• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024

امضای توافق‌نامه غیر الزام‌آور میان شرکت‌های «EcoGraf» و «POSCO»

  • کد خبر : 20660
  • 17 خرداد 1402 - 15:20
امضای توافق‌نامه غیر الزام‌آور میان شرکت‌های «EcoGraf» و  «POSCO»
شرکت تولیدکننده گرافیت به نام «EcoGraf»، قرارداد همکاری غیر‌ الزام‌آور با شرکت «POSCO» برای توسعه یک زنجیره تامین آند یکپارچه که از استخراج گرافیت لایه‌ای تا تولید آند در صنایع پایین‌دستی را پوشش می‌دهد، منعقد کرد.

شرکت تولیدکننده گرافیت به نام «EcoGraf»، قرارداد همکاری غیر‌ الزام‌آور با شرکت «POSCO» برای توسعه یک زنجیره تامین آند یکپارچه که از استخراج گرافیت لایه‌ای تا تولید آند در صنایع پایین‌دستی را پوشش می‌دهد، منعقد کرد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات‌ آنلاین» و به‌ نقل از موسسه «Fastmarkets»، این دو شرکت تمهیداتی را برای خرید و فروش مواد آند باتری شرکت «EcoGraf» برای یک دوره اولیه ۱۰ ساله از شروع تولید مواد مذکور انجام دادند. در حال حاضر، جزئیات بیشتری در مورد تاریخ اجرایی قرارداد یا قیمت‌های خرید آن‌ها در دسترس نیست.

پیش‌بینی می‌شود عرضه مواد آند شرکت «EcoGraf» به شرکت «POSCO» در سال اول، به هفت هزار و ۵۰۰ تا ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن و از سال دوم تا پنجم، به ۱۲ هزار و ۵۰۰ تا ۲۰ هزار تن در سال و از سال ششم تا دهم، به ۲۰ هزار تا ۴۰ هزار تن در سال افزایش یابد.

جدای از بحث فروش و تامین مواد آند، این دو شرکت در توسعه یک زنجیره تامین که از استخراج گرافیت از صنایع بالادستی تا صنایع پایین‌دستی را در بر می‌گیرد، همکاری خواهند کرد. این همکاری شامل توسعه و گسترش پروژه‌های گرافیت «Epanko» و «Merelani-Arusha» در تانزانیا می‌شود. علاوه‌براین، همکاری‌هایی نیز در زمینه تولید گرافیت کروی و خالص‌سازی گرافیت کروی تولید شده بدون اسید هیدروفلوئوریک انجام خواهد شد.

این شرکت اعلام کرد که بازیابی و پیشرفت غیرمنتظره شرکت «EcoGraf» در تولید مواد آند باتری با استفاده از فرایند تصفیه «EcoGraf™»، مشتریان زنجیره تامین باتری را قادر می‌سازد تا انتشار دی‌اکسید کربن تولیدی و هزینه باتری خود را کاهش دهند.

این قرارداد اقدام دیگری از سوی شرکت «POSCO» برای تنوع بخشیدن به زنجیره تامین مواد اولیه جهت تولید آند در کشورهایی به جز کشور چین در سال‌های اخیر است.

این توافق همچنین با روند فعلی جهانی بومی‌سازی زنجیره تامین در مناطق خارج از چین که به دنبال اختلالات ناشی از شیوع ویروس کرونا و سایر عوامل ژئوپلیتیکی مانند قانون کاهش تورم ایالات متحده آمریکا اتفاق افتاد، مطابقت دارد.

ارزیابی قیمت موسسه «Fastmarkets» برای گرافیت لایه‌ای با غلظت ۹۴ درصد کربن مش منفی ۱۰۰، با شرط تحویل محصول در بنادر چین با تقبل هزینه ارسال توسط فروشنده، رقم ۶۷۰ تا ۷۱۵ دلار در هر تن در روز پنجشنبه ۲۵ می ۲۰۲۳ را نشان داد که  ۰٫۳۴ درصد نسبت به قیمت آن در یک هفته قبل از تاریخ مذکور کاهش داشت.

قیمت گرافیت لایه‌ای دانه‌بندی شده از ابتدای سال ۲۰۲۳ تاکنون ۱۶٫۵۷ درصد کاهش یافته است؛ چراکه حجم تقاضا در بخش خودروهای مبتنی بر انرژی‌های نو در صنایع پایین‌دستی با روند نزولی مواجه بوده است.

در عین حال، قیمت گرافیت کروی با غلظت ۹۹٫۹۵ درصد کربن در حجم ۱۵ میکرون، با شرط تحویل محصول در بنادر چین با تقبل هزینه ارسال توسط فروشنده با ۱۸٫۸۷ درصد کاهش در مدت مشابه، به دو هزار تا دو هزار و ۳۰۰ دلار در هر تن در روز ۲۵ می ۲۰۲۳ رسید که پایین‌ترین سطح قیمتی از زمانی است که موسسه «Fastmarkets» شروع به قیمت‌گذاری این مواد در مارس ۲۰۱۲ کرد.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=20660

نوشته‌های مشابه

12اردیبهشت
قیمت آلومینیوم افزایش پیدا کرد
هم‌پای سایر فلزات رنگین در «LME»،

قیمت آلومینیوم افزایش پیدا کرد

12اردیبهشت
دورخیز مس برای فتح کانال ۱۰ هزار دلار
با رشد 38 دلاری رقم خورد؛

دورخیز مس برای فتح کانال ۱۰ هزار دلار

12اردیبهشت
نخستین رویداد چادرو برگزیدگان خود را شناخت

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.