• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024

افزایش ثبت سفارش خرید فلزات موجود در باتری‌های مستهلک شده

  • کد خبر : 34387
  • 01 آذر 1402 - 7:27
افزایش ثبت سفارش خرید فلزات موجود در باتری‌های مستهلک شده
برخی منابع به موسسه «Fastmarkets» اعلام کردند که تمایل خریداران فلزات موجود در باتری‌های مستهلک شده برای ثبت سفارش قراضه خرد شده باتری لیتیوم بازیافتی در آسیا با قیمت‌های ثابت در هفته اول نوامبر 2023 افزایش یافته است.

برخی منابع به موسسه «Fastmarkets» اعلام کردند که تمایل خریداران فلزات موجود در باتری‌های مستهلک شده برای ثبت سفارش قراضه خرد شده باتری لیتیوم بازیافتی در آسیا با قیمت‌های ثابت در هفته اول نوامبر ۲۰۲۳ افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات‌ آنلاین» و به‌ نقل از موسسه «Fastmarkets»، قیمت لیتیوم چین در هفته ابتدایی ماه نوامبر ۲۰۲۳، به دلیل کاهش حجم تقاضا برای این ماده روند نزولی به خود گرفت و روند صعودی نسبی قیمت لیتیوم که پس از پایان تعطیلات یک هفته‌ای روز ملی چین آغاز شده بود، متوقف شد. در عین حال، شاخص قابل فروش رسوب هیدروکسید مخلوط نیکل (MHP) با روند صعودی همراه شد و فروشندگان از ارائه محموله‌های خود در بازار امتناع ورزیدند.

به گفته برخی از منابع مطلع از وضعیت بازار، شاخص قابل فروش در حداقل سه معامله در روز ۲۵ اکتبر و اول نوامبر ۲۰۲۳ با مبدا تولید و بازیافت در ژاپن و ایالات متحده  آمریکا با شرط تحویل نیکل و کبالت با لحاظ ارزش لیتیوم در باتری‌‌های مستهلک شده بازیافتی نیکل کبالت منگنز، رقمی معادل ۷۲ تا ۷۵ درصد از هزینه تحویل بر روی عرشه کشتی در بنادر کره‌جنوبی (CIF) اعلام شد.

همچنین شاخص قابل فروش برای باتری‌‌های مستهلک شده بازیافتی نیکل کبالت منگنز از مبدا اروپا با شرط تحویل نیکل و کبالت، رقمی معادل حدود ۷۴ درصد از هزینه تحویل بر روی عرشه کشتی در بنادر کره‌جنوبی (CIF) پیشنهاد شد اما از آنجایی که وضعیت لحاظ ارزش لیتیوم در این بررسی نامشخص بود، بنابراین موسسه «Fastmarkets» این ارزیابی قیمت را کنار گذاشت.

به علاوه شاخص قابل فروش باتری‌‌های مستهلک شده بازیافتی نیکل کبالت منگنز از مبدا ایالات متحده آمریکا با شرط تحویل نیکل و کبالت با لحاظ ارزش نامشخص برای یک محموله ۲۰۰ تنی از لیتیوم، رقمی معادل حدود ۷۰ درصد از هزینه تحویل بر روی عرشه کشتی در بنادر کره‌جنوبی (CIF) پیشنهاد شد.

به گفته یکی از خریداران فلزات موجود در باتری‌های مستهلک شده، رقم پیشنهادی شاخص قابل فروش برای باتری‌‌های مستهلک شده بازیافتی نیکل کبالت منگنز با مبدا کشورهای عضو اتحادیه اروپا با شرط تحویل نیکل و کبالت و لحاظ ارزش لیتیوم، رقمی حدود ۷۵ درصد از هزینه تحویل بر روی عرشه کشتی در بنادر کره‌جنوبی (CIF) تعیین شد. به علاوه، رقم پیشنهادی برای این شاخص با تحویل مواد مذکور، حدود ۷۸ درصد از هزینه تحویل بر روی عرشه کشتی در بنادر آمریکای شمالی (CIF) اعلام شد.

همچنین رقم پیشنهادی برای شاخص قابل فروش لیتیوم با مبدا تولید کشورهای آسیای جنوب شرقی، رقمی معادل حدود ۴ تا ۵ درصد از هزینه تحویل بر روی عرشه کشتی در بنادر آسیا (CIF) تعیین شد. در همین رابطه، شایعاتی مبنی بر پیشنهاد رقمی برای شاخص قابل خرید معادل ۷۳ درصد از هزینه تحویل نیکل و کبالت موجود در باتری‌‌های مستهلک شده بازیافتی نیکل کبالت منگنز بر روی عرشه کشتی در بنادر آسیا (CIF) با در نظر گرفتن محتوای ۴ درصد لیتیوم در زمان پایان ضرب‌العجل قیمت‌گذاری‌ها شنیده شد.

در عین حال شاخص قابل فروش برای فلزات بازیافتی موجود در باتری مستهلک شده لیتیوم کبالت اکسید (LCO) از مبدا هند در هفته ابتدایی ماه نوامبر ۲۰۲۳، رقمی معادل ۷۴ تا ۷۷ درصد از هزینه تحویل بر روی عرشه کشتی در بنادر کشورهای آسیای جنوب شرقی (CIF) پیشنهاد شد اما تقاضا برای این ماده در کره‌جنوبی به نسبت کمتر بود.

ارزیابی موسسه «Fastmarkets» برای قیمت فلزات موجود در باتری‌های مستهلک شده بازیافتی، با در نظر گرفتن شاخص قابل فروش باتری نیکل کبالت منگنز و باتری نیکل کبالت آلومینیوم با شرط تحویل نیکل و لحاظ شاخص رسمی قیمت نقدی نیکل بورس فلزات لندن و همچنین با لحاظ شاخص قابل فروش باتری نیکل کبالت منگنز و باتری نیکل کبالت آلومینیوم، با شرط تحویل کبالت و در نظر گرفتن شاخص رسمی قیمت کبالت با خلوص استاندارد، رقمی معادل ۶۹ تا ۷۲ درصد از هزینه تحویل بر روی عرشه کشتی در بنادر کره‌جنوبی (CIF) در تاریخ اول نوامبر ۲۰۲۳ پیشنهاد شد که نسبت به شاخص قابل فروش تعیین شده در یک هفته قبل از تاریخ مذکور، تغییری در آن مشاهده نشد.

به علاوه این موسسه برای قیمت فلزات موجود در باتری‌های مستهلک شده بازیافتی، با در نظر گرفتن شاخص قابل فروش باتری نیکل کبالت منگنز و باتری نیکل کبالت آلومینیوم با شرط تحویل نیکل و لحاظ نمودن شاخص قابل فروش کربنات با خلوص حداقل ۹۹٫۵ درصد مورد استفاده در تولید باتری و لحاظ ارزش لیتیوم، رقم پیشنهادی معادل ۴ تا ۵ درصد از هزینه تحویل بر روی عرشه کشتی در بنادر کره‌جنوبی، چین و ژاپن (CIF) را در روز چهارشنبه اول نوامبر ۲۰۲۳ ارزیابی کرد.

یکی از فروشندگان فعال در این حوزه عنوان کرد: در حال حاضر شاخص‌های قابل فروش برای فلزات موجود در باتری‌های مستهلک شده بازیافتی نسبت به هفته ابتدایی نوامبر سال جاری میلادی، تغییری را به ثبت نرسانده و قیمت لیتیوم نیز روند صعودی را تجربه نکرده است. بنابراین مصرف‌کنندگان در چین، تنها اقدام به خرید این فلزات موجود در باتری‌های مستهلک شده بازیافتی به اندازه نیاز خود خواهند.

وی اظهار داشت: ممکن است که شاخص‌های پیشنهادی قابل فروش، خصوصا برای فلزات بازیافتی موجود در باتری مستهلک شده لیتیوم کبالت اکسید کاهش پیدا کند؛ چراکه افزایش قیمت کبالت موجود در این باتری‌های مستهلک شده بازیافتی در ابتدای ماه اکتبر سال جاری میلادی، ارزش خرید آن‌ها را با استفاده از سیستم پرداخت استاندارد دوره‌ای پذیرش پرداخت پریمیوم یک ماهه افزایش داده است.

یکی از خریداران فلزات موجود در باتری‌های مستهلک شده مطرح کر: فلزات موجود در باتری لیتیوم کبالت اکسید بازیافتی (LCO) در کره‌جنوبی، چندان با استقبال مواجه نشده و فروش سولفات کبالت نیز در این کشور با محدویت همراه بوده است.

به گفته یکی از مصرف‌کنندگان فلزات بازیافتی موجود در باتری‌های مستهلک شده، قیمت لیتیوم همچنان با روند نزولی مواجه است اما در عوض، شاخص قابل فروش فلزات موجود در باتری‌های مستهلک شده همچنان بالاست. به علاوه، برخی از شرکت‌های بزرگ در حال ذخیره‌سازی فلزات بازیافتی موجود در باتری‌های مستهلک شده در انبارها برای واحد‌های بازیافتی هستند که هنوز راه‌اندازی نشده‌اند و به همین دلیل این شاخص‌ها همچنان روند افزایشی را تجربه می‌کنند.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=34387

نوشته‌های مشابه

17اردیبهشت
توسعه‌ای همه‌جانبه را رقم خواهیم زد
مدیرعامل مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز:

توسعه‌ای همه‌جانبه را رقم خواهیم زد

17اردیبهشت
شرکت آلومینای ایران؛ تحول‌آفرین در صنعت آلومینیوم

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.