• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت صورت پذیرفت؛

آغاز عملیات اجرایی چهار طرح توسعه‌ای بزرگ شرکت فولاد هرمزگان

  • کد خبر : 39443
  • 14 بهمن 1402 - 7:14
آغاز عملیات اجرایی چهار طرح توسعه‌ای بزرگ شرکت فولاد هرمزگان
در نخستین روز دهه مبارک فجر 1402، عملیات اجرایی چهار طرح بزرگ توسعه‌ای شرکت فولاد هرمزگان با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان آغاز شد.

در نخستین روز دهه مبارک فجر ۱۴۰۲، عملیات اجرایی چهار طرح بزرگ توسعه‌ای شرکت فولاد هرمزگان با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل روابط عمومی شرکت فولاد هرمزگان، در ادامه روند توسعه‌ای شرکت فولاد هرمزگان، عملیات اجرایی چهار طرح بزرگ توسعه‌ای شرکت شامل افزایش ظرفیت فولادسازی از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن به سه میلیون و ۲۰۰ هزار تن، نورد گرم به ظرفیت یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن، واحد سوم گازهای صنعتی به ظرفیت ۱۰ هزار نرمال مترمعکب بر ساعت و مگامدول احیا مستقیم یک میلیون و ۶۰۰ هزار تنی آغاز شد.

ارزش این پروژه‌ها هم‌اکنون به دو میلیارد و ۳۵۰ میلیون یورو می‌رسد و با بهره‌برداری از آن‌ها در آینده‌ای نزدیک، شاهد اشتغال‌زایی بیش از سه هزار نفری در این طرح‌ها خواهیم بود. همچنین در این مراسم، بهره‌برداری از آهک کلسینه شرکت سنگ و فولاد هرمزگان از شرکت‌های زیرمجموعه فولاد هرمزگان انجام شد.

در مراسم آغاز عملیات اجرایی این طرح‌ها عباس علی‌آبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، خلیل قاسمی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان، فرشاد مقیمی، مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، محمدرضا پیرحسینلو، مدیرعامل منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس، عطاالله معروفخانی مدیرعامل، معاونان و مدیران شرکت فولاد هرمزگان حضور داشتند.

علی‌آبادی در این مراسم ضمن تبریک دهه فجر انقلاب اسلامی، عنوان کرد: افتخارآمیز است در مراسمی دعوت شویم که حاصل زحمت دیگران را افتتاح کنیم و از سویی نیز به اندا‌زه‌ای سعادت داشته باشیم که آغازگر عملیات اجرایی دو پروژه مهم باشیم.

وی با بیان اینکه اخیرا در همایش ۱۰۰ شرکت برتر آیتم‌هایی را در خصوص شاخص‌های مورد نیاز برای توسعه صنایع اعلام کردیم، گفت: تمام این شاخص‌ها بر اساس مطالب علمی بیان شده است و باید در دستور کار کلیه صنایع قرار گیرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: مهم‌ترین آیتم‌ها برای توسعه صنایع افزایش بهره‌وری است. اگر امروز در فولاد هرمزگان از تولید فولاد سبز صحبت می‌کنیم، ارزش آن به شاخص بهره‌‌وری است؛ به گونه‌ای که برای تحقق آن از هیدروژنی استفاده می‌شود که هدر می‌رفته و این دیدگاه برای برای ما افتخارآمیز است.

علی‌آبادی تاکید کرد: کاهش مصرف انرژی و مصرف آب افتخارآمیز است و امروز شاهد روندی در بهره‌برداری در فولاد هرمزگان شاهد هستیم که مایه مباهات است.

وی در پایان با اشاره به اینکه مهاجرت فولاد مبارکه به کنار دریا برای ما افتخار‌آفرین است، یادآور شد: باید به سمت ایجاد صنایع پایین‌دست با ارزش افزوده بالاتر برویم و این مهم‌ترین کاری است که باید دنبال شود.

معروفخانی نیز در این مراسم ضمن تبریک ایام دهه فجر، بیان کرد: در طول ۱۵ سال گذشته تا سال ۱۴۰۰، در شرکت فولاد هرمزگان هیچ طرح توسعه‌ای آغاز نشده بود اما در بهمن ماه ۱۴۰۰ و در دولت سیزدهم، اجرای پنج طرح مهم در دستور کار قرار گرفت و کلنگ‌زنی آن‌ها انجام شد که در حال حاضر از پیشرفت خوبی برخوردار است.

وی افزود: امروز افتخار داریم که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، چهار طرح دیگر را آغاز کنیم که طرح افزایش ظرفیت تولید از ۱.۵ میلیون تن به ۳.۲ میلیون تن، مگامدول آهن اسفنجی با ظرفیت ۱.۶ میلیون تن است و برای هر دو مورد در سال ۹۵ با یک شرکت ایتالیایی قرارداد بسته شد اما به دلیل تحریم این پروژه‌ها ناتمام ماند؛ تا اینکه به همت جوانان شرکت فولاد هرمزگان و نخبگان دانشگاهی عملیات احداث این پروژه‌ها توسط شرکت‌های داخلی آغاز شد. این طرح، اولین مگامدولی است که هم‌زمان سه محصول تولید می‌کند و در مقایسه با نمونه خارجی، یک محصول بیشتر تولید خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان خاطرنشان کرد: پروژه‌های دیگر شامل تولید گازهای صنعتی و پروژه نورد گرم خواهند بود که منجر به تولید ورق خاص در کشور خواهد شد. ارزش سرمایه‌گذاری کل پروژه‌های فولاد هرمزگان دو میلیارد و ۳۵۰میلیون یورو است و با افتتاح این طرح‌ها، شاهد اشتغال‌زایی برای بیش از سه هزار نفر از جوانان این مرزوبوم خواهیم بود.

معروفخانی تصریح کرد: بزرگ‌ترین کارخانه آهک‌سازی کشور در جنوب ایران و در دولت سیزدهم به بهره‌برداری رسید و با بهره‌برداری از آن ضمن تامین نیاز شرکت فولاد هرمزگان به آهک، شاهد تامین آهک فولادسازان استان‌های جنوبی کشور نیز خواهیم بود.

به گفته وی، در اسفند سال آینده مگامدول سوم به بهره‌برداری می‌رسد و دو طرح دیگر نیز طی سال‌های آینده به سرانجام خواهند رسید.

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان در ادامه به رویکرد دانش‌محور فولاد هرمزگان اشاره کرد و گفت: امروز فولاد هرمزگان از بومی‌سازی عبور کرده و در بین همه فولادی‌های کشور، تبدیل به یک مرجع در نوآوری شده است.

معروفخانی در ادامه تولید فولاد سبز را از دیگر رویکردهای شرکت فولاد هرمزگان دانست و اظهار داشت: شرکت فولاد هرمزگان به عنوان نخستین فولادساز ایرانی، حرکت به سمت تولید فولاد سبز را آغاز کرده و اقدام به انعقاد تفاهم‌نامه تامین هیدروژن مازاد از شرکت نفت ستاره خلیج فارس کرده است تا ضمن به‌کارگیری آن در خط تولید خود، رویای تولید فولاد سبز در کشور را محقق سازد. موضوعی که رهبر معظم انقلاب و همچنین رییس جمهوری بر تولید آن تاکید داشتند، به سرانجام خواهد رسید و بخشی از نیاز به گاز را کاهش خواهیم داد.

وی اضافه کرد: شرکت فولاد هرمزگان طی دو سال گذشته به همت کارگران جهادگر و سختکوش خود، در حوزه تولید ده‌ها رکورد کمی و کیفی را به ثبت رساند؛ به طوری که در سال ۱۴۰۱ توانستیم علی‌رغم کمبود برق و گاز، ۳۶ رکورد تولیدی و در پایان سال با عبور از ظرفیت اسمی رکورد تولید سالیانه را به ثبت برسانیم. این رکوردها در سال ۱۴۰۲ با ثبت ۲۸ رکورد در حوزه تولید ادامه دارد.

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان در رابطه با کیفیت محصولات این شرکت، مطرح کرد: شرکت فولاد هرمزگان هم‌اکنون باکیفیت‌ترین تختال فولادی در کشور را تولید می‌کند و محصولات این شرکت سفارش‌محور بوده و خریداران همواره برای خرید تختال فولاد هرمزگان صف می‌کشند؛ ضمن اینکه صادرات فولاد هرمزگان به سایر کشورها انجام می‌شود و مصرف‌کنندگان زیادی خواهان تختال فولاد هرمزگان هستند.

معروفخانی در پایان با اشاره به انجام مسئولیت‌های اجتماعی توسط این شرکت، یادآور شد: در بحث مسئولیت اجتماعی، اقداماتی همچون ۲۰ هزار یتیم تحت پوشش فولاد هرمزگان، اختصاص بسته‌های مناسبتی و معیشتی به صورت ماهیانه برای تمامی کارکنان اعم از امانی و پیمانی، آبرسانی به ۱۴۸ روستای استان هرمزگان با تامین ورق‌های مورد نیاز، حمایت از نخبگان استان و اعزام آن‌ها به بهترین آموزشگاه‌های کشور، احداث هنرستان جوار فولاد هرمزگان و تجهیز آن به جدیدترین تجهیزات آزمایشگاهی مورد نیاز صنعت فولاد، حمایت از نخبگان استان و اعزام آن‌ها به بهترین آموزشگاه‌های کشور، تاسیس شرکت نگین فولاد هرمزگان و اختصاص ۳۰ درصد از سهام آن به کارکنان انجام شده است. در بخش ورزشی نیز مقام‌های بسیاری کسب کرده که از جمله قهرمانی جهان در رشته فوتبال ساحلی کارگری بوده است.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=39443

نوشته‌های مشابه

12اردیبهشت
عملیات اجرایی احداث کارخانه تولید نوار نقاله الشتر آغاز شد
12اردیبهشت
فولاد مبارکه، بزرگ‌ترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه مطرح کرد:

فولاد مبارکه، بزرگ‌ترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲

12اردیبهشت
کارگر نمونه و نخبه کشوری از شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر انتخاب شد

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.