• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024

اخذ مجوز فعالیت شرکت تامین سرمایه کیمیا

  • کد خبر : 13935
  • 13 اسفند 1401 - 15:40
اخذ مجوز فعالیت شرکت تامین سرمایه کیمیا
مدیرعامل شرکت تامین سرمایه کیمیا از اخذ مجوز فعالیت این شرکت از سازمان بورس و اوراق بهادار خبر داد.

مدیرعامل شرکت تامین سرمایه کیمیا از اخذ مجوز فعالیت این شرکت از سازمان بورس و اوراق بهادار خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت ملی صنایع ایران، مهرداد فرح‌آبادی بیان کرد: در اسفند ماه سال گذشته، موافقت اصولی از سازمان بورس اخذ شد. همچنین مجوز عرضه عمومی در شهریور ماه و به دنبال آن مجوز پذیره‌نویسی عمومی از اداره ثبت شرکت‌ها در مهر ماه دریافت شد.

وی افزود: بلافاصله اقدامات لازم آغاز شد و روز سه‌شنبه سوم آبان ماه سال جاری پذیره‌‎نویسی انجام گرفت. ۴۰ درصد از سهام شرکت در فرابورس عرضه و ۸۰۰ میلیارد تومان از بازار سرمایه به عنوان پذیره‌نویسی اولیه تامین شد.

مدیرعامل شرکت تامین سرمایه کیمیا با بیان اینکه موسسان مبلغ یک هزار و  ۲۰۰ میلیارد تومان تعهد کرده بودند که به صورت نقدی پرداخت کردند، تصریح کرد: بدین ترتیب جمعا سرمایه اسمی شرکت بالغ بر دو هزار میلیارد تومان است.

فرح‌آبادی تعداد سهام‌داران شرکت تامین سرمایه را نزدیک به ۱۸۰ هزار نفر برشمرد و گفت: با تلاش‌های صورت گرفته توانستیم به عنوان دوازدهمین شرکت تامین سرمایه، مجوز خود را از سازمان بورس و اوراق بهادار اخذ کنیم و در بازار فرابورس کشور نیز پذیرش شویم.

وی اضافه کرد: پس از انجام اقدامات پذیره‌نویسی، اواخر آبان ماه مجمع موسس برگزار شد و اساس‌نامه و موارد لازم به تصویب مجمع موسس رسید‌.

مدیرعامل شرکت تامین سرمایه کیمیا ادامه داد:  تایید هیئت مدیره به تصویب مجمع موسس و سپس به تایید سازمان بورس رسید و بعد از آن، اقدام برای اخذ مجوز فعالیت صورت گرفت و زیر ساخت‌های لازم فراهم شد. در ادامه در اواسط آذر ماه در اداره ثبت شرکت‌ها به ثبت رسید و شرکت رسما تاسیس و به عنوان شخصیت حقوقی به بازار سرمایه معرفی شد.

فرح‌آبادی در رابطه با زمان عرضه سهام این شرکت، تصریح کرد: بر اساس قوانینی که وجود دارد، باید بعد از اخذ مجوز فعالیت بر اساس الزامات سازمان شرکت‌ها صورت‌های مالی در سامانه کدال افشا کنند و بعد از آن عملکرد خود را در حوزه درآمدی و اخذ مجوزها به بازار منعکس کنند. پس از آن با توجه به مقررات و سیاست‌های سازمان بورس امکان باز شدن نماد و معامله شدن سهم در بازار سرمایه وجود دارد.

وی تاکید کرد: این شرکت به عنوان نخستین تامین سرمایه تخصصی در حوزه معدن و صنایع معدنی پا به عرصه ظهور گذاشته است. ۶۰ درصد سهام به شرکت ملی مس تعلق دارد و از حمایت‌های خوب این مجموعه برخوردار است.‌

مدیرعامل شرکت تامین سرمایه کیمیا اظهار داشت: قرار نیست حوزه‌های درآمدی خود را محدود به فلز مس کنیم؛ بنابراین به سایر فلزات هم ورود پیدا خواهیم کرد. در گام اول بسیاری از پروژه‌ها برای ارزیابی از سوی شرکت ملی مس به تامین سرمایه کیمیا داده شد.

فرح‌آبادی با بیان اینکه سه مسئله را به طور مشخص در دستور کار داریم، عنوان کرد: تمرکز بر صندوق‌های کالایی و راه‌اندازی صندوق کاتد مس برای سه هزار تن کاتد، انتشار اوراق سلف موازی استاندارد به صورت ریالی و ارزی و راه‌اندازی دو پروژه برای شرکت مس را به طور اختصاصی در دستور کار داریم.‌

وی شناخته شدن به عنوان نخستین و بزرگ‌ترین تامین سرمایه در بازار سرمایه کشور را هدف اصلی شرکت تامین سرمایه مس عنوان کرد و یادآور شد: بحث افزایش سرمایه ثبتی، هدف دیگری است که معین شده تا دو هزار میلیارد تومان سرمایه ثبتی را با توجه به شرایط خوبی که فراهم کرده‌ایم، در آینده به چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برسانیم.

مدیرعامل شرکت تامین سرمایه کیمیا خاطرنشان کرد: در حوزه ابزارهای مالی نوین، تجهیزات نهادهای مالی، راه‌اندازی صندوق‌ها و تامین منابع لازم برای شرکت مس و صنایع معدنی برنامه‌هایی داریم که در آینده اعلام خواهیم کرد.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=13935

نوشته‌های مشابه

12اردیبهشت
عملیات اجرایی احداث کارخانه تولید نوار نقاله الشتر آغاز شد
12اردیبهشت
بازدید رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب لامرد از سالکو
در راستای حمایت و رفع موانع تولید انجام شد؛

بازدید رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب لامرد از سالکو

12اردیبهشت
ممیزی اولیه ۵S در سایت پارسیان انجام شد
با هدف استقرار نظام آراستگی،

ممیزی اولیه ۵S در سایت پارسیان انجام شد

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.