• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024

افزایش ظرفیت تولید گندله و کنسانتره در فولاد سنگان

  • کد خبر : 10208
  • 25 دی 1401 - 6:30
افزایش ظرفیت تولید گندله و کنسانتره در فولاد سنگان
معاونت بهره‌برداری شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان گفت: طرح احداث کارخانه دو میلیون و 500 هزار تنی کنسانتره هماتیتی و افزایش ظرفیت دو میلیون و 500 هزار تنی تولید گندله در طرح‌های توسعه‌ای پیش‌بینی شده است.

معاونت بهره‌برداری شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان گفت: طرح احداث کارخانه دو میلیون و ۵۰۰ هزار تنی کنسانتره هماتیتی و افزایش ظرفیت دو میلیون و ۵۰۰ هزار تنی تولید گندله در طرح‌های توسعه‌ای پیش‌بینی شده است که با احداث این کارخانه‌ها، ظرفیت تولید گندله و کنسانتره شرکت به هفت میلیون و ۵۰۰ هزار تن در سال خواهد رسید و انشالله در آینده نزدیک شاهد تحقق این امر خواهیم بود.

سیدعلی شمسی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» بیان کرد: شرکت فولاد سنگان به عنوان حلقه اول زنجیره تولید شرکت فولاد مبارکه به شمار می‌آید و در حال حاضر یک کارخانه پنج میلیون تنی تولید گندله و کارخانه پنج میلیون تنی کنسانتره‌سازی را شامل می‌شود که البته طرح‌های توسعه‌ای کارخانه نیز به‌زودی آغاز خواهد شد و این شرکت را به بزرگ‌ترین مجتمع صنعتی شرق کشور تبدیل خواهد کرد.

وی در خصوص عملکرد تولید شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان در ۹ ماهه سال جاری، عنوان کرد: به لطف خدا و با همت همکاران در شرکت فولاد سنگان و حمایت و هدایت مدیران ارشد شرکت، فولاد سنگان موفق شد در ۹ ماهه سال ۱۴۰۱، بیش از دو میلیون و ۱۰۰ هزار تن کنسانتره تولید کند که نسبت به مدت مشابه سال قبل، با رشد ۱۰۰ درصدی همراه بوده است. در این مدت، تولید گندله شرکت نیز به همت همکاران پرتلاش مجموعه به سه میلیون و ۵۰۰ هزار تن رسید که نسبت به ۹ ماهه سال پیش، ۱۴ درصد رشد داشته است. با توجه به نوپا بودن کارخانه کنسانتره‌سازی، طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده هدف تولید سه میلیون و ۵۰۰ هزار تن برای سال ۱۴۰۱ را در دستور کار قرار دادیم. اگرچه کماکان فولاد سنگان و به طور کلی صنعت فولاد کشور درگیر چالش‌های ناشی از قطع برق در تابستان و گاز در زمستان است اما مصمم هستیم که برنامه پیش‌بینی شده را به همت تلاشگران فولاد سنگان محقق کنیم.

فروش بیش از سه میلیون تنی گندله فولاد سنگان

معاونت بهره‌برداری شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان در ارتباط با عملکرد فروش این شرکت در مدت زمان مذکور، تصریح کرد: در زمینه فروش، با توجه به اینکه وظیفه ذاتی و ماهیت وجودی شرکت فولاد سنگان تامین گندله مورد نیاز مجتمع فولاد مبارکه است، بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده بیش از سه میلیون تن گندله به فروش رسیده است که نسبت به ۹ ماهه سال ۱۴۰۰، رشد ۵ درصدی را تجربه کرده‌ایم.

شمسی‌نیا در ادامه به رکوردشکنی‌های پیاپی فولاد سنگان در ۹ ماهه امسال اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۱، برنامه دقیقی برای تولید تدوین شد اما به دلیل قطی برق در تعداد قابل توجهی از روزهای ۶ ماه اول امسال، بخشی از برنامه تولید را از دست دادیم اما خوشبختانه همکاران ما توانستند با رعایت اصول مهندسی کارخانه و برنامه‌ریزی دقیق این عقب‌ماندگی را جبران کنند و در روزهای متعددی رکورد تولید روزانه و ماهانه را نیز بشکنند. رکورد تولید روزانه کنسانتره فولاد سنگان در آذر ماه امسال به هزار و ۷۷۰ تن رسید و موفق به شکستن رکورد ماهانه به میزان ۳۶۰ هزار تن نیز شدیم. از طرفی رکورد تولید روزانه گندله شرکت به بیش از ۲۰ هزار تن رسید و رکورد ماهانه تولید بیش از ۵۸ هزار تن نیز افتخار دیگری بود که به دست کارکنان پرتلاش فولاد سنگان رقم خورد.

وی ضمن اشاره به چالش‌های موجود در مسر رکوردشکنی‌های متعدد در فولاد سنگان، اذعان کرد: قطعی برق و گاز، به عنوان یک چالش مهم سد راه تولید صنعت فولاد کشور است که سالانه عدم‌النفع قابل توجهی را متوجه شرکت‌های تولیدی و صنعتی می‌کند. در تابستان سال جاری، متاسفانه ۴۷ روز را به دلیل قطعی و یا کمبود برق از دست دادیم؛ در حالی که می‌توانستیم در همین بازه زمانی ۵۰۰ هزار تن کنسانتره برنامه‌ریزی شده را تولید کنیم. در آذر ماه امسال نیز به علت محدودیت در مصرف گاز، کارخانه گندله‌سازی با توقف ۲۲ روزه مواجه شد که به همین دلیل تولید یک میلیون تنی گندله را ازدست دادیم.

احداث نیروگاه برق بادی به ظرفیت ۲۰۰ مگاوات

معاونت بهره‌برداری شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان در همین راستا ادامه داد: به طور کلی رفع این چالش‌ها، نیازمند سرمایه‌گذاری کلان در بخش زیرساختی و یک مقوله مهم در سطح ملی است. در طرح‌های توسعه‌ای، شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان طرح احداث نیروگاه برق بادی به ظرفیت ۲۰۰ مگاوات را در دستورکار خود قرار داده است که با حمایت فولاد مبارکه و برنامه‌ریزی‌های انجام شده توسط فولاد سنگان، به یاری خدا با تاسیس این نیروگاه می‌توانیم برق مورد نیاز کارخانه را تامین کنیم. در زمینه تامین گاز نیز نیازمند یک برنامه‌ریزی کلان ملی هستیم و امیدواریم با چاره‌جویی و هماهنگی دستگاه‌های ذی‌ربط بتوانیم در آینده شاهد تامین کافی گاز برای بخش صنعت کشور باشیم.

شمسی‌نیا در پایان با اشاره به اجرای طرح‌های توسعه‌ای در این مجموعه عظیم صنعتی، یادآور شد: طرح احداث کارخانه دو میلیون و ۵۰۰ هزار تنی کنسانتره هماتیتی و افزایش ظرفیت دو میلیون و ۵۰۰ هزار تنی تولید گندله در طرح‌های توسعه‌ای پیش‌بینی شده است که با احداث این کارخانه‌ها، ظرفیت تولید گندله و کنسانتره شرکت به هفت میلیون و ۵۰۰ هزار تن در سال خواهد رسید و انشالله در آینده نزدیک شاهد تحقق این امر خواهیم بود.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=10208

نوشته‌های مشابه

12اردیبهشت
قیمت آلومینیوم افزایش پیدا کرد
هم‌پای سایر فلزات رنگین در «LME»،

قیمت آلومینیوم افزایش پیدا کرد

12اردیبهشت
دورخیز مس برای فتح کانال ۱۰ هزار دلار
با رشد 38 دلاری رقم خورد؛

دورخیز مس برای فتح کانال ۱۰ هزار دلار

12اردیبهشت
نخستین رویداد چادرو برگزیدگان خود را شناخت

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.