• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024

افزایش تقاضای قراضه فولادی در آمریکای شمالی

  • کد خبر : 37793
  • 17 دی 1402 - 14:32
افزایش تقاضای قراضه فولادی در آمریکای شمالی
حجم تقاضا برای قراضه آهنی در آمریکای شمالی افزایش یافته و رقابت در منطقه برای تولید قراضه و فلزات آهنی رشد پیدا کرده است.

حجم تقاضا برای قراضه آهنی در آمریکای شمالی افزایش یافته و رقابت در منطقه برای تولید قراضه و فلزات آهنی رشد پیدا کرده است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات‌ آنلاین» و به‌ نقل از موسسه «Fastmarkets»، از آنجایی که حجم تقاضا برای قراضه آهنی آمریکای شمالی در بحبوحه افزایش ظرفیت تولید فولاد با استفاده از روش کوره قوس الکتریکی (EAF) روند صعودی به خود گرفته است، مکزیک و ایالات‌های جنوبی آمریکا دو منطقه‌ای هستند که رقابت برای تولید قراضه و فلزات آهنی در آن‌ها افزایش خواهد یافت.

بر همین اساس، با توجه به اینکه پیش‌بینی قیمت برای فعالان بازار قراضه در منطقه مذکور مهم تلقی می‌شود، موسسه «Fastmarkets» قصد دارد سیستم ابزار پیش‌بینی قیمت قراضه مکزیک خود را در ماه ژانویه ۲۰۲۴ راه‌اندازی کند.

افزایش حجم تقاضا برای قراضه در آمریکای شمالی

انتظار می‌رود حجم تقاضا برای قراضه آهنی مکزیک در بحبوحه افزایش برنامه‌ریزی شده حدود ۲۳ درصدی، ظرفیت تولید فولاد با استفاده از روش کوره قوس الکتریکی (EAF) در مکزیک طی سه سال آینده روند صعودی به خود بگیرد که بخشی از آن به دلیل افزایش تولید فولاد در واحدهای تولیدی در نزدیکی سواحل آمریکای شمالی بوده است.

در همین راستا، پیش‌بینی می‌شود که ظرفیت استفاده از روش کوره قوس الکتریکی (EAF) در ایالات متحده آمریکا حدود ۱۸ درصد نسبت به میزان استفاده از این روش تولید در سال ۲۰۲۲ افزایش یابد؛ همچنین انتظار می‌رود بسیاری از این ظرفیت‌های تولید جدید در ایالت‌های جنوبی آمریکا راه‌اندازی شوند.

با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده به منظور افزایش ظرفیت تولید فولاد مبتنی بر استفاده از روش کوره قوس الکتریکی (EAF)، در حال حاضر استفاده از این روش در واحدهای فولادسازی در ایالات متحده آمریکا و مکزیک بیشترین سهم را به خود نسبت به دیگر روش‌های تولید فولاد اختصاص داده است.

ظرفیت تولید فولاد با استفاده از روش کوره قوس الکتریکی در آمریکا و مکزیک

افزایش ظرفیت تولید فولاد با استفاده از روش کوره قوس الکتریکی، باعث افزایش رقابت برای تولید و تقاضای قراضه در مکزیک از سوی مصرف‌کنندگان داخلی و آن دسته از تولیدکنندگان در ایالات متحده آمریکا خواهد شد که به دنبال حمایت از افزایش تولید فولاد مبتنی بر روش کوره قوس الکتریکی در ایالت‌های جنوبی آمریکا هستند.

در حال حاضر میزان مصرف قراضه مکزیک سالانه حدود ۱۵ میلیون تن تخمین زده می‌شود؛ همچنین میزان مصرف قراضه مکزیک در سال ۲۰۲۲ نسبت به میزان مصرف شده از این قراضه در سال ۲۰۱۹، حدود ۶ درصد افزایش را تجربه کرد. در عین حال، حجم صادرات قراضه از مکزیک افزایش یافته است و انتظار می‌رود حجم صادرات قراضه سالانه این کشور در سال ۲۰۲۳، به ۹۱۷ هزار تن برسد که نسبت به حجم ۴۱۵ هزار و ۷۰۴ تن صادر شده در سال ۲۰۱۶، بیش از دو برابر افزایش یافته است.

در حال حاضر برخی از عوامل منجر به افزایش نوسانی قیمت قراضه مکزیک شده است. به عنوان مثال، قیمت قراضه ذوبی سنگین نوع یک مونتری با شرط تحویل درب کارخانه تولیدکننده در سال ۲۰۲۳، به ۲۲۵ دلار در هر تن رسیده است که نسبت به قیمت ۳۱۳ دلار در هر تن ثبت شده در سال ۲۰۲۲ و در مقایسه با قیمت ۱۶۸ دلار در هر تن تعیین شده طی سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰، افزایش را تجربه کرده است.

حجم صادرات قراضه مکزیک

ارائه ۶ سیستم پیش‌بینی جدید قیمت قراضه مکزیک توسط «Fastmarkets»

موسسه «Fastmarkets» قصد دارد چندین سیستم پیش‌بینی جدید قیمت قراضه مکزیک در بازار را در ماه ژانویه ۲۰۲۴ راه‌اندازی کند. این سیستم پیش‌بینی قیمت‌های قراضه بوشلینگ و قراضه ذوبی سنگین و خرد شده نوع یک مونتری و منطقه باجیو (Bajio) را در بازه زمانی حداکثر تا دو سال آتی پوشش خواهد داد.

ادامه نوسانات قیمت قراضه مکزیک

سیستم پیش‌بینی قیمت جدید برای مصرف‌کنندگان قراضه مکزیک، این امکان را فراهم می‌آورد تا بر پویایی و چشم‌انداز قیمت بازار نظارت کنند. به علاوه فعالان بازار نیز با استفاده از این سیستم جدید می‌توانند در هنگام برنامه‌ریزی‌‌های آتی خود با اعتماد بیشتری عمل کنند.

میزان دقت سیستم پیش‌بینی قیمت فصلی موسسه «Fastmarkets»

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=37793

نوشته‌های مشابه

12اردیبهشت
قیمت آلومینیوم افزایش پیدا کرد
هم‌پای سایر فلزات رنگین در «LME»،

قیمت آلومینیوم افزایش پیدا کرد

12اردیبهشت
دورخیز مس برای فتح کانال ۱۰ هزار دلار
با رشد 38 دلاری رقم خورد؛

دورخیز مس برای فتح کانال ۱۰ هزار دلار

12اردیبهشت
نخستین رویداد چادرو برگزیدگان خود را شناخت

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.