• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
در 9 ماهه 2023 رخ داد؛

افزایش ظرفیت و تولید زنجیره مس جهانی

  • کد خبر : 36501
  • 29 آذر 1402 - 8:34
افزایش ظرفیت و تولید زنجیره مس جهانی
بر اساس جدیدترین گزارش گروه مطالعات بین‌المللی مس (ICSG)، فعالان مس جهانی از ابتدای ماه ژانویه تا پایان ماه سپتامبر 2023، حدود 19 میلیون و 899 هزار تن مس تصفیه شده تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال پیش، 18 میلیون و 895 هزار تن بود که حاکی از افزایش 5.3 درصدی تولید این محصول است.

بر اساس جدیدترین گزارش گروه مطالعات بین‌المللی مس (ICSG)، فعالان مس جهانی از ابتدای ماه ژانویه تا پایان ماه سپتامبر ۲۰۲۳، حدود ۱۹ میلیون و ۸۹۹ هزار تن مس تصفیه شده تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال پیش، ۱۸ میلیون و ۸۹۵ هزار تن بود که حاکی از افزایش ۵٫۳ درصدی تولید این محصول است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، ظرفیت تولید کارخانه‌های مس تصفیه شده در جهان طی ۹ ماهه سال جاری میلادی، ۲۴ میلیون و ۹۲ هزار تن بود که در مقایسه با رقم مدت مشابه سال پیش (۲۳ میلیون و ۳۲۸ هزار تن)، حدود ۳٫۳ درصد افزایش یافت.

معادن مس جهان از ابتدای ماه ژانویه تا پایان ماه سپتامبر ۲۰۲۳، حدود ۱۶ میلیون و ۳۲۴ هزار تن کنسانتره تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال گذشته، ۱۶ میلیون و ۱۴۶ هزار تن بود که حاکی از افزایش ۱٫۱ درصدی تولید این معادن در جهان است.

از این میزان، هشت میلیون و ۲۴۴ هزار و ۶۰۰ تن مربوط به قاره آمریکا، سه میلیون و ۳۷۳ هزار و ۹۰۰ تن آسیا، دو میلیون و ۵۳۳ هزار و ۷۰۰ تن آفریقا، یک میلیون و ۴۹۵ هزار و ۵۰۰ تن اروپا و ۶۷۶ هزار تن مربوط به اقیانوسیه بوده است.

در همین مدت ظرفیت معادن مس جهان به ۲۱ میلیون و ۳۸ هزار تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل (۲۰ میلیون و ۲۳ هزار تن)، حاکی از افزایش ۵ درصدی است.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=36501

نوشته‌های مشابه

12اردیبهشت
عملیات اجرایی احداث کارخانه تولید نوار نقاله الشتر آغاز شد
12اردیبهشت
بازدید رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب لامرد از سالکو
در راستای حمایت و رفع موانع تولید انجام شد؛

بازدید رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب لامرد از سالکو

12اردیبهشت
ممیزی اولیه ۵S در سایت پارسیان انجام شد
با هدف استقرار نظام آراستگی،

ممیزی اولیه ۵S در سایت پارسیان انجام شد

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.