• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
مشاور مدیرعامل و مدیر گروه روابط‌ عمومی شرکت ملی صنایع مس ایران:

عملکرد درخشان شرکت مس در حوزه مسئولیت اجتماعی

  • کد خبر : 7326
  • 15 آبان 1400 - 14:42
عملکرد درخشان شرکت مس در حوزه مسئولیت اجتماعی
مشاور مدیرعامل و مدیر گروه روابط‌ عمومی شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: ایفای مسئولیت‌های اجتماعی در زمینه‌های مختلف، منجر به ایجاد اعتماد در میان اهالی مناطقی که شرکت ملی مس در آن مشغول به فعالیت است، شده و جوانان بسیاری با شور و نشاط فراوان پیگیر اقدامات شرکت در حوزه مسئولیت اجتماعی هستند.
مشاور مدیرعامل و مدیر گروه روابط‌ عمومی شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: ایفای مسئولیت‌های اجتماعی در زمینه‌های مختلف، منجر به ایجاد اعتماد در میان اهالی مناطقی که شرکت ملی مس در آن مشغول به فعالیت است، شده و جوانان بسیاری با شور و نشاط فراوان پیگیر اقدامات شرکت در حوزه مسئولیت اجتماعی هستند.

محمد جواد خلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» اظهار داشت: نخستین مقوله‌ای که در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی شرکت ملی صنایع مس ایران مطرح است، توجه و برنامه‌ریزی دقیق در زمینه ورزش‌های قهرمانی است. پنج باشگاه حرفه‌ای مس رفسنجان، مس کرمان، مس شهر بابک، مس سونگون و مس پاریز در این زمینه مشغول به فعالیت هستند. لذا اگر به بررسی عملکرد این باشگاه‌ها در طی ماه‌های اخیر بپردازیم، تیم فوتبال مس رفسنجان در لیگ برتر فوتبال کشور حضور دارد و تیم فوتبال مس کرمان در لیگ دسته یک فوتبال کشور شرکت می‌کند. تیم هندبال مس کرمان که به‌عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در مسابقات قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا ۲۰۲۱ حضور یافته بود، به مقام پنجمی این رقابت‌ها دست یافت. تیم والیبان نشسته مس شهر بابک به مقام نایب قهرمانی مسابقات لیگ برتر والیبال نشسته جانبازان و معلولین کشور دست یافت. تیم فوتبال مس شهر بابک نیز پس از قهرمانی در مسابقات لیگ دسته دوم فوتبال کشور به لیگ دسته یک صعود کرد. تیم فوتسال مس سونگون به قهرمانی رقابت‌های لیگ برتر فوتسال کشور دست یافت که این تیم همواره جزو ۱۰ تیم برتر باشگاه‌های فوتسال جهان بوده و به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در مسابقات جام باشگاه‌های فوتسال جهان حضور خواهد یافت.

وی افزود: این موارد سبب ایجاد اعتماد در میان اهالی مناطقی که شرکت ملی صنایع مس ایران در آن مشغول به فعالیت است، شده و جوانان بسیاری با شور و نشاط فراوان پیگیر اقدامات شرکت در این زمینه هستند.

مدیر گروه روابط‌ عمومی شرکت ملی صنایع مس ایران در خصوص مسئولیت‌های اجتماعی این شرکت در زمان همه‌گیری ویروس کرونا، عنوان کرد: اقدامات بسیاری در این زمینه با توجه به ظرفیت موجود شرکت در طی ماه‌های اخیر انجام شده است. احداث بیمارستان ۵۰ تختخوابی مجهز در شهرستان رفسنجان به منظور مقابله با ویروس کرونا، از اقدامات مهم شرکت در حوزه مسئولیت های اجتماعی بوده است. بیمارستان‌های شهر بابک نیز به همین منظور در ایام کرونایی تجهیز شده و در سونگون، کمک‌های شایانی در زمینه پزشکی به بخش‌های مرتبط صورت پذیرفته است.

خلیلی در ادامه ضمن اشاره به مقوله واکسیناسیون کرونا در شرکت ملی صنایع مس ایران، مطرح کرد: عملیات واکسیناسیون در مجموعه صنایع مس ایران، به سرعت صورت پذیرفت و کارگران شاغل در مناطق تحت پوشش این شرکت، سریع‌تر ار موعد مقرر در کشور بر علیه ویروس کرونا واکسینه شدند. این اقدام به منظور جلوگیری از عدم توقف مسیر رو به رشد شرکت ملی صنایع مس ایران انجام شد تا میزان تولید محصولات در این شرکت، همچنان روند صعودی خود را حفظ کند.

وی ضمن اشاره به برگزاری اردوهای جهادی در شرکت ملی صنایع مس ایران، تصریح کرد: در سال جاری، ۹ اردوی جهادی با حضور بیش از ۱۳ هزار نفر در مناطقی از آذربایجان، کرمان، خراسان رضوی و خوزستان برگزار شد و ۲۴ هزار خدمت درمانی به جمعیت حاضر در این اردوهای جهادی صورت پذیرفت. این اقدامات با هماهنگی کمیته امداد و سازمان بهزیستی در مناطق مربوطه انجام شد. در حال حاضر نیز دوره دهم اردوی جهادی شرکت در ورزقان آغاز شده است و امیدوار هستیم بتوانیم به دو هزار نفر جمعیت حاضر در این دوره، خدمات درمانی ارائه کنیم. البته لازم به ذکر است که تعداد چهار هزار خدمت جهت تحقق یافتن این امر هدف‌گذاری شده است. در حالت کلی، برنامه‌ریزی شرکت ملی صنایع مس ایران خدمت‌رسانی به ۲۰ هزار نفر از ساکنان مناطق محروم در حوزه درمان است.

مشاور مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در ارتباط با توزیع بسته‌های معیشتی در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی این شرکت، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری، ۱۱ هزار بسته معیشتی در استان‌های کرمان و آذربایجان در مناطق همجوار معادن شرکت در میان نیازمندان توزیع شده است. امیدوار هستیم این روند تا پایان سال و با افزایش تعداد بسته‌های معیشتی ادامه یابد.

خلیلی در پاسخ به سوال خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» مبنی بر اینکه این شرکت چه برنامه‌هایی در حوزه مسئولیت اجتماعی برای سال ۱۴۰۱ در نظر دارد، بیان کرد: استفاده از پزشک‌های بومی منطقه در حوزه ایفای مسئولیت‌های اجتماعی، برنامه‌ای است که شرکت ملی صنایع مس ایران برای سال آینده در نظر دارد. اگرچه در حال حاضر، رکورد این امر از سال ۱۳۹۶ تا کنون شکسته شده است و امیدواریم خدمت‌رسانی بیشتری در این زمینه به افراد مرتبط داشته باشیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوار هستیم با بومی کردن پزشکان در این زمینه، در سال آینده به بحث‌های سخت‌افزاری و لجستیک در مناطق تحت پوشش بپردازیم که انجام این امر، مساعدت و همکاری سهامداران شرکت را می‌طلبد و در صورت تحقق آن، ۳۰ تا ۴۰ هزار پزشک در سال آینده در حوزه اجرای مسئولیت‌های اجتماعی فعالیت خواهند کرد.

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=7326

نوشته‌های مشابه

05اردیبهشت
صنعت سیم لاکی بر مدار توسعه
مدیرعامل شرکت راما پارسیان مطرح کرد:

صنعت سیم لاکی بر مدار توسعه

05اردیبهشت
صنعت فولاد مگاترند خواهد شد
عضو هیئت مدیره شرکت صنایع مفتولی زنجان:

صنعت فولاد مگاترند خواهد شد

05اردیبهشت
صنعت قالب‌سازی فراموش شده است
یک فعال صنعتی در گفت‌وگو با «فلزات آنلاین»:

صنعت قالب‌سازی فراموش شده است