• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
مدیرعامل شرکت صنعت فولاد شادگان عنوان کرد:

اشتغال‌زایی ۱۲ هزار نفری با اجرای طرح‌های توسعه‌ای فولاد شادگان

  • کد خبر : 32632
  • 11 آبان 1402 - 7:44
اشتغال‌زایی ۱۲ هزار نفری با اجرای طرح‌های توسعه‌ای فولاد شادگان
مدیرعامل شرکت صنعت فولاد شادگان گفت: فولاد شادگان، محرومیت‌زدایی از منطقه کم‌برخوردار شادگان را رسالت اصلی خود می‌داند و در همین راستا در تلاش است با ر‌اه‌اندازی واحد 800 هزار تنی فولادسازی، واحد یک میلیون و 200 هزار تنی اسلب عریض و واحد یک میلیون و 760 هزار تنی آهن اسفنجی، اشتغال‌زایی مستقیم و غیرمستقیم برای حدود 12 هزار نفر در سطح منطقه را رقم بزند.

مدیرعامل شرکت صنعت فولاد شادگان گفت: فولاد شادگان، محرومیت‌زدایی از منطقه کم‌برخوردار شادگان را رسالت اصلی خود می‌داند و در همین راستا در تلاش است با ر‌اه‌اندازی واحد ۸۰۰ هزار تنی فولادسازی، واحد یک میلیون و ۲۰۰ هزار تنی اسلب عریض و واحد یک میلیون و ۷۶۰ هزار تنی آهن اسفنجی، اشتغال‌زایی مستقیم و غیرمستقیم برای حدود ۱۲ هزار نفر در سطح منطقه را رقم بزند.

حسین کهزاد در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» در خصوص ثبت رکورد ماهیانه تولید آهن اسفنجی در این شرکت، بیان کرد: به همت کارکنان و سختکوشان شرکت صنعت فولاد شادگان، رکورد ماهیانه تولید آهن اسفنجی در این مجموعه صنعتی در مهر ماه سال جاری به میزان ۷۶ هزار و ۳۱۸ تن شکسته شد؛ از جمله عوامل موثر در کسب این موفقیت بزرگ، می‌توان به آماده‌به‌کاری تجهیزات، اجرای منظم تعمیرات، بازرسی‌ دقیق و نگهداری تجهیزات در شرایط بهینه در کنار خرد جمعی و کارگروهی اشاره کرد.

افزایش هم‌زمان کیفیت و کمیت تولید

وی تصریح کرد: طی این مدت، جلسات متعددی با همکاران واحد بهره‌برداری شرکت در راستای افزایش هم‌زمان کیفیت و کمیت تولید برگزار کردیم. در همین راستا، آموزش‌های لازم جهت افزایش دانش و تجربه کارکنان واحد بهره‌برداری با همکاری شرکت فولاد خوزستان در نظر گرفته شد؛ ضمن اینکه تامین پایدار مواد اولیه جهت شارژ کوره را در دستور کار خود قرار دادیم و در نهایت موفق به ثبت رکورد تولید ماهیانه آهن اسفنجی در مجموعه شدیم.

مدیرعامل شرکت صنعت فولاد شادگان در ارتباط با رویکرد صادراتی این مجموعه، عنوان کرد: توسعه صادرات، یکی از مهم‌ترین اهداف گروه فولاد خوزستان در راستای افزایش درآمد است. با توجه به موقعیت استراتژیک فولاد شادگان و از آنجایی که این شرکت نزدیک به آب‌های آزاد قرار دارد، این ماموریت به فولاد شادگان محول شده است و به محض راه‌اندازی واحد فولادسازی شرکت، شمش تولیدی را روانه بازارهای صادراتی خواهیم کرد.

کهزاد در خصوص اهمیت تولید فولاد سبز، مطرح کرد: گرمایش زمین به یکی از مباحث مهم و چالش‌برانگیز در جهان تبدیل شده و بر همین اساس یک سری تعهدات پس از کنفرانس پاریس جهت کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای اندیشیده شده است. در صنعت فولاد، گازهای گلخانه‌ای بیشتر توسط واحدهای احیا مستقیم منتشر می‌شود و به دنبال آن، این واحدها در پی جایگزینی هیدروژن با گاز طبیعی در فرایند تولید آهن اسفنجی هستند؛ البته در این میان، تولید سبز و اقتصادی هیدروژن به عنوان یک معضل اساسی پیش روی واحدهای احیا مستقیم قرار دارد که خوشبختانه با توجه به نزدیکی فولاد شادگان به کارخانجات پتروشیمی منطقه (مسافت ۳۰ کیلومتری)، می‌توانیم از هیدروژن این کارخانجات به بهترین و بهینه‌ترین حالت ممکن استفاده کنیم و در راستای تولید فولاد سبز گام برداریم. لازم به ذکر است که این اقدام، گامی نو در صنعت فولاد دنیا محسوب می‌شود و امیدواریم فولاد شادگان، به نخستین شرکت تولیدکننده فولاد سبز در جهان که از تکنولوژی میدرکس در خطوط تولید استفاده می‌کنند، تبدیل شود.

وی ضمن اشاره به انتشار اسناد مناقصه نیروگاه ۳۶۰ مگاواتی شرکت صنعت فولاد شادگان، گفت: در تلاش هستیم تا پایان سال جاری، واحد فولادسازی با ظرفیت تولید ۸۰۰ هزار تن شمش را راه‌اندازی کنیم. در حال حاضر کلیه مقدمات لازم فراهم شده و به زودی تست آزمایشی آرک اولیه کوره قوس را انجام خواهیم داد. علاوه بر واحد فولادسازی، احداث واحد یک میلیون و ۲۰۰ هزار تنی اسلب عریض به عنوان طرح توسعه فولاد شادگان را در دست اقدام داریم. این پروژه هم‌اکنون در مرحله مناقصه قرار دارد و تا پایان آبان ماه، برنده آن مشخص خواهد شد. با تکمیل و راه‌اندازی این دو واحد، مجموع ظرفیت تولید فولاد در شرکت صنعت فولاد شادگان به دو میلیون تن خواهد رسید. از سوی دیگر، پروژه توسعه‌ای مگامدول احیا مستقیم با ظرفیت تولید یک میلیون و ۷۶۰ هزار تن آهن اسفنجی را در برنامه خود قرار داده‌ایم که مناقصه آن را با فاصله کوتاهی از مناقصه پروژه اسلب عریض برگزار خواهیم کرد و بر همین اساس ظرفیت تولید آهن اسفنجی فولاد شادگان به بیش از دو میلیون تن افزایش خواهد یافت.

استفاده از بریکت اکسیدی در تولید آهن اسفنجی

مدیرعامل شرکت صنعت فولاد شادگان در ادامه به همکاری دوسویه فولاد شادگان با شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره کرد و گفت: ما همواره به دنبال همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در صنعت فولاد کشور بوده‌ایم و پشتیبانی و حمایت‌های لازم از این مجموعه‌ها را به عمل آورده‌ایم. در همین راستا، در حال مطالعه روی طرح تبدیل نرمه گندله و لجن آهن اسفنجی به بریکت اکسیدی جهت استفاده مجدد در فرایند احیا مستقیم با همکاری یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان هستیم؛ مطالعات اولیه و آزمایشگاهی این پروژه انجام شده و نتایج مناسبی هم حاصل شده است. هم‌اکنون در حال تجاری‌سازی این طرح هستیم و پس از رسیدن محموله تولیدی به شادگان، استفاده از آن در کوره‌های قوس الکتریکی شرکت را آغاز خواهیم کرد.

کهزاد ضمن اشاره به اهمیت ایجاد اشتغال در مناطق کم‌برخوردار، اظهار داشت: فولاد شادگان، محرومیت‌زدایی را رسالت اصلی خود می‌داند و در این راستا، مهم‌ترین اقدامی که در منطقه کم‌برخوردار شادگان انجام داده، اشتغال‌زایی پایدار و توسعه آن بوده است. در حال حاضر ما تمام توان خود را در راستای ایجاد اشتغال به‌کار گرفته‌ایم و در تلاش هستیم با اجرای طرح‌های توسعه‌ای شرکت، اشغال‌زایی مستقیم برای بیش از دو هزار نفر را رقم بزنیم. به ازای هر شغل مستقیم، پنج تا ۶ شغل غیرمستقیم ایجاد می‌شود و بر همین اساس می‌توان گفت فولاد شادگان در آینده نزدیک، زمینه اشتغال‌زایی حدود ۱۲ هزار نفر در سطح منطقه را فراهم خواهد کرد.

وی در پایان در ارتباط با ایفای مسئولیت‌های اجتماعی در شرکت صنعت فولاد شادگان، یادآور شد: فولاد شادگان، همواره نگاه ویژه‌ای به اجرای مسئولیت‌های اجتماعی در منطقه کم‌برخوردار شادگان داشته و اقدامات متنوعی در این زمینه انجام داده است که از جمله می‌توان به احداث درمانگاه تخصصی شهید حاج قاسم سلیمانی جهت درمان، رفاه و آسایش مردم شریف و محترم شادگان اشاره کرد. این درمانگاه در زمینی به مساحت ۴۰۰ مترمربع و زیربنای دو هزار متر مربع در پنج طبقه و با اعتبار ۱۶ میلیارد تومان در حال احداث است. همچنین در قالب کمک‌های مومنانه، بیش از ۵۰۰ بسته معیشتی شامل ۱۰ قلم کالا بین نیازمندان و اقشار محروم شهرستان شادگان توزيع کرده‌ایم که یکی دیگر از اقدامات موثر ما در این حوزه بوده است.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=32632

نوشته‌های مشابه

12اردیبهشت
قیمت آلومینیوم افزایش پیدا کرد
هم‌پای سایر فلزات رنگین در «LME»،

قیمت آلومینیوم افزایش پیدا کرد

12اردیبهشت
دورخیز مس برای فتح کانال ۱۰ هزار دلار
با رشد 38 دلاری رقم خورد؛

دورخیز مس برای فتح کانال ۱۰ هزار دلار

12اردیبهشت
نخستین رویداد چادرو برگزیدگان خود را شناخت

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.