• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024

افت شاخص، رشد هم‌وزن در بازار سرمایه

  • کد خبر : 39703
  • 17 بهمن 1402 - 11:37
افت شاخص، رشد هم‌وزن در بازار سرمایه
بازار سرمایه که از اواخر دی ماه با شیب ملایمی به سمت پایین در حرکت است، امروز سه‌شنبه 17 بهمن ماه نیز یک هزار و ۲۱۶ واحد افت پیدا کرد و شاخص کل به رقم دو میلیون و ۹۷ هزار واحد رسید اما شاخص هم‌وزن با رشد ۶۷۷ مواجه شد.

بازار سرمایه که از اواخر دی ماه با شیب ملایمی به سمت پایین در حرکت است، امروز سه‌شنبه ۱۷ بهمن ماه نیز یک هزار و ۲۱۶ واحد افت پیدا کرد و شاخص کل به رقم دو میلیون و ۹۷ هزار واحد رسید اما شاخص هم‌وزن با رشد ۶۷۷ مواجه شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از ایسنا، شاخص بازار بورس که در روزهای پایانی آذر ماه رکوردهای بالای دو میلیون و ۲۰۰ هزار واحد را به ثبت رسانده بود و در ادامه روند نوسانی به خود گرفت، از اواخر دی ماه با شیب ملایمی به سمت پایین حرکت کرده است.

شاخص بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات بازار سرمایه، یک هزار و ۲۱۶ واحد افت پیدا کرد و به عدد دو میلیون و ۹۷ هزار و ۲۲۵ واحد رسید.

شاخص هم‌وزن اما با افزایش ۶۷۷ واحدی مواجه شد و در رقم ۷۳۸ هزار و ۷۶۹ واحد ایستاد. در تالار شیشه‌ای بیش از ۲۸۸ هزار معامله به ارزش ۴۸۹۲ میلیارد تومان انجام شد.

«فملی» و «فولاد»، بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشتند اما «کنور» و «تاپیکو» تاثیر مثبت ایجاد کردند. از نمادهای پرتراکنش نیز «داتام»، «فولاد»، ‌«وآذر» و «شستا» بودند.

فرابورس ایران نیز امروز سه‌شنبه ۱۷ بهمن ماه، ۴۷ واحد کاهش پیدا کرد و شاخص آن به عدد ۲۵ هزار و ۴۳۰ واحد رسید. تعداد معاملات فرابورس بیش از ۲۳۸ هزار فقره به ارزش بالغ بر ۲۵ هزار میلیارد تومان بود.

«بپاس» و «هرمز»، بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابورس داشتند و «آریا» مثبت شد. از نمادهای پرتراکنش نیز می‌توان به «فنر»، «نخریس»، «فصبا» و «کمرجان» اشاره کرد که به جز «نخریس»، سایر نمادها مثبت شدند.

لازم به ذکر است عمده نمادهای گروه محصولات شیمیایی و غذایی و آشامیدنی سبز شدند اما بیشتر نمادهای انبوه‌سازی، فلزات اساسی و خودرو قرمز به کار خود پایان دادند.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=39703

نوشته‌های مشابه

09اردیبهشت
ریل ذوب آهن، پشتیبان توسعه تجارت كشور
معاون بازرگانی شرکت ذوب آهن اصفهان مطرح کرد:

ریل ذوب آهن، پشتیبان توسعه تجارت كشور

09اردیبهشت
بهینه‌سازی و بهره‌برداری از جرثقیل ۹۰ تنی فولاد مباركه
مدیر حمل‌ونقل و پشتیبانی شرکت فولاد مبارکه خبر داد:

بهینه‌سازی و بهره‌برداری از جرثقیل ۹۰ تنی فولاد مباركه

09اردیبهشت
رضایت اعضای شورای تامین بافق از میزان پیشرفت پروژه احیا مستقیم
پس از بازدید از شرکت سنگ آهن مرکزی ایران عنوان شد:

رضایت اعضای شورای تامین بافق از میزان پیشرفت پروژه احیا مستقیم

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.