• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
مدیرعامل شرکت صبا‌ امید غرب خاورمیانه مطرح کرد:

اجرای بزرگ‌ترین گندله‌سازی غرب کشور با مشارکت «ومعادن»

  • کد خبر : 40110
  • 24 بهمن 1402 - 12:00
اجرای بزرگ‌ترین گندله‌سازی غرب کشور با مشارکت «ومعادن»
مدیرعامل شرکت صبا‌ امید غرب خاورمیانه گفت: پروژه احداث کارخانه گندله‌سازی یک میلیون تنی این شرکت در استان کردستان، در واقع بزرگ‌ترین کارخانه گندله‌سازی غرب کشور محسوب می‌شود.

مدیرعامل شرکت صبا‌ امید غرب خاورمیانه گفت: پروژه احداث کارخانه گندله‌سازی یک میلیون تنی این شرکت در استان کردستان، در واقع بزرگ‌ترین کارخانه گندله‌سازی غرب کشور محسوب می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات، مهدی زارع بیان کرد: پروژه احداث گندله‌سازی در بیجار استان کردستان به عنوان یکی از پروژه‌های پیشران پیشرفت اقتصادی کشور محسوب می‌شود و در زمینی به وسعت ۲۸ هکتار واقع شده است. شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور، سهام‌دار ۷۰ درصد و شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات، سهام‌دار۳۰ درصد این پروژه است.

وی تصریح کرد: این پروژه از سال ۱۴۰۰ کلید خورد و هم‌اکنون در بخش فونداسیون، بیش از ۹۵ درصد و قسمت سازه فلزی، بیش از ۸۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرعامل شرکت صبا‌ امید خاورمیانه عنوان کرد: در بخش برق، ۹ کیلومتر خط برق ۲۰ کیلوولت دو مداره انجام و افتتاح شد و در حال احداث پست برق اختصاصی کارخانه برای تبدیل خط برق ۲۰ به ۶. ۶ کیلوولت هستیم.

زارع در خصوص آب مورد نیاز این کارخانه، اظهار داشت: بر اساس قرارداد امضا شده، مجوز استفاده از آب‌های زیرسطحی اخذ شده و برای تامین آب طرح توسعه نیز براساس قرارداد، می‌توانیم از پساب حسن‌آباد یاسوکند به میزان ۱۵ لیتر بر ثانیه استفاده کنیم.

به گفته وی، پیمانکار گاز نیز مشخص و انشعاب مورد نیاز خریداری شده است و هم‌اکنون در حال احداث پست تقلیل فشار هستیم.

مدیرعامل شرکت صبا‌ امید غرب خاورمیانه ضمن تاکید بر اهمیت تامین مالی این پروژه، خاطرنشان کرد: چنانچه تامین مالی پروژه به هنگام صورت پذیرد و شرکت چینی طرف قرارداد نیز به موقع به تعهدات خود عمل کند، ظرف مدت یک سال دیگر کارخانه به بهره‌برداری خواهد رسید.

زارع ادامه داد: تاکنون حدود یک هزار و ۵۰ میلیارد تومان (ارزی و ریالی) در پروژه احداث مجتمع گندله‌سازی یک میلیون تنی صبا‌ امید غرب خاورمیانه هزینه شده و تا مرحله اتمام آن، به حدود یک هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان دیگر نیاز خواهد بود.

طرح توسعه و سناریو آن

وی مطرح کرد: طرح توسعه این پروژه سناریو‌های مختلفی دارد و ما باید در مسیر زنجیره هلدینگ سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات «ومعادن» حرکت کنیم زیرا در صورتی که اکتشافات صبانور به نتایج مثبتی برسد و کارخانه کنسانتره‌سازی احداث شود، نیاز به کارخانه گندله‌سازی هم وجود خواهد داشت؛ در این شرایط ظرفیت تولید واحد افزایش پیدا خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت صبا‌ امید غرب خاورمیانه اضافه کرد: پروژه احداث واحد گندله‌سازی یک میلیون تنی صبا‌ امید غرب خاورمیانه به گونه‌ای طراحی شده است که امکان افزایش ظرفیت تولید آن به دو تا دو میلیون و ۵۰۰ هزار تن با زیر ساخت‌های موجود وجود دارد.

زارع بیان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، اشتغال‌زایی فاز اول این پروژه به صورت مستقیم حدود ۲۰۰ نفر و غیرمستقیم بالغ بر ۵۰۰ نفر خواهد بود؛ ضمن اینکه این پروژه در توسعه اقتصادی صنعتی منطقه غرب کشور اهمیت بسزایی دارد.

وی افزود: امروز با اکتشافات انجام شده در منطقه و اثبات وجود ماده معدنی، توسعه اقتصادی و صنعتی در این بخش در حال رقم خوردن است؛ با تعریف پروژه‌هایی از سوی هلدینگ «ومعادن»، قرار است سالانه ۱۰ میلیون تن سنگ‌‎آهن استخراج شود و همچنین سالانه پنج میلیون تن کنسانتره سنگ‌آهن، پنج میلیون تن گندله، دو میلیون و ۳۰۰ هزار تن آهن اسفنجی و دو میلیون تن شمش فولاد و ورق فولادی تولید شوند که گندله‌سازی یک میلیون تنی صبا‌ امید غرب خاورمیانه نیز بخشی از این زنجیره به شمار می‌رود.

رویکرد حفاظت از محیط زیست با درختکاری

مدیرعامل شرکت صبا‌ امید غرب خاورمیانه خاطرنشان کرد: شرکت صبا‌ امید غرب خاورمیانه از نخستین گام فعالیت خود، رویکرد حفظ محیط زیست را در دستور کار قرار داده و این امر در مراحل مختلف مورد توجه جدی است.

زارع خاطرنشان کرد: قرار است در هفته درختکاری، برنامه کاشت دو هزار اصله نهال مطابق با شرایط اقلیمی محیط کارخانه اجرا شود.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=40110

نوشته‌های مشابه

12اردیبهشت
عملیات اجرایی احداث کارخانه تولید نوار نقاله الشتر آغاز شد
12اردیبهشت
بازدید رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب لامرد از سالکو
در راستای حمایت و رفع موانع تولید انجام شد؛

بازدید رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب لامرد از سالکو

12اردیبهشت
ممیزی اولیه ۵S در سایت پارسیان انجام شد
با هدف استقرار نظام آراستگی،

ممیزی اولیه ۵S در سایت پارسیان انجام شد

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.