• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024

آغاز ریل‌گذاری خط ۳ قطار شهری مشهد با ریل ذوب آهن اصفهان

  • کد خبر : 38376
  • 26 دی 1402 - 6:28
آغاز ریل‌گذاری خط ۳ قطار شهری مشهد با ریل ذوب آهن اصفهان
ریل‌گذاری فاز اول خط 3 قطار شهری مشهد به طول 6 کیلومتر، با ریل «54E1» شرکت ذوب آهن اصفهان در مدار کاری قرار گرفت و هم‌اکنون 3.5 کیلومتر از این مسیر ریل‌گذاری شده است.

ریل‌گذاری فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد به طول ۶ کیلومتر، با ریل «۵۴E1» شرکت ذوب آهن اصفهان در مدار کاری قرار گرفت و هم‌اکنون ۳٫۵ کیلومتر از این مسیر ریل‌گذاری شده است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت ذوب آهن اصفهان، کیانوش کیامرز، مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد در این راستا بیان کرد: در طراحی قطار شهری مشهد، چهار خط مترو در نظر گرفته شده که هم‌اکنون دو خط آن در حال بهره‌برداری است و تجهیز دو خط دیگر با استفاده از ریل شرکت ذوب آهن اصفهان در دستور کار قرار دارد.

وی، دورنمای همکاری با شرکت ذوب آهن اصفهان را بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: شرکت ذوب آهن اصفهان به عنوان تنها تولیدکننده ریل در غرب آسیا، همواره به تعهدات خود در قبال این مجموعه عمل کرده و پارت‌های ریلی طبق برنامه زمان‌بندی مشخص و با تناژ بالا به شرکت قطار شهری مشهد تحویل داده شده است.

مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد عنوان کرد: بازدیدهای متعددی از فرایند تولد ریل در شرکت ذوب آهن اصفهان داشتیم و آزمون‌های سختگیرانه تولید را از نزدیک مشاهده کردیم. استاندارد تولید این محصول ملی با استانداردهای اروپایی برابری می‌کند و به واقع ریل شرکت ذوب آهن اصفهان نماد بومی‌سازی در ایران است.

کیامرز در خصوص ریل سخت تولیدی در شرکت ذوب آهن اصفهان، تصریح کرد: با توجه به تولید موفقیت‌آمیز ریل سخت در این شرکت، یک پکیج کامل را با شرکت ذوب آهن تنظیم کرده‌ایم و در آینده نزدیک بخشی از این محصول را دریافت می‌کنیم.

مهدی کوهی، مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان نیز با اشاره به اینکه این مجتمع عظیم صنعتی با تولید ریل، سرآمد بومی‌سازی در کشور است، اظهار داشت: تولید ریل در این شرکت به گونه‌ای است که کشور به طور کامل از واردات این محصول استراتژیک بی‌نیاز شده و تمام محورهای ریلی کشور با ریل شرکت ذوب آهن اصفهان به بهره‌برداری می‌رسند.

وی افزود: تاکنون ۱۵۰ هزار تن ریل مورد نیاز راه‌آهن سراسری کشور توسط شرکت ذوب‌ آهن اصفهان تامین شده و ریل متروی کلان‌شهرهای کشور از جمله تهران، مشهد، تبریز و اصفهان نیز توسط قدیمی‌ترین شرکت فولادی ایران تولید شده است.

مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان خاطرنشان کرد: در این راستا ریل سخت نیز که در خطوط مترو کاربرد دارد، برای اولین بار در شرکت ذوب‌ آهن تولید شد که مطابق قرارداد تا پایان سال جاری، ۲۵۰ تن از این نوع ریل برای متروی مشهد تولید می‌شود.

کوهی یادآور شد: مدیران عامل قطار شهری کشور در آذر ماه سال جاری با حضور در شرکت ذوب آهن اصفهان، از فرایند تولید ریل در این مجموعه بازدید داشتند و در خصوص تولید ریل متروی کلان‌شهرها مذاکرات بسیار خوبی انجام گرفت.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=38376

نوشته‌های مشابه

16اردیبهشت
کاهش بیش از پنج هزار واحدی شاخص بورس
16اردیبهشت
اولویت ما تامین مواد اولیه از داخل کشور است
معاون خرید شرکت فولاد خوزستان:

اولویت ما تامین مواد اولیه از داخل کشور است

16اردیبهشت
آغاز عملیات اجرایی قلب پروژه احداث کارخانه آهن اسفنجی
مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران خبر داد:

آغاز عملیات اجرایی قلب پروژه احداث کارخانه آهن اسفنجی

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.