• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
قائم مقام مدیرعامل شرکت آهن مجد:

از سنگ‌آهن تا محصول نهایی، در کنار تولیدکننده هستیم/ یک میلیون تن در سال فروش داریم

  • کد خبر : 6110
  • 07 دی 1398 - 9:06
از سنگ‌آهن تا محصول نهایی، در کنار تولیدکننده هستیم/ یک میلیون تن در سال فروش داریم
قائم مقام مدیرعامل شرکت آهن مجد گفت: شرکت‌های بازرگانی می‌توانند مشکلاتی از قبیل تامین مواد اولیه مورد نیاز فولادسازان را حل کرده، در فروش و عرضه محصولات در بازار، آن‌ها را یاری کنند و در مواردی که شرکت‌ها دچار کمبود نقدینگی هستند، به آن‌ها یاری رسانند.
قائم مقام مدیرعامل شرکت آهن مجد گفت: شرکت‌های بازرگانی می‌توانند مشکلاتی از قبیل تامین مواد اولیه مورد نیاز فولادسازان را حل کرده، در فروش و عرضه محصولات در بازار، آن‌ها را یاری کنند و در مواردی که شرکت‌ها دچار کمبود نقدینگی هستند، به آن‌ها یاری رسانند.

بهرام سلطانی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» اظهار داشت: شرکت آهن مجد با قدمتی نزدیک به ۳۵ سال، یکی از شرکت‌های با سابقه در زمینه بازرگانی مواد اولیه و محصولات صنعت فولادسازی کشور محسوب می‌شود و مدیران حال حاضر این مجموعه، تلفیقی از افراد با تجربه و جوانان خلاق و تحصیل‌کرده در این حوزه هستند.

قائم مقام مدیرعامل شرکت آهن مجد در خصوص نحوه فعالیت شرکت آهن مجد، عنوان کرد: این هلدینگ در زمینه آهن‌آلات دارای دو شرکت با نام‌های «شرکت آهن مجد فراز» و «شرکت آهن مجد ایرانیان» است که حوزه فعالیت شرکت آهن مجد فراز، سنگ‌آهن، کنسانتره، گندله و آهن اسفنجی را شامل می‌شود و شرکت آهن مجد ایرانیان نیز عرضه بیلت و مقاطعی مثل میلگرد، تیرآهن و غیره را در دستور کار خود دارد.

سلطانی در مورد محدوده فعالیت‌های شرکت آهن مجد و زیر مجموعه‌های آن، تصریح کرد: مجموعه فعالیت‌های این شرکت که تقریبا کل زنجیره را در بر می‌گیرد، صرفا در حوزه بازرگانی است و آهن مجد در حال حاضر در حوزه تولید فولاد فعالیتی ندارد. از دیگر مشخصات کار این شرکت در حوزه فولاد این است که فعالیت آن صرفا محدود به بازار داخلی کشور است و در شرایط کنونی در بخش صادرات و حضور در بازارهای خارج از کشور برنامه‌ای ندارد.

قائم مقام مدیرعامل شرکت آهن مجد در پاسخ به این پرسش که چرا این شرکت وارد حوزه صادرات و فروش بین‌المللی نمی‌شود، افزود: شاید حضور در حوزه بازار خارجی از نظر مالی سودآورتر باشد ولی رسالت اصلی ما حضور در بازار داخلی است. گرچه اگر شرایط مطلوب در این حوزه فراهم باشد، می‌توانیم در آینده طرح‌هایی را برای حضور در بازارهای بین‌المللی ارائه دهیم.

وی درباره منابع مالی و سرمایه‌گذاران آهن مجد، تاکید کرد: ما در این شرکت به هیچ عنوان از تسهیلات، ضمانت‌نامه‌های بانکی یا اعتبار اسنادی استفاده نمی‌کنیم و تنها با سرمایه خود و اعتباری که نزد شرکت‌ها داریم، مشغول به فعالیت هستیم.

سلطانی در خصوص بازار هدف این مجموعه نیز عنوان کرد: گزینه‌های هدف ما در این شرکت معمولا کارخانه‌ها اعم از دولتی، نیمه‌دولتی یا خصوصی هستند که می‌توانند هم به عنوان تامین‌کنندگان و هم مشتریان با شرکت همکاری داشته باشند.

قائم مقام مدیرعامل شرکت آهن مجد در پاسخ به پرسش خبرنگار فلزات آنلاین در خصوص ضرورت وجود شرکت آهن مجد و شرکت‌های نظیر آن در بازار خرید و فروش مواد اولیه و محصولات فولادی کشور، گفت: اهمیت وجود چنین‌ شرکت‌هایی در چرخه خرید و فروش فولاد کشور این است که می‌توانند به بسیاری از کارخانه‌ها که واقعا نیازمند تامین مواد اولیه خود هستند و بعضا ممکن است دچار مشکل تامین نقدینگی نیز باشند، کمک کند. شرکت آهن مجد در این موارد می‌تواند برخی از این مشکلات را برای این دسته از شرکت‌ها حل کند؛ مواد اولیه مورد نیاز برای ادامه فعالیت آن‌ها را تامین کرده و حتی در امر فروش به این شرکت‌ها یاری رساند و محصولات آن‌ها را در بازار عرضه کند. مبادلات از طریق این شرکت امتیازات زیادی دارد که یکی از موارد مورد تاکید شرکت‌های فولادی، فروش‌های اعتباری است که امتیازاتی را برای آن‌ها قائل می‌شویم.

وی در خصوص مشاوره‌های بازرگانی ارائه شده در این شرکت نیز بیان کرد: کارشناسان ما می‌توانند مشکلات بزرگ شرکت‌های مختلف به خصوص در حوزه بازرگانی را مورد تحلیل قرار دهند و بهترین راه‌ها را برای برون‌رفت از این مشکلات ارائه کنند. در کل ما به خوبی با مشکلات صنعت فولاد کشور آشنا هستیم و به راحتی می‌توانیم از مرحله تولید کنسانتره سنگ‌آهن تا محصول نهایی در کنار تولیدکننده‌ها باشیم.

سلطانی در این مورد افزود: در حال حاضر، وضعیت کار به نحوی است که حتی برخی از شرکت‌های همجوار نیز نمی‌توانند با یکدیگر وارد معامله شوند ولی این کار توسط نیروهای ما به راحتی انجام می‌شود و ما از این طریق به گسترش صنعت نیز کمک می‌کنیم.

قائم مقام مدیرعامل شرکت آهن مجد در خصوص مشکلات عمده صنعت فولاد کشور در شرایط کنونی، گفت: در شرایط فعلی مشکل اصلی کشور در حوزه فولاد، تامین مواد اولیه است که به شدت مورد نیاز است و ما نیز در برنامه‌های خود تمرکز ویژه‌ای روی این موضوع خواهیم داشت.

وی در خصوص عمده مشتریان آهن مجد نیز ابراز کرد: تعداد زیادی از شرکت‌های شاخص در فهرست ما وجود دارند که ازجمله آ‌ن‌ها می‌توان به شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ غدیر مثل فولاد آلیاژی ایران یا آهن و فولاد غدیر ایرانیان، فولاد غدیر نیریز، هلدینگ ماهان و… اشاره کرد و به طور کلی می‌توان گفت که ما، هم در صنایع بالادست و هم در صنایع پایین‌دست حوزه فولاد مشتریان زیادی داریم.

سلطانی در این باره بیان کرد: این شرکت در حال حاضر میزان فروشی بالغ بر یک میلیون تن در سال دارد ولی ما این ظرفیت را ایجاد کرده‌ایم که به راحتی بتوانیم این حجم را به حدود ۳ میلیون تن در سال افزایش دهیم.

قائم مقام مدیرعامل شرکت آهن مجد در ادامه درباره نگاهی که  به شرکت‌های بازرگانی در این حوزه وجود دارد، یادآور شد: متاسفانه هنوز هم گاهی طرز تلقی برخی فعالان فولاد درباره شرکت‌های بازرگانی، همان نگاه واسطه‌گری و دلالی است، در صورتی که ما واقعا به این شکل عمل نمی‌کنیم و با نگاه کارآفرینی و توسعه صنعت در این مسیر گام بر‌می‌داریم.

وی در توضیح این موضوع افزود: یکی از مسائلی که برای مشتریان ما جالب توجه است و باعث می‌شود ارتباط خوبی را با ما برقرار کنند، این موضوع است که ما همواره در سود و زیان در کنار آن‌ها بوده‌ایم و هیچ‌گاه فقط به سود خود  فکر نکرده‌ایم و شرکت‌ها چون همراهی ما را در بازاری که هر روز به یک شکل سمت و سو می‌گیرد، می‌بینند نگاه متفاوتی نیز نسبت به ما دارند.

سلطانی در پایان درباره کمک‌هایی که نهادهای بالادستی می‌توانند به صنعت فولاد انجام دهند، تصریح کرد: ما انتظار خاصی از وزارتخانه و دیگر نهادهای مرتبط نداریم و فقط می‌خواهیم فضا به گونه‌ای عادلانه باشد که ما قادر به فعالیت باشیم. دستورالعمل‌های خلق‌الساعه و آنی ممکن است این شرکت‌ها را به تعطیلی بکشاند؛ بنابراین بهتر است در تصویب و ابلاغ دستورالعمل‌ها انسجام لازم وجود داشته باشد تا هیچ‌یک از طرفین دچار آسیب نشوند و اقتصاد کشور در حوزه صنعت دچار آسیب نشود.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=6110
  • نویسنده : رضا عزیزی

نوشته‌های مشابه

12اردیبهشت
قیمت آلومینیوم افزایش پیدا کرد
هم‌پای سایر فلزات رنگین در «LME»،

قیمت آلومینیوم افزایش پیدا کرد

12اردیبهشت
دورخیز مس برای فتح کانال ۱۰ هزار دلار
با رشد 38 دلاری رقم خورد؛

دورخیز مس برای فتح کانال ۱۰ هزار دلار

12اردیبهشت
نخستین رویداد چادرو برگزیدگان خود را شناخت