• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
مجری طرح احداث نیروگاه‌های صنایع معدنی مطرح کرد:

افزایش ظرفیت نیروگاهی صنایع معدنی تا تابستان ۱۴۰۳

  • کد خبر : 38396
  • 26 دی 1402 - 7:05
افزایش ظرفیت نیروگاهی صنایع معدنی تا تابستان ۱۴۰۳
مجری طرح احداث نیروگاه‌های صنایع معدنی از اتصال پنجمین واحد نیروگاهی صنایع به ظرفیت ۱۸۳ مگاوات به شبکه برق خبر داد و گفت: واحد دوم گازی مبارکه، واحدهای گازی یک و 2 شرکت‌های معدنی و صنعتی گل‌گهر و چادرملو با ظرفیت 732 مگاوات در تابستان 1403 در مدار قرار خواهند گرفت.

مجری طرح احداث نیروگاه‌های صنایع معدنی از اتصال پنجمین واحد نیروگاهی صنایع به ظرفیت ۱۸۳ مگاوات به شبکه برق خبر داد و گفت: واحد دوم گازی مبارکه، واحدهای گازی یک و ۲ شرکت‌های معدنی و صنعتی گل‌گهر و چادرملو با ظرفیت ۷۳۲ مگاوات در تابستان ۱۴۰۳ در مدار قرار خواهند گرفت.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از ایرنا، سید زمان حسینی بیان کرد: در راستای احداث نیروگاه‌های خود تامین صنایع، واحد اول گازی نیروگاه سیکل ترکیبی آلومینیوم المهدی به ظرفیت ۱۸۳ مگاوات پس از اتمام عملیات اجرایی، نصب و راه‌اندازی با شبکه سنکرون شد.

وی با اشاره به اینکه فرایند احداث این نیروگاه اوایل سال گذشته آغاز شده بود، گفت: با وارد مدار شدن نخستین واحد گازی نیروگاه آلومینیوم المهدی، ظرفیت نیروگاه‌های جدیدالاحداث صنایع که تاکنون با شبکه سراسری سنکرون شده، شامل دو واحد گازی نیروگاه سمنان، یک واحد گازی نیروگاه فولاد مبارکه و یک واحد گازی فولاد غرب آسیا جمعا به میزان ۸۷۱ مگاوات است.

مجری طرح احداث نیروگاه‌های صنایع معدنی عنوان کرد: واحد دوم گازی فولاد مبارکه از نوع کلاس «F» به ظرفیت ۳۰۷ مگاوات در مرحله تست و راه‌اندازی است که پیش‌بینی می‌شود در دهه فجر با شبکه سنکرون شود.

بر اساس این گزارش، روز ۶ مهر ماه ۱۴۰۲، علی‌اکبر محرابیان، وزیر نیرو در این‌ زمینه بیان کرد: صنعت برق کشور در شروع کار دولت سیزدهم، با ناترازی قابل‌توجهی روبه‌رو بود که منجر به خاموشی گسترده در همه بخش‌ها از جمله خانگی و صنعت در تابستان سال ۱۴۰۰ شد. دولت سیزدهم به‌ محض شروع به کار، برنامه تحولی ویژه‌ای را برای جبران ناترازی در صنعت برق در سه محور توسعه نیروگاه‌ها، مدیریت مصرف و ارتقای و توسعه شبکه برق اجرایی کرد.

وی در ارتباط با برنامه‌های دولت سیزدهم برای رفع ناترازی در صنعت برق در بخش توسعه نیروگاه‌ها، سه برنامه جداگانه ارائه داد و گفت: برای این سه بخش، هر کدام به ظرفیت ۱۰ هزار مگاوات در دستور کار قرار گرفت که ۱۰ هزار مگاوات بر عهده وزارت نیرو بود. تاکنون هفت هزار و ۳۰۰ مگاوات وارد مدار شده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان دولت سیزدهم، از مرز ظرفیت ۱۰ هزار مگاواتی عبور کنیم.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: ۱۰ هزار مگاوات دیگر این برنامه نیز در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر بود که در حال حاضر عملیات اجرایی ۶ هزار مگاوات آن آغاز شده است؛ همچنین ۱۰ هزار مگاوات دیگر نیز تکلیف و الزام قانونی صنایع است که با توجه‌ به تاکیدات ویژه رئیس‌ جمهور و همت صنایع در حال اجراست و تفاهم‌نامه‌ای به میزان ۱۴ هزار مگاوات ایجاد ظرفیت در بخش صنایع با وزارت صمت منعقد شده است.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=38396

نوشته‌های مشابه

12اردیبهشت
عملیات اجرایی احداث کارخانه تولید نوار نقاله الشتر آغاز شد
12اردیبهشت
بازدید رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب لامرد از سالکو
در راستای حمایت و رفع موانع تولید انجام شد؛

بازدید رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب لامرد از سالکو

12اردیبهشت
ممیزی اولیه ۵S در سایت پارسیان انجام شد
با هدف استقرار نظام آراستگی،

ممیزی اولیه ۵S در سایت پارسیان انجام شد

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.