• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
در ماه فوریه 2024 رقم خورد؛

افزایش تولید آلومینا و آلومینیوم در جهان

  • کد خبر : 42845
  • 26 فروردین 1403 - 8:20
افزایش تولید آلومینا و آلومینیوم در جهان
تولید جهانی آلومینیوم در ماه فوریه سال جاری میلادی به پنج میلیون و 544 هزار تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته (پنج میلیون و 334 هزار) افزایش داشته است.

تولید جهانی آلومینیوم در ماه فوریه سال جاری میلادی به پنج میلیون و ۵۴۴ هزار تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته (پنج میلیون و ۳۳۴ هزار) افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات‌آنلاین» و به نقل از باشگاه آلومینیوم، تولید روزانه آلومینیوم اولیه در ماه فوریه سال جاری ۱۹۱٫۲ هزار تن اعلام شد که نسبت به ماه قبل از آن یعنی ژانویه (۱۹۵٫۵ هزار تن)، با کاهش روبه‌رو بوده است.

تولید آلومینیوم اولیه چین در ماه فوریه سال جاری میلادی سه میلیون و ۲۳۷ هزار تن بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

کشورهای «GCC» یا همان شورای همکاری خلیج‌ فارس نیز با افزایش تولید روبه‌رو بوده‌اند و تولید آن‌ها از ۴۸۱ هزار تن در سال گذشته، به ۴۹۵ هزار تن در سال جاری رسیده است.

جدول میزان تولید جهانی آلومینیوم اولیه در ماه فوریه به شرح ذیل است:

منظور از «GCC»، کشورهای شورای همکاری خلیج‌ فارس است و ایران در میان تولیدکنندگان آسیایی آلومینیوم قرار دارد.

تولید جهانی آلومینا در ماه فوریه سال جاری میلادی، به ۱۱ میلیون و ۸۵ هزار تن معادل تولید روزانه ۳۸۲٫۲ هزار تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته میلادی (۱۰ میلیون و ۴۵۹ هزار تن)، افزایش داشته است. از سوی دیگر تولید آلومینا در ماه فوریه نسبت به ماه قبل از آن یعنی ژانویه با تولید روزانه ۳۸۴ هزار تن، کاهش داشته است.

چین به‌ عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده آلومینا در جهان، در ماه فوریه سال جاری میلادی ۶ میلیون و ۲۷۷ هزار تن آلومینا تولید کرد که نسبت به ماه ژانویه با ۶ میلیون و ۷۱۰ هزار تن تولید، کاهش داشته است. تولید آلومینای چین در ماه فوریه سال گذشته، پنج میلیون و ۹۲۰ هزار تن بود و اقیانوسیه به‌ عنوان دومین تولیدکننده بزرگ آلومینا در جهان در ماه فوریه یک میلیون و ۴۴۰ هزار تن آلومینا تولید کرد.

جدول میزان تولید جهانی آلومینا در ماه فوریه سال جاری به قرار ذیل است:

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=42845

نوشته‌های مشابه

12اردیبهشت
عملیات اجرایی احداث کارخانه تولید نوار نقاله الشتر آغاز شد
12اردیبهشت
قیمت آلومینیوم افزایش پیدا کرد
هم‌پای سایر فلزات رنگین در «LME»،

قیمت آلومینیوم افزایش پیدا کرد

12اردیبهشت
بازدید رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب لامرد از سالکو
در راستای حمایت و رفع موانع تولید انجام شد؛

بازدید رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب لامرد از سالکو

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.