• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024

افزایش تولید آلومینیوم در موزامبیک

  • کد خبر : 30705
  • 17 مهر 1402 - 12:49
افزایش تولید آلومینیوم در موزامبیک
شرکت موزال آلومینیوم به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان آلومینیوم در قاره آفریقا با ظرفیت تولید 575 هزار تن آلومینیوم اولیه، ‌اعلام کرد که ظرفیت تولید خود را 40 هزار تن افزایش خواهد داد.

شرکت موزال آلومینیوم به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان آلومینیوم در قاره آفریقا با ظرفیت تولید ۵۷۵ هزار تن آلومینیوم اولیه، ‌اعلام کرد که ظرفیت تولید خود را ۴۰ هزار تن افزایش خواهد داد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از باشگاه آلومینیوم، این واحد تولیدی که در آفریقای جنوبی واقع شده است، یکی از شاهرگ‌های اساسی صنعتی محسوب می‌شود. البته این شرکت آفریقایی در ماه ژوئن ۲۰۲۳ اعلام کرد که تصمیم دارد ظرفیت تولید خود را افزایش دهد و به بیش از ۶۰۰ هزار تن در سال برساند اما تا ماه سپتامبر موفق به اجرای آن نشد.

شرکت موزال آلومینیوم در ۲۰ کیلومتری شهر ماپوتو واقع شده است و احداث این واحد ذوب به بیش از ۲۰ سال قبل برمی‌گردد. این پروژه با سرمایه‌گذاری بیش از دو میلیارد دلار راه‌اندازی شد که بر اساس سرمایه‌گذاری گسترده شرکت سوث آلومینیوم (South 32)، ۶۳٫۷ درصد از سهام این شرکت به موزال اختصاص یافت.

شرکت موزال، بزرگ‌ترین واحد صنعتی اشتغال‌زا در کشور موزامبیک محسوب می‌شود. بسیاری از شرکت‌ها به‌ دنبال سرمایه‌گذاری در کشور موزامبیک هستند که از جمله می‌توان به شرکت آلبا (آلومینیوم بحرین) و شرکت اماراتز گلوبال آلومینیوم (EGA) اشاره کرد.

چین به‌ عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده فلز آلومینیوم در جهان، سال‌هاست به‌ دنبال راه‌اندازی واحد تولید آلومینیوم اولیه در موزامبیک است. نیروی کاری فراوان و ارزان‌قیمت، از جمله مزایای راه‌اندازی واحد تولیدی در این منطقه است.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=30705

نوشته‌های مشابه

12اردیبهشت
عملیات اجرایی احداث کارخانه تولید نوار نقاله الشتر آغاز شد
12اردیبهشت
قیمت آلومینیوم افزایش پیدا کرد
هم‌پای سایر فلزات رنگین در «LME»،

قیمت آلومینیوم افزایش پیدا کرد

12اردیبهشت
بازدید رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب لامرد از سالکو
در راستای حمایت و رفع موانع تولید انجام شد؛

بازدید رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب لامرد از سالکو

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.