• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024

افت بی‌سابقه قیمت نفت

  • کد خبر : 30425
  • 15 مهر 1402 - 6:45
افت بی‌سابقه قیمت نفت
قیمت نفت با وجود افزایش در معاملات روز جمعه 14 مهر ماه، به دلیل نگرانی‌های روبه‌رشد نسبت به بالا ماندن نرخ‌های بهره برای مدت طولانی و آسیب آن بر اقتصاد و تقاضا برای سوخت، در مسیر ثبت بزرگ‌ترین کاهش هفتگی در هفت ماه گذشته قرار گرفت.

قیمت نفت با وجود افزایش در معاملات روز جمعه ۱۴ مهر ماه، به دلیل نگرانی‌های روبه‌رشد نسبت به بالا ماندن نرخ‌های بهره برای مدت طولانی و آسیب آن بر اقتصاد و تقاضا برای سوخت، در مسیر ثبت بزرگ‌ترین کاهش هفتگی در هفت ماه گذشته قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از ایسنا، بهای معاملات نفت برنت با ۳۶ سنت معادل ۰.۴ درصد افزایش، به ۸۴ دلار و ۴۳ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت هفته گذشته به بالاترین رکورد سال ۲۰۲۳ صعود کرده بود اما از ابتدای هفته جاری تاکنون ۱۱.۸ درصد کاهش داشته است.

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۴۲ سنت معادل ۰.۵ درصد افزایش، به ۸۲ دلار و ۷۳ سنت در هر بشکه رسید. شاخص نفت آمریکا که روز گذشته هم ۲.۲ درصد سقوط کرده بود، حدود ۸.۸ درصد کاهش هفتگی نشان می‌دهد.

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد شرکت «OANDA» در این خصوص بیان کرد: قیمت نفت پس از یک هفته پرتلاطم که طی آن ریزش بی‌وقفه بازار اوراق قرضه نگرانی‌ها نسبت به رشد اقتصاد جهانی را برانگیخت، در حال تثبیت است.

افزایش نگرانی سرمایه‌گذاران اوراق قرضه نسبت به هزینه دولت و افزایش کسری بودجه در آمریکا که بزرگ‌ترین مصرف‌کننده نفت جهان است، در این ریزش شدید نقش داشت و قیمت اوراق خزانه آمریکا را به پایین‌ترین رکورد ۱۷ ساله رساند.

وی افزود: بدترین هفته نفت از ماه مارس ۲۰۲۳ با توجه به اینکه بازار نفت دچار محدودیت عرضه است، خریداران را به بازار جذب می‌کند.

کمیته نظارتی مشترک وزیران اوپک پلاس در نشست آنلاینی که چهارشنبه هفته جاری برگزار شد، در سیاست تولید نفت این گروه تغییری نداد.

آمار رسمی آمریکا در هفته جاری، کاهش شدید تقاضا برای بنزین در این کشور را نشان داد و آمار اقتصادی از کندی رشد بخش خدمات این کشور حکایت داشت. یک نظرسنجی هم نشان داد اقتصاد منطقه یورو در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۳، احتمالا کوچک شده است.

دلار قوی هم‌زمان ظرفیت خرید کشورها در سراسر جهان را محدود نگه داشته است. همه نگاه‌ها به آمار اشتغال ماهانه آمریکا دوخته شده تا معلوم شود اقتصاد این کشور تا چه حد، قوی مانده است.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=30425

نوشته‌های مشابه

12اردیبهشت
عملیات اجرایی احداث کارخانه تولید نوار نقاله الشتر آغاز شد
12اردیبهشت
بازدید رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب لامرد از سالکو
در راستای حمایت و رفع موانع تولید انجام شد؛

بازدید رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب لامرد از سالکو

12اردیبهشت
ممیزی اولیه ۵S در سایت پارسیان انجام شد
با هدف استقرار نظام آراستگی،

ممیزی اولیه ۵S در سایت پارسیان انجام شد

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.