• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024

ادامه تعلیق تعرفه‌های فلزی اروپا توسط آمریکا

  • کد خبر : 32382
  • 09 آبان 1402 - 6:17
ادامه تعلیق تعرفه‌های فلزی اروپا توسط آمریکا
با توجه به خبرهای به دست آمده، ایالات متحده آمریکا به تعلیق تعرفه‌های بخش ۲۳۲ بر فولاد و آلومینیوم اروپا ادامه خواهد داد.

با توجه به خبرهای به دست آمده، ایالات متحده آمریکا به تعلیق تعرفه‌های بخش ۲۳۲ بر فولاد و آلومینیوم اروپا ادامه خواهد داد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از باشگاه آلومینیوم، مارک گیتنشتاین، سفیر ایالات متحده آمریکا در اتحادیه اروپا در روز جمعه ۲۷ اکتبر ۲۰۲۳، عنوان کرد: اگر طرفین برای دستیابی به توافق فولاد به زمان بیشتری نیاز داشته باشند، ایالات متحده آمریکا به تعلیق تعرفه‌های بخش ۲۳۲ بر فولاد و آلومینیوم اروپا ادامه خواهد داد.

به نقل از چندین منبع خبری، ایالات متحده آمریکا بر روی دستیابی به توافقات جدید با اتحادیه اروپا متمرکز است؛ حتی اگر زمان بیشتری برای این کار نیاز باشد.

در این میان معامله‌گران در روز جمعه هفته گذشته گزارش دادند که ایالات متحده از ماه ژانویه ۲۰۲۲، تعرفه واردات ۲۵ درصدی فولاد و ۱۰ درصدی بر آلومینیوم از اتحادیه اروپا را به مدت دو سال به حالت تعلیق درآورد.

باید توجه داشت که این تعرفه‌ها با سیستم سهمیه‌بندی تعرفه‌ای (TRQ) جایگزین شدند که اجازه واردات سه میلیون و ۳۰۰ هزار تن فولاد اروپایی در سال و ۳۸۴ هزار تن آلومینیوم بدون اعمال تعرفه واردات را به ایالات متحده می‌داد.

سفیر ایالات متحده آمریکا در اتحادیه اروپا اظهار داشت: ایالات متحده هرگز تهدیدی به پایان دادن به «TRQ» و بازگرداندن تعرفه بند ۲۳۲ بر فولاد اروپایی اعمال شده در دولت ترامپ نکرده است. ما از همان ابتدا به اتحادیه اروپا اعلام کرده‌‌ایم که قصد داریم در صورت نیاز به زمان بیشتری برای مذاکرات، سهمیه‌‌های تعرفه‌های خود را تمدید کنیم. واشنگتن و بروکسل طی دو سال گذشته، به پیشرفت قابل‌توجهی در مذاکرات تولید پایدار فولاد و آلومینیوم دست یافته‌اند و متعهد به یافتن راه حلی طی ماه‌های پبش رو هستند.

بازار انتظار داشت که طرفین در اجلاس سران در روز جمعه ۲۰ اکتبر در ایالات متحده، نتایج مثبت توافق‌نامه جهانی فولاد و آلومینیوم پایدار (GSA) را اعلام کنند اما این اتفاق نیفتاد. بنابراین بررسی‌ها نشان می‌دهد که تمرکز مذاکره‌کنندگان بر پایان سال است.

همچنین معامله‌گران در روز سه‌شنبه ۲۴ اکتبر مطرح کردند که ایالات متحده و اتحادیه اروپا در تلاش هستند تا در مورد اقداماتی برای رسیدگی به ظرفیت مازاد تولید فولاد در اقتصادهای غیر بازاری مانند چین و ترویج فولاد تمیزتر به توافق برسند.

واشنگتن و بروکسل، دیدگاه‌های قوی در رابطه با چین به ویژه رویه‌‌های احتمالی ضدیارانه‌ای علیه تولیدکنندگان فولاد چینی و اعمال تعرفه‌ها بر این واردات دارند.

باید توجه داشت که ایالات متحده آمریکا می‌خواهد شاهد اقدام فوری باشد؛ در حالی که اتحادیه اروپا بر تحقیقات ضد یارانه‌ای فشار می‌آورد که ممکن است سال‌ها طول بکشد.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=32382

نوشته‌های مشابه

12اردیبهشت
عملیات اجرایی احداث کارخانه تولید نوار نقاله الشتر آغاز شد
12اردیبهشت
بازدید رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب لامرد از سالکو
در راستای حمایت و رفع موانع تولید انجام شد؛

بازدید رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب لامرد از سالکو

12اردیبهشت
ممیزی اولیه ۵S در سایت پارسیان انجام شد
با هدف استقرار نظام آراستگی،

ممیزی اولیه ۵S در سایت پارسیان انجام شد

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.