• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024

امکان سختگیری کمتر در تولید فولاد چین طی سال ۲۰۲۳

  • کد خبر : 28672
  • 22 شهریور 1402 - 8:05
امکان سختگیری کمتر در تولید فولاد چین طی سال ۲۰۲۳
بر اساس ارزیابی‌های موسسه «S&P Global»، استان‌های هونان و شانشی در چین اعلام کردند که کاهش تولید زمستانه را برای صنعت فولاد طی سال 2023 در برنامه خود دارند و انتظار می‌رود که بزرگ‌ترین قطب فولادسازی این کشور، استان هه‌بی نیز به زودی اقدامی مشابه را در پیش گیرد.

بر اساس ارزیابی‌های موسسه «S&P Global»، استان‌های هونان و شانشی در چین اعلام کردند که کاهش تولید زمستانه را برای صنعت فولاد طی سال ۲۰۲۳ در برنامه خود دارند و انتظار می‌رود که بزرگ‌ترین قطب فولادسازی این کشور، استان هه‌بی نیز به زودی اقدامی مشابه را در پیش گیرد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات‌ آنلاین» و به نقل از موسسه «Platts»، علی‌رغم گسترش برنامه کاهش تولید زمستانه در استان‌های بیشتر چین، این انتظار می‌رود که محدودیت‌های اجباری تولید از سوی دولت در سال ۲۰۲۳ نسبت به سال گذشته کمتر سختگیرانه باشد و افزایش قیمت فولاد چین را برای روزهای باقی‌مانده سال محدود کند.

همچنین این منابع آگاه اذعان کردند که استان هونان در چین مرکزی و استان شانشی در چین شمالی، برنامه‌هایی نیز برای کاهش تولید زمستانه فولاد خام خود در سال ۲۰۲۳ در نظر گرفته‌اند که این کاهش برای هونان، حدود یک میلیون و ۹۰۰ هزار تن و برای شانشی، حدود سه تا چهار میلیون تن نسبت به سال ۲۰۲۲ است.

طبق اطلاعات حاصله از اداره ملی آمار چین، تولید فولاد خام در ماه‌های ژانویه تا ژوئن در استان‌های هونان، ۱۳ میلیون و ۲۱۰ هزار تن و برای استان شانشی، ۳۴ میلیون و ۵۱۰ هزار تن بود که هر دو کاهش ۳ درصدی را در این سال تجربه کردند.

محاسبات موسسه «S&P Global» بر اساس داده‌های اداره ملی آمار چین نشان می‌دهد که به منظور دستیابی به اهداف کاهش تولید زمستانه، استان‌های هونان و شانشی طی ماه‌های جولای تا دسامبر باید تولید روزانه فولاد خود را به ترتیب به ۶۰ و ۱۴۰ هزار تن برسانند که این مقدار به معنای کاهش ۱۳ هزار تنی برای استان هونان و ۵۰ هزار تنی برای استان شانشی نسبت به حجم تولید روزانه آن‌ها در نیمه اول سال ۲۰۲۳ است.

به نقل از برخی واحدهای تولیدی مستقر در استان هه‌بی، تا روز ۲۹ آگوست دستوری مبنی بر کاهش تولید از سوی دولت دریافت نشده‌ است. همچنین این منابع آگاه اعلام کردند که این استان به عنوان بزرگ‌ترین مرکز فولادسازی، زود یا دیر مجبور به کاهش تولید خود در راستای دستور دولت چین خواهد بود.

داده‌های اداره ملی آمار چین نمایان‌گر آن است که استان هه‌بی در نیمه اول سال ۲۰۲۳، با افزایش ۴٫۵ درصدی نسبت به سال گذشته، حدود ۱۱۶ میلیون و ۲۴۰ هزار تن فولاد خام تولید کرده‌ است.

بر اساس محاسبات «S&P Global»، تولید روزانه فولاد خام این استان باید کاهش ۱۲۰ هزار تنی معادل با ۱۹ درصد را در نیمه دوم نسبت به میانگین تولید در نیمه اول داشته‌ باشد تا تولید آن در سال ۲۰۲۳ با تولید سال ۲۰۲۲ برابری کند.

یکی از فعالان بازار مستقر در شانگهای عنوان کرد: در صورت اعلام برنامه کاهش تولید زمستانه فولاد خام در هه‌بی و مناطق دیگر، نظارت جدی دولت بر کاهش تولید کارخانه‌ها مشخص نیست. در حال حاضر، اجماع نظر بازار بر این موضوع است که برنامه کاهش تولید زمستانه برای صنعت فولاد چین در سال جاری به شکل سختگیرانه‌ای اجرا نخواهد شد و در زمان باقی‌مانده تا پایان سال، اجرای هرگونه برنامه‌ای منجر به افت مقدار فولاد تولید شده طی کل سال نسبت به سال گذشته نخواهد شد.

برخی از فعالان بازار بر این باورند که به دلیل انتظارات بازار از بالا ماندن مقدار تولید فولاد خام چین در ماه‌های آتی، قیمت در بازار داخلی فولاد از اواخر ماه جولای روندی نزولی پیدا کرده‌ است.

اطلاعات «S&P Global» نشان می‌دهد که موسسه Platts در روز ۲۸ آگوست، قیمت میلگرد داخلی چین در پکن را حدود سه هزار و ۷۱۱ یوان بر هر تن (معادل ۵۱۰ دلار بر تن) ارزیابی کرد که این مقدار ۱۵۵ یوان در هر تن نسبت به اواخر ماه جولای کاهش پیدا کرده‌ است.

سایر نظارت‌ها بر روی تولید

بر اساس گزارشی از سوی شرکت‌های آگاه، شرکت «Baowu Steel Group» در روز ۲۴ ماه جولای، بزرگ‌ترین تولیدکننده فولاد در چین دستوری را مبنی بر نگه‌داشتن حجم تولید فولاد ۲۰۲۳ خود برابر با سطح سال گذشته دریافت کرده‌ است.

همچنین این شرکت‌ها در این ماه گزارش داده‌اند که شرکت دولتی «Shandong Iron & Steel» قصد تعمیر و نگهداری یک کوره بلند بزرگ را در یکی از شرکت‌های تابع خود «Laiwu Iron & Steel» طی ماه‌های سپتامبر تا اکتبر دارد که باعث کاهش تولید چدن خام تا حجم بین پنج تا ۶ هزار تن خواهد شد.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=28672

نوشته‌های مشابه

12اردیبهشت
قیمت آلومینیوم افزایش پیدا کرد
هم‌پای سایر فلزات رنگین در «LME»،

قیمت آلومینیوم افزایش پیدا کرد

12اردیبهشت
دورخیز مس برای فتح کانال ۱۰ هزار دلار
با رشد 38 دلاری رقم خورد؛

دورخیز مس برای فتح کانال ۱۰ هزار دلار

12اردیبهشت
نخستین رویداد چادرو برگزیدگان خود را شناخت

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.