارش، مانیتورینگ و سیستم ایمنی است که می‌تواند اثرات مثبتی را بر آلودگی‌های زیست‌محیطی داشته باشد. از سوی دیگر، با افزایش ظرفیت‌های موجود و همچنین بهره‌گیری از تجهیزات مکانیزه مدرن ضمن افزایش راندمان، زمینه کاهش هزینه‌های شرکت‌ها را نیز فراهم می‌آورد.

مدیرعامل شرکت مدیریت بین‌المللی همراه جاده ریل دریا در ارتباط با دلایل تمرکز این شرکت برای احداث پایانه مکانیزه حمل‌ونقل مواد فله مواد معدنی در بندر شهید رجایی، در شرایطی که بسیاری از کارشناسان معتقدند بندر چابهار از پتانسیل لازم برای تبدیل‌ شدن به هاب مواد معدنی برخوردار است، خاطرنشان کرد: طبق آخرین مطالعات، ظرفیت تجارت مواد فله معدنی کشور در حال حاضر بالغ‌ بر ۱۰ میلیون تن در سال بوده که در برنامه‌های توسعه‌ای هدف‌گذاری تولید ۲۰ میلیون تنی در نظر گرفته‌ شده است. از سوی دیگر باید توجه داشت که بندر چابهار علاوه بر فاصله بیشتر که هزینه دسترسی شرکت‌ها و صنایع را افزایش می‌دهد، هم‌اکنون از ظرفیت کامل در عملیات بندری استفاده می‌کند. بنابراین بندر چابهار می‌تواند در طرح‌های توسعه‌ای زنجیره فولاد که در جوار این بندر ساخته می‌شوند، گزینه مناسبی باشد.

نادری همچنین درباره میزان کاهش هزینه‌های بندری صنایع زنجیره فولاد، اظهار داشت: به‌ طور قطع استفاده از تجهیزات مکانیزه و همچنین حذف روش‌های سنتی همچون استفاده از واگن به‌جای کامیون در روند تخلیه و بارگیری، به افزایش سرعت و کاهش هزینه‌های بندری و حمل‌ونقل منجر می‌شود.

وی همچنین در خصوص حمایت‌های سهام‌داران این شرکت در اجرای پروژه‌های در دست اجرا، تاکید کرد: «ومعادن» سهام مدیریتی را بر عهده دارد که همگام با سایر سهام‌داران نسبت به انجام تعهدات اقدام کرده و حتی بودجه‌های مورد نیاز را نیز اختصاص داده‌ است اما تداوم این روند، به همکاری سازمان بنادر وابسته خواهد بود.

مدیرعامل شرکت مدیریت بین‌المللی همراه جاده ریل دریا درباره زمان بهره‌برداری از پروژه پایانه مکانیزه حمل‌ونقل مواد فله بندری، یادآور شد: در صورت تداوم همکاری‌های سازمان بنادر، تا سه سال آینده انبار مکانیزه این طرح به بهره‌برداری خواهد رسید.

گفتنی است شرکت مدیریت بین‌المللی همراه جاده ریل دریا (هیمکو) در راستای تحقق اقدامی ملی و با نگاه به مشکلات فعلی و آتی حمل‌ونقل مواد معدنی به‌ خصوص در بخش زیرساخت‌ها و همچنین بر اساس سند چشم‌انداز افق ۱۴۰۴ طرح جامع فولاد کشور، در سال ۱۳۹۶ و با ترکیب سهامدارانی از قبیل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات «ومعادن»، شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، شرکت معدنی و صنعتی گل گهر، شرکت سنگ‌آهن گهر زمین و گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید، تاسیس و متعاقب آن طی قراردادی با اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، نسبت به احداث اسکله و پایانه مکانیزه ریلی حمل مواد معدنی در غرب بندر شهید رجایی در فاز اول در زمینی به مساحت ۶۷ هکتار با سرمایه‌گذاری چهار هزار و ۹۶۰ میلیارد تومان اقدام کرده است که زمینه حمل مواد معدنی به ظرفیت سالانه ۱۰ میلیون تن را فراهم خواهد کرد.

انتهای پیام//

با حکم هیئت مدیره،

۱۲:۴۳ /چهارشنبه/۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۴

رئیس هیئت عامل ایمیدرو مطرح کرد:

۱۵:۴۸ /شنبه/۶ اردیبهشت ۱۴۰۴

معاون بهره‌برداری شرکت فولاد مبارکه:

۱۰:۰۸ /یکشنبه/۲۴ فروردین ۱۴۰۴

مدیرعامل گروه فولاد مبارکه:

۸:۳۲ /شنبه/۲۵ اسفند ۱۴۰۳

به منظور ساخت پروژه «Development Road»،

۱۱:۵۴ /یکشنبه/۲۸ بهمن ۱۴۰۳

محسن نادری، مدیرعامل شرکت مدیریت بین‌المللی همراه جاده ریل دریا در گفت‌وگو با «فلزات‌آنلاین»:

۱۱:۲۸ /یکشنبه/۱۸ آذر ۱۴۰۳

محسن نادری، مدیرعامل شرکت مدیریت بین‌المللی همراه جاده ریل دریا در گفت‌وگو با «فلزات‌آنلاین»:

۵:۱۳ /شنبه/۵ خرداد ۱۴۰۳

محسن نادری، مدیرعامل شرکت مدیریت بین‌المللی همراه جاده ریل دریا در گفت‌وگو با «فلزات آنلاین»:

۵:۲۰ /شنبه/۱۳ خرداد ۱۴۰۲

حسن رحیمی‌نژاد، مدیرعامل شرکت نوین ارزش در گفت‌وگو با «فلزات آنلاین»:

۱۸:۵۵ /شنبه/۲۶ آذر ۱۴۰۱

حامد کلانتری، مدیرعامل شرکت نوآوران ابتکار احسان در گفت‌وگو با «فلزات آنلاین»:

۱۹:۵۳ /چهارشنبه/۲ آذر ۱۴۰۱

محسن نادری، مدیرعامل شرکت مدیریت بین‌المللی همراه جاده ریل دریا در گفت‌وگو با «فلزات آنلاین»:

۱۷:۰۳ /چهارشنبه/۱۸ آبان ۱۴۰۱

روح‌اله ملکی، مدیرعامل شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی زرین راه وطن طی یادداشتی در «فلزات‌آنلاین» نوشت:

۱۲:۰۶ /شنبه/۵ خرداد ۱۴۰۳

طی سال‌های 23-2011 صورت پذیرفت؛

۵:۳۲ /سه شنبه/۲ بهمن ۱۴۰۳

صعود شاخص بالتیک پانامکس

۱۲:۰۵ /جمعه/۱۸ خرداد ۱۴۰۳

رشد 100 درصدی شاخص بالتیک در 3 ماهه دوم 2019؛

۵:۳۱ /شنبه/۲۲ تیر ۱۳۹۸

بهبود نرخ کشتیرانی در 2 ماه اخیر

۱۴:۵۰ /شنبه/۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸

وضع قوانین زیست‌محیطی جدید در دریاها؛ محرک هزینه‌های حمل

۹:۰۸ /شنبه/۲۲ دی ۱۳۹۷
به زودی گزارش‌های مرتبط جدیدی منتشر خواهیم کرد.
به زودی اینفوگرافیک‌های مرتبط جدیدی منتشر خواهیم کرد.

مشاور رئیس هیئت‌عامل ایمیدرو:

۶:۱۰ /شنبه/۱۵ شهریور ۱۳۹۹

شاخص‌های قیمتی فلزات آنلاین

محصول
شاخص/تاریخ
قیمت

فلزات آنلاین

1404/03/26

224083

فلزات آنلاین

1404/03/26

858230

فلزات آنلاین

1404/03/26

1374431

فلزات آنلاین

1404/03/26

1331305

فلزات آنلاین

1404/03/26

29819

فلزات آنلاین

1404/03/26

16025

فلزات آنلاین

1404/03/26

45904

فلزات آنلاین

1404/03/26

65099

فلزات آنلاین

1404/03/26

47680

فلزات آنلاین

1404/03/26

42960

فلزات آنلاین

1404/03/26

41121

فلزات آنلاین

1404/03/26

38054

فلزات آنلاین

1404/03/26

37017

فلزات آنلاین

1404/03/26

43017

فلزات آنلاین

1404/03/26

38549

فلزات آنلاین

1404/03/26

59174

فلزات آنلاین

1404/03/26

35071

فلزات آنلاین

1404/03/26

43385

فلزات آنلاین

1404/03/26

59056

فلزات آنلاین

1404/03/26

6774100