• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024

اقدامات ایمیدرو برای تقویت زیرساخت‌های معادن

  • کد خبر : 16888
  • 04 اردیبهشت 1402 - 7:47
اقدامات ایمیدرو برای تقویت زیرساخت‌های معادن
رئیس هیئت عامل ایمیدرو گفت: این سازمان، زیرساخت‌های بخش معدن و صنایع معدنی را با هدف ایجاد زمینه برای رشد اشتغال تقویت می‌کند.

رئیس هیئت عامل ایمیدرو گفت: این سازمان، زیرساخت‌های بخش معدن و صنایع معدنی را با هدف ایجاد زمینه برای رشد اشتغال تقویت می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، وجیه‌الله جعفری در مراسم آغاز عملیات اجرایی احداث راه دسترسی به معادن خاک رس کوار (استان فارس)، بیان کرد: ایمیدرو با همکاری وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مرتبط، تقویت زیرساخت‌های معدن و صنایع معدنی را پیگیری می‌کند.

وی با اشاره به شعار امسال، عنوان کرد: توجه به زیرساخت‌های این بخش، رشد اشتغال در کشور را به همراه دارد. ایمیدرو، راهبری ایجاد حداقل ۱۰ هزار مگاوات ظرفیت جدید تولید برق برای صنعت و معدن را بر عهده دارد و در سال جاری، یک نیروگاه از این برنامه وارد مدار تولید می‌شود.‌

رئیس هیئت عامل ایمیدرو ادامه داد: ۶ خط انتقال آب از سواحل جنوبی تعریف شده است که خط نخست در سیرجان و اردکان فعالیت دارد. یکی از ۶ خط انتقال آب، مربوط به استان فارس است. همچنین تاکنون ۲۶۱ کیلومتر پروژه راه‌سازی در استان کار شده و یا در حال انجام است.

جعفری یادآور شد: مساحت فعالیت‌های اکتشافی (فاز شناسایی) نیز به ۱۷ هزار کیلومتر مربع رسیده و حدود ۳۰ محدوده پتانسیل‌دار معدنی شناسایی شده است. به زودی نیز با همکاری سازمان صمت فارس، پروانه‌های اکتشافی جدیدی صادر خواهد شد.

وی در ارتباط با فعالیت حدود ۱۲۰ معدن خاک رس و کوره آجرپزی شهرستان کوار، تصریح کرد: با توجه به تغییراتی که در تکنولوژی رخ داده نیاز است، معدن‌کاران منطقه باید رو به استفاده از دانش نوین بیاورند.

رئیس هیئت عامل ایمیدرو در بخش دیگری از سخنان خود، مطرح کرد: ایمیدرو فعالیت‌های معدنی را تنها به عناصر معدنی پرمصرف همچون آهن، مس و طلا محدود نکرده است بلکه عناصر راهبردی آینده همچون نیکل، لیتیوم و کبالت را هم در دستور کار دارد.

محسن ربانی‌زاده، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس نیز با تشکر و تقدیر از اقدامات ایمیدرو در سطح استان، ابراز کرد: این اقدامات که رو به افزایش است، سبب فعال شدن پتانسیل‌های معدنی استان و رشد زنجیره ارزش صنایع معدنی می‌شود.

همچنین عبدالعلی رحیمی، نماینده مردم کوار، سروستان و خرامه در مجلس شورای اسلامی، سخنانی درباره اهمیت توسعه زیربناها در افزایش اشتغال معادن استان عنوان کرد.

داریوش دیودیده، مجری طرح ایجاد زیربنا‌های لازم در مناطق معدنی در خصوص پروژه احداث مسیر دسترسی به معادن خاک رس کوار، خاطرنشان کرد: سرمایه اولیه این طرح حدود ۵۰ میلیارد تومان است و پیش‌بینی می‌شود در مدت ۱۵ ماه احداث شود؛ همچنین طول این مسیر ۱۰ کیلومتر است.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=16888

نوشته‌های مشابه

12اردیبهشت
عملیات اجرایی احداث کارخانه تولید نوار نقاله الشتر آغاز شد
12اردیبهشت
تخصیص بودجه دولت برزیل به شرکت «Nexa Resource»
در راستای فرایند کربن‌زدایی انجام شد؛

تخصیص بودجه دولت برزیل به شرکت «Nexa Resource»

12اردیبهشت
دستاوردهای درخشان گهرزمین در شاخص‌های عملکردی
در سال مالی منتهی به آذر ماه 1402 تحقق یافت؛

دستاوردهای درخشان گهرزمین در شاخص‌های عملکردی

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.