• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
مدیرعامل شرکت نما آلومینیوم:

افزایش نرخ ارز موجب رکود بازار آلومینیوم شده است

  • کد خبر : 5371
  • 12 مرداد 1399 - 12:21
افزایش نرخ ارز موجب رکود بازار آلومینیوم شده است
مدیرعامل شرکت نما آلومینیوم گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا و افزایش نرخ ارز، مدت زمان زیادی است که تولیدکنندگان پروفیل و کامپوزیت آلومینیومی با کمبود مواد اولیه مواجه هستند و به همین دلیل شاهد کاهش تولید و فروش محصولات آلومینیومی در بازار هستیم.
مدیرعامل شرکت نما آلومینیوم گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا و افزایش نرخ ارز، مدت زمان زیادی است که تولیدکنندگان پروفیل و کامپوزیت آلومینیومی با کمبود مواد اولیه مواجه هستند و به همین دلیل شاهد کاهش تولید و فروش محصولات آلومینیومی در بازار هستیم.

اسماعیل زمانی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری «فلزات آنلاین» اظهار داشت: شرکت نما آلومینیوم در زمینه فروش کامپوزیت پانل و ورق‌های آلومینیومی نمای ساختمان و همچنین اجرای پروژه‌های مربوط به نمای ساختمان فعالیت دارد.

وی افزود: مواد اولیه کامپوزیت‌ها و ورق‌های آلومینیومی از کشور چین وارد شده و در کارخانه‌های داخلی تولید و در شرکت ما به فروش می‌رسد. ما با توجه به نیاز مشتری سعی کرده‌ایم محصولات متنوعی در این زمینه را به مشتریان عرضه کنیم و یا آن‌ها در پروژه‌های اجرایی خود به کار بریم؛ به همین دلیل برخی از محصولات آلومینیومی برندهای مطرح جهان را نیز وارد به مشتریان خود عرضه می‌کنیم.

مدیرعامل نما آلومینیوم در پاسخ به سوال خبرنگار فلزات آنلاین در ارتباط با سودآوری شرکت اذعان کرد: به دلیل شیوع ویروس کرونا و افزایش نرخ ارز، مدت زمان زیادی است که تولیدکنندگان داخلی پروفیل و کامپوزیت آلومینیومی با کمبود مواد اولیه مواجه هستند و به همین دلیل شاهد کاهش تولید و فروش محصولات آلومینیومی در بازار هستیم. همچنین به دلیل بسته شدن مرزها در این شرایط، امکان واردات ورق و کامپوزیت برای شرکت ما وجود ندارد و نرخ فروش به کمترین میزان ممکن خود رسیده است و سودآوری شرکت از اسفندماه سال گذشته تاکنون تقریبا ۶۰ درصد کاهش داشته است.

زمانی ابراز کرد: کیفیت ورق‌ها و کامپوزیت‌های تولید داخلی قابل قیاس با نمونه‌‌های مشابه وارداتی نیست. تولیدکنندگان ایرانی فناوری تولید برخی محصولات آلومینیومی را ندارند و یا با کیفیت پایین‌تری این محصولات را تولید می‌کنند. بنابراین مننوعیت واردات در چنین شرایطی، موجب محرومیت شرکت و مشتریان از این محصولات با کیفیت آلومینیومی که عمدتا از کشور چین وارد می‌شد، شده است.

وی افزود: امیدوار هستیم در روزهای آتی دولت برای جلوگیری از رشد بیش از اندازه نرخ ارز و ممنوعیت واردات، چاره‌ای بیندیشد تا ما نیز بتوانیم دوباره در زمینه فروش محصولات خارجی فعال شویم تا بیش از این متحمل ضرر و خسارت نشویم.

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=5371
  • نویسنده : مریم ابراهیمی

نوشته‌های مشابه

12اردیبهشت
قیمت آلومینیوم افزایش پیدا کرد
هم‌پای سایر فلزات رنگین در «LME»،

قیمت آلومینیوم افزایش پیدا کرد

12اردیبهشت
دورخیز مس برای فتح کانال ۱۰ هزار دلار
با رشد 38 دلاری رقم خورد؛

دورخیز مس برای فتح کانال ۱۰ هزار دلار

12اردیبهشت
نخستین رویداد چادرو برگزیدگان خود را شناخت